Performance — 01 April 2021

RALUCA TUFEANU, DIRECTOR RESURSE UMANE, COMUNICARE INTERNĂ ȘI CSR @ EDENRED ROMÂNIA

„AM ALES SĂ COMUNICĂM TRANSPARENT PE TOATĂ PERIOADA PANDEMIEI”

Orice schimbare aduce cu ea o oportunitate de a regândi modul în care acţionezi. Relaţia unei companii cu propriii angajaţi este esenţială în orice situaţie, cu atât mai mult în perioade de criză, iar răspunsurile și reacţiile se vor reflecta foarte repede în atitudinea lor, atrage atenția Raluca Tufeanu, Director Resurse Umane, Comunicare Internă și CSR, Edenred România. Prin urmare, ea crede că e important să nu uităm că suntem în primul rând oameni: profesional și emoţional, suntem cu toţii în același context. În Edenred România, rolul HR-ului a fost să se gândească la o abordare care să ia în considerare toate dimensiunile acestei perioade delicate.

„Trecerea de la lucrul la birou la cel de acasă a fost bruscă și a cerut o recalibrare pe măsură a metodelor folosite pentru stimularea engagementului angajaților. Am regândit întreaga strategie de comunicare internă luând în calcul factori precum starea emoțională a angajaților în contextul pandemic sau potențialele dificultăți generate de trecerea la comunicarea exclusiv în mediul online. Din fericire, ne-am adaptat într-un timp foarte scurt la această nouă normalitate, reușind să ținem angajații conectați la brand și echipă, în general“, menționează Raluca Tufeanu.

Ea mai spune că, pentru a fi motivați, cu toţii trebuie să simţim că securitatea noastră este prioritatea principală a managementului. Astfel, în primă fază, în companie au fost implementate cele mai înalte standarde de protecție împotriva COVID-19: „Ne-am asigurat că evităm riscul de îmbolnăvire și că atât colegii noștri, cât și partenerii, și colaboratorii cu care intrăm în contact sunt în siguranță. Dovada aplicării celor mai riguroase măsuri de protecţie a fost obţinerea certificatului SafeGuard oferit de Bureau Veritas, lider global în testare, evaluare, inspecție și certificare“.

Odată făcut acest pas, echipa s-a concentrat pe evenimente și comunicări menite să îi țină uniți în jurul valorilor noastre. Grupul intern de pe Facebook și cel comun de pe Microsoft Teams al angajaților sunt permanent populate cu postări interactive, încurajând echipele să se cunoască mai bine între ele, să își împărtășească pasiunile și preferințele și să rămână conectate dincolo de taskurile cotidiene. Raluca Tufeanu povestește că Online Morning Coffee este un eveniment popular în rândul angajaților, în care aceștia își beau împreună cafeaua de dimineață. Apoi, concursurile, adaptarea programului de team building în mediul online sau marcarea unor ocazii speciale împreună pe Zoom au contribuit de asemenea la menținerea unei stări generale de bine în companie.

raluca-tufeanu„În orice situație de criză, modul de a comunica și reacţiona al liderilor este esențial pentru păstrarea unei atmosfere bune și a eficienței angajaților. Am ales să comunicăm transparent pe toată perioada pandemiei. Prin intermediul mesajelor săptămânale transmise direct de către CEO, ce înglobau știrile transmise de către fiecare echipă în parte, colegii s-au simţit conectaţi direct la evoluţia companiei în aceasta perioadă dificilă. Am organizat întâlniri frecvente cu fiecare departament, atât formale, cât și informale, în cadrul cărora managerii au oferit suport în prioritizarea fiecărui proiect. Rolul fiecăruia este foarte important și asta s-a văzut în toată această perioadă. Cu toţii au contribuit la a continuarea cu succes a activităţii companiei. Oamenii au fost încurajați să folosească intens grupurile de pe Teams și canalele de comunicare internă, sporind astfel nivelul de colaborare dintre ei. De asemenea, am continuat să stimulăm creativitatea și spiritul antreprenorial ale echipei, inclusiv prin facilitarea accesului la o multitudine de cursuri online, pe platforma internă de e-learning, dezvoltată în acest an la nivelul Grupului Edenred.

Toate deciziile au fost explicate membrilor organizaţiei. Oamenii au nevoie să înţeleagă de ce se acţionează într-un anumit fel și, odată ce înţeleg, acceptă și se implică 100%. De asemenea, am remarcat cu bucurie o dorinţă crescută de implicare în proiecte noi, inovatoare, ce a avut ca rezultat o rată semnificativă de promovări. Toate aceste aspecte au condus la rezultatele bune obţinute de companie în perioada pandemiei. Desigur că și noi am resimțit impactul, dar ne-am implicat la maximum cu toții pentru a-l minimiza“, explică Raluca Tufeanu. Angajații s-au adaptat relativ rapid la contextul lucrului de acasă.

Cu sprijinul echipei de IT, au avut tot timpul acces la instrumentele folosite în activitatea de zi cu zi, iar partea de hardware a fost verificată pentru a se asigura că funcționează în parametri optimi. Întâlnirile sau evenimentele desfășurate pe Zoom sau Teams au devenit parte din cotidian în companie. Iar pentru a evita stresul sau supraaglomerarea oamenilor, au fost încurajați să participe la webinarii despre reziliență, despre cum să gestionezi lucrul de acasă, în tot acest timp echipa de HR păstrând constant contactul cu fiecare dintre ei, inclusiv telefonic.

Concret, pentru a asigura retenția angajaților, cei de la Edenred România au menținut politica de comunicare cu angajații: fiecare membru al echipei știe că oricând poate să aducă în discuție orice problemă, orice subiect, orice inițiativă, știe că ideile inovatoare vor fi încurajate și că se poate baza pe spiritul de echipă al colegilor și pe suport din partea managementului, spune Raluca Tufeanu. Cât despre partea de wellbeing, compania oferă un pachet de beneficii flexibile și fixe ce acoperă aproape toate nevoile și preferințele: tichete – de vacanță, cadou, culturale, de masă; bonusuri de performanță, un portal de educație online, evenimente interne planificate pentru toată echipa, dar și spontane – acestea fiind accesibile tuturor. „Nu numai că nu am eliminat aceste beneficii în perioada pandemiei, dar am oferit unele noi, cardul Edenred Cultural fiind un bun exemplu, precum și beneficii suplimentare în zona prevenției în sănătate“, punctează Raluca Tufeanu.

De asemenea, în fiecare an, în semn de apreciere, ei sărbătoresc ziua colegilor noștri oferindu-le un cadou, anul acesta constând într-o brățară fitness și un cântar electronic inteligent. Nu în ultimul rând, angajații Edenred sunt implicaţi și în proiecte de responsabilitate socială ce au puterea de a aduce și oferi bucurie. Unul dintre ele este provocarea Edenraid, o competiție de două luni în timpul căreia fiecare echipă adună puncte pentru o donație oferită asociaţiei Medici fără Frontiere. Pot face acest lucru plimbându-se, mergând pe bicicletă sau alergând.

Un alt proiect de CSR este Ideal Day. În fiecare an, toţi cei 10.000 de angajaţi Edenred din 46 de ţări celebrează prin voluntariat această zi specială. Dedicat acţiunilor de solidaritate în cadrul comunităţilor locale, evenimentul este expresia celor trei direcţii de responsabilitate socială asumate: Ideal People, ce vizează îmbunătățirea calității vieții; Ideal Planet, dedicată conservării mediului; Ideal Progres, ce susţine inițiative comerciale cu componente sociale. „2020 va fi anul în care ne vom direcţiona energia conservării mediului, promovării unui stil de viaţă sănătos, obiceiurilor nutriţionale echilibrate și susţinerii unor proiecte educaţionale dedicate copiilor proveniţi din medii defavorizate“, menționează Raluca Tufeanu.

Cum proiectele implementate anul acesta au dat rezultate foarte bune, echipa Edenred își dorește să continue explorarea posibilităților oferite de evenimentele online, creșterea interactivității în comunicare prin intermediul tool-urilor interne și strângerea echipei în jurul unor proiecte de tip CSR.

„Cheia va fi cu siguranță continuarea adaptării la noile condiții impuse de evoluția pandemiei și deschiderea către noi modalități de gestionare a acestei perioade cu adevărat excepțională. Alegerea unui model de comunicare transparent și continuu va rămâne o constantă pentru noi, o echipă este mai relaxată și mai focusată pe obiectivele de business știind că primește informaţiile utile în timp real. Nu în ultimul rând, prin tot ceea ce facem vom continua să fim recunoscători unii altora, să ne consultăm în deciziile majore și să investim în dezvoltarea echipei. Și să nu uităm că, dincolo de cifre și strategii, suntem oameni și avem nevoie de relaţii sănătoase în toate mediile în care trăim“, punctează Raluca Tufeanu.


 

Coperta HR Manager nr 65Acest material a apărut în

revista HR Manager cu numărul 65,

ediția iulie-septembrie 2020.

Pentru abonare click aici.

Comentarii

Share

About Author

Marilena

(0) Readers Comments

Leave a Reply