Acasa Staffing Simplu și ieftin. 5 schimbări minore pe care le poți face la birou, pentru o echipă mai productivă

Simplu și ieftin. 5 schimbări minore pe care le poți face la birou, pentru o echipă mai productivă

9 min citire
0
0
1,231

Succesul unui business se măsoară în productivitatea angajaților. Este un adevăr universal valabil. Cu angajați productivi și procese care să încurajeze această trăsătură, poți muta munții din loc, cu investiții minime. Un mediu de lucru plăcut nu numai că va mări productivitatea angajaților tăi, dar le va îmbunătăți și starea psihică. Iar angajații mulțumiți de mediul în care lucrează și fericiți sunt mai fideli companiilor pentru care lucrează și își schimbă mai rar locul de muncă.

Din păcate, nu există o formulă matematică exactă care să garanteze productivitatea angajaților. Mai mult, un studiu efectuat in SUA și citat de cei de la ridiculouslyefficient.com a scos la iveală faptul că, în medie, un angajat este cu adevărat productiv numai trei ore din timpul pe care îl petrece la birou. Atenția pe care o oferi fiecărui angajat în parte și o bună comunicare reprezintă cea mai bună strategie atunci când îți dorești o echipă eficientă, motivată și fericită. Însă niciun manager nu are timp să stea de vorbă zilnic cu fiecare om în parte.

Însă, poți face schimbări minore la birou, care nu necesită o investiție mare, și care s-au dovedit eficiente ca strategii de creștere a productivității.

      1. …și s-a făcut lumină

 

Iluminatul este crucial atunci când îți dorești un mediu de lucru sănătos, fericit și productiv pentru angajații tăi. Dacă birourile unde funcționează compania au ferestre mari, nu este o idee bună să le acoperi cu jaluzele sau perdele. Lasă cât mai multă lumină naturală să intre, iar dacă acest lucru nu este posibil, investește în sisteme de iluminat ca acestea. Un mediu de lucru întunecat nu numai că nu este productiv, dar poate cauza chiar depresii majore in unele cazuri.

  1. Alege culorile potrivite

Culoarea pereților poate avea un efect psihologic nedorit asupa angajaților tăi. De exemplu, rozul este o culoare care are un efect aproape tranchilizant și duce la scăderea productivității. În schimb, roșul este agresiv și crește pulsul inimii, mărind nivelul productivității atunci când este folosit cu măsură. Portocaliul crează o stare de mulțumire, iar albul – așa plictisitor și banal cum a devenit deja – naște sentimente de satisfacție personală. La capitolul culoare, cel mai bine este să experimentezi și să vezi ce funcționează mai bine pentru tine și echipa ta. Un răspuns corect nu există niciodată.

  1. Alege un parfum de cameră potrivit

Probabil nu te-ai gândit la miros ca boost pentru productivitate, însă acesta are un efect major asupra unor factori precum atenția sau starea de spirit. De exemplu, un parfum de cameră cu miros de pin te pune în alertă, în timp ce scorțișoara te ajută să te concentrezi mai bine. Lavanda te calmează, iar menta te binedispune. Nu te baza însă pe ajutorul oferit de un singur tip de miros, pentru că, la un moment dat, anagajații tăi se vor obișnui cu acesta. Cel mai bine este să alegi unul nou de fiecare dată.

  1. Construiește un spațiu intim, în care angajații se pot retrage dacă simt nevoia

Birourile open space au devenit din ce în ce mai populare în ultimii ani. Se pare că acest tip de design ajută la crearea unor legături mai strânse între angajați și încurajează comunicarea. Probabil tocmai de aceea s-au dovedit mai puțin productive, se arată în studii făcute de Universitatea de Stat din Virginia și Universitatea de Stat din Carolina de Nord, ambele din SUA. Așa că nu ar fi o idee tocmai rea să creezi și un spațiu în care angajații tăi să se poată retage în zilele mai puțin bune, în care au nevoie de liniște pentru a se putea concentra.

  1. Nu uita că muzica poate face minuni

Muzica are și ea un efect pozitiv asupra angajaților și poate mări productivitatea, arată publicația New York Times. Însă trebuie să ai grijă ca nivelul sunetului să fie moderat. Apoi, efectul pe care îl are muzica depinde de preferințele fiecărui angajat în parte. Mai concret, o melodie preferată are un efect mai puternic decât muzică aleasă la întâmplare. La acest capitol, cel mai bine ar fi să îți încurajezi angajații să aleagă împreuna un playlist.

Poți face multe schimbări deloc costisitoare într-un birou, pentru a-i încuraja pe angajații tăi să fie mai productivi. Un spațiu bine luminat, cu aer proaspăt, puțin parfumat, și cu o muzică antrenantă îi va determina pe oameni să se simtă în largul lor și să fie automat mai fericiți si mai satisfăcuți la locul de muncă. Iar asta se va traduce în rezultate mai bune pentru companie.  

Sursă foto: Shutterstock.com

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena
Incarcati mai multe in Staffing

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

5 jocuri eficiente pentru consolidarea echipei

Într-un mediu de lucru dinamic și stresant, consolidarea echipei devine o prioritate, mai …