Acasa Management Transformă capcanele creativității în beneficii pentru tine și compania ta

Transformă capcanele creativității în beneficii pentru tine și compania ta

7 min citire
0
0
433

Viviana Andone, Arhitect al învățării, MMM Consulting

Experiența, indiferent de domeniul de activitate, își va pune mereu amprenta pe produsul final al unei companii. Pe măsură ce timpul trece, cu toții ne reorganizăm, atât în plan personal, cât și profesional. Strategiile de funcționare ale companiilor se schimbă și ele. În ultima perioadă multe dintre acestea mizează pe creativitate și inovație și, se pare că este strategia câștigătoare. Cum ne poate fi de folos aceasta? Ei bine, sunt de părere că ne va ajuta în calibrarea mai bună a așteptărilor noastre ca angajați, care suntem inovativi și creativi, însă, ne putem lovi de bariere și nu întotdeauna înțelegem de ce. Center for Creative Leadership a ajuns la concluzia că există 3 mari aspecte care ne fac să punem (neintenționat) bariere creativității și inovației, aspecte pe care le-au denumit capcane.

  1. Capcana fezabilității

Dorințele organizațiilor coincid cu cele ale clienților. Produse noi, creative, inovative, excelente. În realitate, managerii sunt conditionați să se concentreze pe ceea ce este mai degrabă fezabil. Când vine vorba de idei noi, ei le caută inconștient pe acelea care sunt mai simplu de implementat, care ar da un rezultat mai rapid. Există studii care arată că organizațiile alocă bugete semnificative pentru a găsi următoarea idee extraordinară, dar multe din ideile considerate „prea crețe” sunt lăsate deoparte.

Adică, managerii vor și cer idei perturbatoare, transformatoare, creative, dar care sunt fezabile și ușor de implementat. Ce poate fi mai simplu de atât? Provocarea nu este deci volumul de idei pe care îl putem genera, ci ce facem cu acele idei.

  1. Capcana lui CUM

Ueori ne pot veni niște super idei, dar nu trec de filtrul nostru CUM sau de filtrul CUM al organizației. Sigur, acest filtru este în strânsă legătură cu capcana fezabilității, însă așa cum spunea Simon Sinek – „People don’t buy what you do, they buy why you do it.” Cu alte cuvinte, să nu punem frână ideilor noastre. În plus, nici managerii să nu le respingă din start, chiar dacă încă nu există un plan de implementare bine stabilit. Primul pas ar fi să alegem cu adevărat ceva valoros și creativ și apoi să ne punem capul la contribuție pentru a găsi metode de implementare.

  1. Capcana Subiectivității

..care este obiectiv de reală. Adică, ceea e creativ pentru mine, poate să nu fie la fel de creativ și ingenios pentru tine. Și cred că e una dintre cele mai dificile capcane pentru că e complicat de soluționat. Oricum, există diferențe de cultură, mentalitate, rol și personalitate care ne influențează aceste percepții. Atunci cred că cel mai bine este să ne raportăm la ce își dorește clientul. Până la urmă, sensul și scopul inovării în organizație este să satisfacă eficient nevoile clientului.

Cum să NU omori creativitatea

Deja clasicele „încurajează-i pe oameni să vină cu idei” și „creează o atmosferă care stimulează colaborarea”, sunt știute de toată lumea, uneori aplicate, alteori nu. Cred însă că nu omori creativitatea dacă ai CURAJ și îndrăznești să crezi cu adevărat în ideea ta!


VivianaViviana Andone, arhitect al învățării – MMM Consulting, are peste 12 ani experiență în training și consultanță, dezvoltarea centrelor de evaluare, dezvoltarea competențelor manageriale pentru diverși clienți. Este specializată în Psihologie Organziațională, Dezvoltare Organizațională, Dezvoltare Managerială, Managementul Performanței, Marketing. Viviana este consultant certificat Persona Global și PerformanSe.

A absolvit două programe de master în Administrarea și Dezvoltarea Resurselor Umane și Psihologie Organizațională și Resurse umane în cadrul Universității din București. A absolvit Facultatea de Psihologie și Științele Educației din cadrul aceleiași Universități, specializându-se în psihologie Organizațională. A absolvit, deasemenea, cursul de Management al Performanței susținut în cadrul Open University UK prin compania reprezentantă în România, Codecs și în prezent urmează certificarea ca psihoterapeut în terapie cognitiv-comportamentală.

 

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena
Incarcati mai multe in Management

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Benoît CHERRÉ: Autenticitatea ca ideal etic în situații provocatoare

În universul provocărilor etice, managerii de resurse umane (HR) se află adesea la interse…