Agenda HR — 21 April 2022

Revista HR Manager a organizat, cu sprijinul Humanistic, în data de 20 aprilie 2022, intre orele 14:00-17:00, ediția a XIII-a din seria de evenimente online FAST FORWARD. ORGANIZAȚIA VIITORULUI cu tema: Rethinking Togetherness: The “culture of us” – From inclusion to cross working and retention.

Evenimentul a pus sub lumina reflectorului gradul de coeziune al echipelor, noul indicator pe agenda liderilor. Fie că vorbim despre apartenență, dorința de a contribui, munca interdepartamentală sau incluziune, dimensiunile din studiile de angajament la nivel global arată că acest “împreună” are nevoie acum de acțiuni susținute.

Tema de “împreună”: este cu atât mai importantă cu cât mesajele din spațiul social se polarizează între pro și contra politicilor de incluziune: ce valori protejăm și până unde mergem? “Împreună” nu este și nu a fost niciodată doar despre politicile organizaționale, ci a fost despre acel sentiment pe care îl aveam în evenimentele cu toți angajații, pe coridoare, în ieșiri spontane în care căutăm ce ne unește.

Cum dezvoltăm mentalitatea pentru a întări cultura apartenenței în 2022,a fost întrebarea cheie a acestei ediții. Alături de profesionisții prezenți în dezbatere, s-a vorbit în detaliu pe următoarele subiecte:

  • Ce proiecte revin în atenție în urma chestionarelor de cultură, angajament, stare de bine?
  • Cum putem susține noi, oamenii de resurse umane, Board-ul în a deveni și ei o echipa puternică de leadership care înțelege puterea echipei mărite?
  • Cum ajutăm la colaborare prin platforme dar mai ales dincolo de platforme? Ce inițiative au înlocuit team-building-ul fizic? Pe ce proiecte așezăm dorința de apartenență și atmosfera de pe cordioare?

Temele vizate au fost:

  • Engagement – strategii la nivel de cultură
  • Strategii de retenție: stay in interview, exit, programe de recognition
  • Proiecte de diversitate și incluziune
  • Training de abilități cross-working
  • Program de team coaching la nivel de board
  • Programe de integrare a noilor veniți – mai mult decât un onboarding
  • Instrumente și tehnologii care ajută colaborarea

Speakerii evenimentului au fost:

  • Roxana Mocanu, Game-Changer Officer Noosfera
  • Maria Dohotari, Human Resources Business Partner, Flex
  • Adina-Georgiana Marin, Head of People Business Partners Staff, Services, Energy Management, Digital Solutions & Procurement, ENEL
  • Maria Marcovici, Head of HR Communications Romania Human Relations Automotive Central Functions, Continental
  • Aurelian Chitez, Director of Sales, Romanian Software
  • Estera Anghelescu, Recruiting & Employer Branding Director, Kaufland Romania & Moldova
  • Silvia Micu, HR Manager, Provident
  • Andrei Crețu, Co-Fondator Pluria, 7card
  • Bogdan Albu, Country Manager, Admirals

Moderatorul evenimentului a fost Mihai ZÂNT, Business Coach, Managing Partner HUMANISTIC

Tema panelului a fost Rethinking Togetherness: The “culture of us”. Iată câteva idei desprinse din discuția cu invitații noștri:

Estera Anghelescu a amintit câțiva pași urmați de Kaufland în strategia lor pe zona de diversity. Una dintre soluțiile găsite a fost angajarea și integrarea persoanelor cu dizabilități în echipa lor. 385 de persoane cu dizabilități fac parte din echipa lor în acest moment și numărul va crește până la 500. Și egalitatea de șanse este o valoare importantă pentru Kaufland. Aproximativ 52% dintre manageri sunt femei. De asemenea, compania a acordat o importanță deosebită vârstei angajaților. Și-au dorit o plajă cât mai largă, acest fapt este demonstrat de vârsta celor care lucrează în această companie, cel mai tânăr dintre membrii echipei are 18 ani, iar cel mai în vârstă – 76. Nu au scăpat din vedere nici diversitatea culturală. În acest moment, se mândresc cu faptul că în echipele lor se regăsesc 17 naționalități și au în plan să primească în echipă 300 de persoane din Ucraina.

Silvia Micu a dezvăluit că sunt în etapa de a atrage încet-încet echipele la birou. Din perspectiva zonei de diversity au multe programe dedicate wellbeing-ului. Au avut un barometru de stres și au identificat mai mulți factori de stres. Își propun să vină cu niște programe dedicate angajaților și să fie targetate în funcție de fiecare angajat în parte. Plecând de la tema umbrelă a evenimentului, aceasta susține că ce s-a schimbat în perioada pandemiei a fost că zona de employee experience s-a mutat de pe agenda HR-ului pe agenda strategică a conducerii companiei. Asta înseamnă ca avem un sponsor puternic în spate și că trebuie să apese bine pe pedala de accelerație în acest moment. De curând au lansat un proces de transformare organizațională.

Andrei Crețu este de părere că distribuția și fexibilizarea muncii este, în același timp, o problemă dar și o soluție pentru întreaga lume. Pentru angajații Pluria este o „problemă bună” pentru că au oportunitatea de a se extinde. Munca hibrid nu este neapărat sustenabilă. În multe situații, angajații sunt prinși la mijloc. Unii dintre ei s-au mutat departe de oraș și drumul până la birou ar însemna pierdere mare de timp sau poate sunt zile în care un angajat nu are disponibilitatea necesară pentru a lucra de acasă (asta se poate întâmpla din diverse motive) și atunci productivitatea lui ar scădea. În concluzie, flexibilitatea muncii are și părți bune și părți rele.

Este un lucru benefic faptul că organizațiile au început să angajeze oameni din mai multe orașe/părți ale lumii, acest lucru crește posibilitatea de a oferi drepturi egale tuturor.

Bogdan Albu susține că HR-ul a devenit cumva un tool pentru implementarea strategiei de grup. Un lucru interesant este că zona de capital a trecut printr-o fază foarte bună. Și au avut de câștigat și companiile și angajații. Ca o paranteză, compania a fost în Estonia și s-a extins cu o bază destul de mare în alte zone din Europa. S-a mers foarte mult pe echipele remote, ceea ce a fost un challenge uriaș. Conectarea dintre angajați a contat foarte mult în companie. Flexibilitatea muncii a scos la iveală faptul că majoritatea angajaților, dacă nu chiar toți, au avut un randament mult mai bun și mai mare în această nouă formă de lucru, hibrid. În pandemie, faptul că s-a lucrat de acasă, conform statisticilor, volumul de lucru a fost mai mare decât atunci când se lucra fizic, de la birou. Angajații au lucrat mai mult și ca timp și ca volum atunci când au lucrat de acasă. Drept beneficiu, s-au oferit zile libere pentru munca prestată, ceea ce a mulțumit angajații.

Pentru a vizualiza înregistrarea întregului eveniment, accesați pagina oficială.

———————————————————————————————————

Mulțumim partenerilor care au făcut posibilă această ediție:

Parteneri: Noosfera, FLEX, ENEL, Continental, Colorful.hr, Pluria, Philip Morris Romania; Partenerul Academic: Bucharest Business School

Parteneri media: Revista CARIERE, BIZ, HR Club, Doingbusiness.ro, CONAF, Financial Intelligence,Jurnalul de Afaceri, Portal HR, HIPO, Psychologies, Repatriot, PWN Romania, Spotmedia, Wall-Street.

Comentarii

Share

About Author

Marilena

(0) Readers Comments

Leave a Reply