Agenda HR — 04 June 2020

de Mirabela Stoica

Ugur Yesil, CEO Kanal D și Executive Board Member Kanal D, ne-a dezvăluit ce anume le aduce angajaților fericirea și mulțumirea, cum își susține echipa, dar și cum își motivează oamenii alături de care lucrează.

CUM SUSȚINEȚI INOVAȚIA ÎN COMPANIA PE CARE O CONDUCEȚI?

Televiziunea este un business extrem de dinamic, de aceea e necesar să fim permanent conectați la tot ceea ce este nou, la trenduri de consum, studii, tehnologii. Să fim creativi, să ne adaptăm în permanență și să inovăm pentru a menține atenția publicului este jobul nostru de fiecare zi, ne propunem mereu să găsim diferenţiatori puternici în conținut și să impunem trenduri în piața media.

Consider că sentimentul de libertate, faptul că vin cu plăcere la birou și că părerea lor contează, toate acestea îi fac pe oamenii care lucrează la Kanal D să performeze, să fie creativi, inovatori, eficienți. Ședințele de brainstorming sunt foarte dese la noi, și de multe ori ideile cele mai bune vin în astfel de întâlniri. Creativitatea este susținută și de o bază solidă a cunoștințelor acumulate în timp. Angajații Kanal D merg la training-uri specifice activității departamentului în care activează și sunt încurajați să își dezvolte pasiunile și să își lărgească orizonturile de cunoaștere.

ȘTIȚI CE ANUME LE ADUCE OAMENILOR/ANGAJAȚILOR FERICIREA ȘI MULŢUMIREA?   

Este vital pentru buna funcționare a unei organizații ca angajații să fie apreciați, respectați, valorizați.  Dincolo de retribuție, angajații trebuie să simtă că efortul lor contează, că implicarea lor este reală, autentică. E un sentiment foarte frumos acela când ai rezultate și te bucuri împreună cu echipa ta de ele. Noi facem asta și oamenii simt că muncă lor contează. E foarte important să vii la birou cu plăcerea de a-ți întâlni colegii, coechipierii, pe cei alături de care reușești să faci performanță. O astfel de relație se clădește în timp, iar în cazul nostru foarte mulți dintre angajații Kanal D sunt aici chiar de la înființarea stației sau din primii ani de funcționare a televiziunii.

Chiar suntem ca o familie, întreaga cultură organizațională este construită în jurul acestei valori, iar acest lucru îl simți dacă vii la Kanal D, se vede în manifestările oamenilor care lucrează aici, îi vezi după cum își strâng mâna, se felicită pentru reușite și se sfătuiesc, atunci când este nevoie. Gradul de retenție a angajaților Kanal D este unul foarte mare, 98,6% din angajații Kanal D cooptați în echipă chiar la începuturile stației, în 2007, au rămas alături de noi.

POVESTIȚI-NE DESPRE REALIZAREA DV. PREFERATĂ.

Cea mai importantă resursă a unei companii e reprezentată de oamenii ei, iar realizarea cea mai importantă este chiar coeziunea acestei echipe fantastice care a reușit într-o perioadă scurtă și foarte dificilă, cu o competiție acerbă, să aducă stația Kanal D în top 3 cele mai puternice stații  TV din România. Am trecut printr-o criză economică majoră, fără să ne pierdem echilibrul, ci dimpotrivă, devenind mai puternici din punct de vedere al imaginii, al percepției publice asupra stației. De multe ori, Kanal D se situează în topul audiențelor pe primul sau al doilea loc, atât în Day Time, cât și în Prime Time, consolidându-și poziția de jucător puternic în piața media. Mai mult decât atât, am dezvoltat de la zero, prin forțe proprii și cu o muncă de echipă susținută, un grup media în România: avem o divizie de online puternică (kanald. ro,  wowbiz.ro,  radioimpuls.ro,  kfetele. ro,  stirilekanald.ro), iar din martie am achiziționat Radio Impuls, o stație CHR cu acoperire în cele mai importante orașe din România.

ÎN ATÂȚIA ANI DE CARIERĂ S-A ÎNTÂMPLAT SĂ AVEȚI VREUN EȘEC? CE AȚI ÎNVĂȚAT DIN ACESTA?

Au fost și încercări foarte dure, este adevărat. Toate businessurile au avut de suferit în timpul crizei economice. Atunci am fost nevoiți să restructurăm o parte din personal, au fost momente extrem de dificile din punct de vedere uman, am vorbit cu fiecare persoană în parte, explicându-i aspectele acestei decizii. Miaș fi dorit să avem cum să menținem în echipă toți oamenii. Dar condițiile dure de la acel moment ne-au constrâns la astfel de măsuri. Unii dintre cei care au plecat atunci s-au întors la Kanal D după ce lucrurile au intrat pe un făgaș normal. În orice companie există momente foarte dificile, este important însă modul în care te raportezi la ele și, mai presus de toate, modul cum te raportezi la oameni.

CUM REUȘIȚI SĂ REALIZAȚI CU SUCCES SCHIMBĂRILE NECESARE ÎN COMPANIE?

Suntem foarte orientați către rezultate și în permanență am dezvoltat o strategie de business pentru a le îndeplini, suntem mereu atenți la nevoile publicului, căruia ne propunem să îi oferim conținut de calitate, relevant. Urmărind îndeplinirea obiectivelor, punem în balanță tot ceea ce ne-ar  putea îmbunătăți performanțele. Selectăm oameni cu experință pe specificul activităților și emisiunilor și ținem cont de dinamica pieței care atrage după sine fluctuații de personal. Angajații Kanal D sunt specializați în activitatea lor și tocmai de aceea își îndeplinesc atribuțiile la superlativ. Un exemplu ar fi echipele de producție ale unor realityshow-uri care au profesioniști desăvârșiţi, iar rezultatele sunt evidente. Departamentele interne ale Kanal D, fie că este vorba de Producție, Marketing și Comunicare, Resurse Umane, Vânzări, Financiar, toate au oameni foarte pregătiți, conștienți de obiectivele noastre comune și determinați în profesia lor.

CARE CREDEȚI CĂ SUNT PROIECTELE DE HR CELE MAI POTRIVITE PENTRU A GESTIONA SCHIMBĂRILE DE PE PIAȚA MUNCII?

Un proiect important îl reprezintă dezvoltarea și susținerea unei culturi organizaționale puternice și stabile, având ca rezultat motivarea, retenția și creșterea gradului de implicare a angajaților. O cultură organizațională sănătoasă și sustenabilă creează un mediu propice pentru integrarea cu succes a noilor angajați în „Familia Kanal D“ și pentru dezvoltarea angajaților cu senioritate care aduc plus valoare acestei culturi.

CARE ESTE CEL MAI BUN MOD DE A SUSȚINE ROLUL STRATEGIC AL HR ÎN CADRUL ORGANIZAȚIEI?

Este cunoscut faptul că, în ultimii ani, HR-ul joacă un rol strategic în cadrul unei companii. Pentru a susține acest rol, este nevoie de o comunicare cât mai transparentă și de înțelegerea nevoilor de business, implicarea managementului în implementarea și alinierea strategiilor de HR cu obiectivele companiei și, nu în ultimul rând, de creșterea și consolidarea brandului de angajator în interiorul și în exteriorul companiei.

CÂND E VORBA DE GESTIONAREA PERFORMANȚEI ANGAJAȚILOR, CARE ESTE ELEMENTUL CĂRUIA ÎI ACORDAȚI CEA MAI MARE ATENȚIE?

În strânsă legătură cu performanța este convingerea fiecărui angajat în parte că munca pe care o depune are sens și că îi este recunoscut efortul depus. De asemenea, contează sentimentul de libertate și atașamentul față de valorile stației și de echipă. Acest cumul reprezintă motorul ce contribuie decisiv la acea „combustie“ a creativității, eficienței, performanței. „În strânsă legătură cu performanța este convingerea fiecărui angajat în parte că munca pe care o depune are sens și că îi este recunoscut efortul depus.”

CUM REUȘIȚI SĂ COORDONAȚI LIDERII DIN ORGANIZAȚIA PE CARE O CONDUCEȚI?

De la începutul acestui business am susținut comunicarea în interiorul echipei atât pe orizontala, cât și pe verticala organizației. Este necesar ca top managerii să fie conștienți de modul în care se completează reciproc acțiunile departamentelor pe care ei le conduc. De asemenea, e important ca mesajul unitar de la nivelul top managementului să se propage corect pe verticală, nuanțat pe specificul fiecărui departament și subdepartament. Sincopele sunt astfel evitate, iar rezultatele nu întârzie să apară. Și revin asupra unui aspect important – faptul că directorii departamentelor formează o echipă sudată, orientată către rezultate comune  contează enorm în ecuația succesului înregistrat de Kanal D.

CARE ESTE FILOZOFIA DV. VIZAVI DE LEADERSHIP?

Liderul este cel care te inspiră și în a cărui viziune crezi. De asemenea, liderul este cel care imprimă o direcție clară ce te ajută să îți maximizezi potențialul. Respectul pentru echipa alături de care lucrezi și transparența sunt, de asemenea, calități și comportamente indispensabile unui lider. În permanenţă reprezinți un model pentru cei din echipă și trebuie să fii conștient de acest lucru.

Un lider își păstrează echilibrul chiar și în momentele de criză, poate anticipa rezultate nedorite și își asumă deciziile. Un lider poate să restabilească ordinea în plin haos și echilibrul într-o structură organizațională prin oamenii-cheie de care se înconjoară. Dar cel mai important la un lider rămâne umanitatea lui, modul în care se raportează la oamenii săi, apreciindu-i în mod real pentru efortul lor.

NE-AR PLĂCEA SĂ ȘTIM CUM REUȘIȚI SĂ VĂ PĂSTRAȚI GÂNDIREA PROASPĂTĂ.

Lecturile, călătoriile, curiozitatea permanentă în legătură cu istoria, îndepărtată și recentă, cu ceea ce se petrece în jurul tău, dar și în lume, precum și timpul liber petrecut alături de familie și de prieteni te ajută să îți menții spiritul sănătos și liber. Iubesc oamenii, sunt pozitiv și rațional în toate acțiunile mele, cred că asta mă ajută să îmi păstrez gândirea proaspătă și limpede.

CE STIL DE CONDUCERE AVEȚI ȘI CUM SE PLIAZĂ ACESTA PE STILUL KANAL D?

Modelul de cultură organizațională al Kanal D este cel în care încurajăm performanța și ideile. Și în care mecanismele de prevenție a greșelilor nu sunt cele punitive, tocmai pentru că încurajăm evoluția profesională și suntem conștienți că învățăm și din greșeli. Încurajăm potențialul angajaților și suntem deschiși la idei care vin nu numai în ședințele de board și top management; comunicarea pe verticală este un asset care ne-a oferit de-a lungul timpului multe surprize frumoase și un feedback pozitiv din partea oamenilor care lucrează la Kanal D.

O companie este ca un organism viu, care crește organic și se adaptează la mediu, tocmai de aceea este extrem de important ca fiecare „celulă“ a acestui organism să se dezvolte pe niște principii de evoluție sănătoasă: pe încredere, recunoaștere a valorii, maximizare a potențialului, dorința de a face lucrurile cât mai bine și în relație de echilibru cu ceilalți membri ai echipei.

CARE SUNT SPERANȚELE DV. PENTRU KANAL D?  CARE SUNT OBIECTIVELE PE CARE LE AVEȚI ÎN CALITATE DE CEO AL KANAL D?

Îmi doresc și ne dorim să devenim tot mai buni în fiecare zi. Să creștem constant, așa cum am făcut-o și până acum. Să ne dezvoltăm businessul, să consolidăm acel mix de TV, radio și online. În acest moment, Kanal D, Radio Impuls și divizia online a Kanal D, alcătuită din  kanald. ro,  wowbiz.ro,  stirilekanald.ro,  kfetele. ro  și  radioimpuls.ro, reprezintă un grup veritabil, un jucător important pe piața media din România. Și suntem mândri că am realizat acest lucru.

CUM VĂ SUSȚINEȚI OAMENII CU CARE LUCRAȚI? 

Crezând în ei, în potențialul lor, ascultându-i și încurajându-i să fie creativi, să se implice cât mai mult și să-și maximizeze acel potențial.  Ușa biroului meu este deschisă tuturor angajaților Kanal D, iar atunci când cineva vrea să îmi spună ceva, o poate face fără strângere de inimă. Misiunea unui lider este aceea de a inspira, dar de a inspira sentimente pozitive, nu frică.  Nu poți fi creativ lucrând într-un mediu în care te simți constrâns. Înainte de a fi CEO al organizației, sunt om. Apreciez sinceritatea oamenilor alături de care lucrez și le doresc, cu toată inima, să fie motivați lucrând în echipa Kanal D, mândri că fac parte din această televiziune.

VĂ RUGĂM SĂ NE ÎMPĂRTĂȘIȚI CUM ÎI MOTIVAȚI PE OAMENII CU CARE LUCRAŢI ȘI CARE ESTE MEDIUL DE LUCRU DE LA KANAL D. 

Oamenii te vor trata în funcție de cum te raportezi la ei. Respectul, considerația pe care o demonstrezi în relația cu echipa ta, în toate aspectele activităților organizației, vor conta enorm în economia rezultatului și în atmosfera în care îți vei desfășura activitatea. Filozofia noastră, a Kanal D, este una de familie: ne respectăm, ținem unii la alții, ne ajutăm atunci când este nevoie și celebrăm împreună succesele.

CUNOȘTINŢELE, ATITUDINEA ȘI COMUNICAREA – CÂT DE IMPORTANTE SUNT ELE ÎN EVALUAREA OAMENILOR ATUNCI CÂND VINE VORBA DE RECRUTĂRI, EVALUĂRI SAU PROMOVĂRI? 

Ținem cont de un mix care cuprinde toate aceste aspecte pe care le-ați amintit în întrebarea dumneavoastră.  Evaluăm fiecare aspect în funcție de specificul activității și de modalitatea în care respectivul potențial angajat s-ar încadra în mijlocul echipei.


 

HRM62

Acest material a fost publicat in Revista HR Manager, numărul 62, ediția octombrie-decembrie 2019.

Pentru detalii despre abonare, click aici.

Comentarii

Share

About Author

Marilena

(0) Readers Comments

Leave a Reply