Management — 03 September 2019

În ultimii ani, toată lumea vorbește despre brandul de angajator. Majoritatea oamenilor de resurse umane, dar nu numai, consideră că brandul de angajator este important în procesele de recrutare. Ce fac companiile, însă, pentru a-și crea un brand care să atragă noi talente și să le păstreze pe cele vechi? Cât câștigă sau economisesc dacă au o imagine puternică pe piață?

de Eugenia Mihalcea

Simona Popovici, Group Human Resources, Director KMG International (Rompetrol), ne-a vorbit despre brandul de angajator.

CE PRESUPUNE UN BRAND DE ANGAJATOR PUTERNIC?

O conexiune puternică. O singură voce care să spună povestea noastră. Atunci când reușești să creezi o experiență relevantă și pozitivă, în linie cu valorile companiei, susținute atât în interior, cât și în exterior. Un brand puternic va atrage implicarea autentică a angajaților și susținerea companiei în comunitate, iar testimonialele lor influențează cel mai mult oamenii, fie pentru a se alătura unei echipe, fie pentru a câștiga atitudinea favorabilă față de produsele și serviciile comercializate. Cu siguranță, un astfel de brand nu se poate crea peste noapte. Noi suntem mândri și în același timp recunoscători de moștenirea brandului Rompetrol, care este unul românesc la bază, oamenii ne cunosc povestea și evoluția din toți acești ani și recunosc imediat „floarea” Rompetrol.

CÂT DE IMPORTANT ESTE BRANDUL DE ANGAJATOR PENTRU COMPANIE ÎN PROCESUL DE RECRUTARE ȘI RETENȚIE A ANGAJAȚILOR? DE CE?

Un brand emblematic este recunoscut instantaneu, dar are nevoie de anumite ingrediente pentru a-și contura povestea. În timp ce noi încercăm să identificăm candidații potriviți, aceștia se informează și verifică în ce măsură rezonează cu noi și cu valorile pe care le promovăm. Așadar, prin dezvoltarea unor campanii de employer branding potrivite și prin tot ceea ce comunicăm ajutăm potențialii candidați să ne cunoască mai bine, iar pe angajații noștri, să se regăsească și să se identifice cu acțiunile pe care le întreprindem. Sentimentul angajaților că fac parte dintr-o companie care le respectă valorile are mereu un impact pozitiv asupra ratei de retenție.

CÂT DE IMPORTANT ESTE BRANDUL PENTRU ALTE ACȚIUNI ALE COMPANIEI?

După părerea mea, foarte important. Un brand de angajator credibil oferă o experiență distinctă și oamenii își doresc o asociere cu brandul, indiferent de tipul interacțiunii. Fie că vorbim de candidați, angajați, consumatori sau parteneri, orice acțiune pe care o întreprindem este marcată de imaginea și comportamentul nostru în piață și în interiorul companiei. Trăim într-o piață foarte diversă, iar oamenii observă care este comportamentul companiilor față de propriii angajați, care sunt cauzele pe care le susții și cum te implici pentru a dezvolta comunitatea în care îți desfășori activitatea. Conceptul de employer branding aduce experiența angajatului și pe cea a consumatorului într-o interdependență și o completare reciprocă.

CU CÂT SE REDUC COSTURILE ȘI TIMPUL DE RECRUTARE ÎN CAZUL UNUI BRAND DE ANGAJATOR PUTERNIC? CUM?

Brandul este doar unul dintre factori și este greu de cuantificat impactul pe care îl are în timpii de recrutare, dar ajută, spre exemplu, în diminuarea timpului de reacție și construirea unei pepiniere de potențiali candidați.

ÎN CE CONTEXT ȘI DE CE A DEVENIT IMPORTANTĂ IMAGINEA DE ANGAJATOR?

În contextul de diferențiere, maturizare și sofisticare a pieței. Candidații au mai multe opțiuni, își doresc o experiență personală pozitivă la locul de muncă și vor să fie asociați cu succesul unui brand de angajator puternic, cu impact în societate, care excelează în industria respectivă și care răspunde aspirațiilor personale. Pentru noua generație este mai important să facă parte dintr-o companie cu impact pozitiv în societate, decât să se conformeze unor reguli „pe viață”. Vor să simtă că au și ei o contribuție în dezvoltarea societății, prin ceea ce fac zi de zi.

CUM SE REALIZEAZĂ BRANDUL DE ANGAJATOR? CINE PARTICIPĂ LA ACEST PROCES?

Pornind mai întâi din interior. Angajații noștri sunt reflexia a cine suntem, iar acțiunile noastre de employer branding nu pot fi autentice în extern fără contribuția lor. Crearea brandului de angajator este un proces dinamic, o experiență, care se conturează și se completează prin tot ceea ce comunicăm, toate interacțiunile din social media, dar și prin interacțiunea directă cu colegii noștri.

CE MECANISME DE HR SE FOLOSESC PENTRU ACEST LUCRU?

Nu consider că există o rețetă a succesului, mecanismele sunt diferite și trebuie adaptate în funcție de specificul fiecărei companii. Noi am ales să le oferim potențialilor noștri candidați interacțiunea directă cu specialiștii noștri la târgurile de joburi, în campanii organizate în universități și școli, la vizitele tehnice în cele două rafinării, în cadrul diverselor inițiative educative sau culturale și în programul de internship cu ai săi mentori entuziaști. Ne dorim ca oamenii noștri să reușească să inspire o nouă generație cu profesionalismul, loialitatea și dedicarea lor. De asemenea, susținem și dezvoltăm comunitatea în care ne desfășurăm activitatea, prin implicarea în diverse proiecte care sunt aliniate cu valorile noastre.

CARE SUNT ACȚIUNILE, DIN PERSPECTIVA HR-ULUI, CARE MENȚIN BRANDUL DE ANGAJATOR DEJA FORMAT?

 Comunicarea, relaționarea directă și personalizarea experienței. Anul aceasta, acțiunile noastre de employer branding au fost axate pe workshopuri de dezvoltare profesională și personală cu potențialii noștri candidați, am organizat evenimente de tip „Ziua Porților Deschise”, am organizat întâlniri „la o cafea” cu elevii de liceu pentru a le povesti în mod informal despre noi.

CUM EVALUAȚI CE APRECIAZĂ ANGAJAȚII ÎN CADRUL COMPANIEI ȘI CE ÎȘI DORESC? DAR CE NU LE PLACE?

Prin sondaje, platforme sociale, feedback direct de la angajați și, nu în ultimul rând, de la internii și candidații cu care interacționăm.

simona popoviciSIMONA POPOVICI

GROUP HUMAN RESOURCES

DIRECTOR KMG INTERNATIONAL (ROMPETROL)

Comentarii

Share

About Author

Revista HR Manager

(0) Readers Comments

Leave a Reply