Performance — 20 April 2022

de Constantin Pescaru

Cum e să conduci o afacere și o echipă care se află în inima industriei ospitalității, în fiecare zi? Primul – și cel mai important – aspect este să ai grijă de oamenii tăi.

Așa consideră Paul Drăgan, Director General Premier Restaurants România, compania care deține restaurantele McDonald’s în țara noastră, care și-a preluat mandatul în 2020, un an plin de provocări. Provocări care au făcut ca echipa să fie mai unită, mai pregătită și mai solidară.

CARE SUNT REZULTATELE LA UN AN DE LA PRELUAREA MANDATULUI ÎN CEEA CE PRIVEȘTE ANGAJAȚII, CLIENȚII ȘI IMPLICAREA ÎN COMUNITĂȚI, ÎN CONTEXTUL PANDEMIEI?

Principala reușită de anul trecut vine din faptul că, întrun context extrem de dificil pentru întreaga industrie, echipa de management McDonald’s a găsit resursele necesare pentru a rămâne aproape de comunitățile din care facem parte, de clienții care ne trec pragul și de a răsplăti toți colegii pentru efortul lor continuu. De asemenea, rezultatele de business au fost remarcabile, suntem în continuare lider de piață și am consolidat planul de investiții în dezvoltarea businessului la nivel local. Am rămas solidari și i-am sprijinit pe cei care aveau nevoie de susținere ori de câte ori am putut. Am fost alături de personalul din linia întâi, de profesorii și învățătorii care s-au întors în școli și de familiile din casele Ronald McDonald.

Am inițiat acțiuni comunitare și de protecție a mediului înconjurător și am înlocuit o parte semnificativă din ambalajele produselor noastre reușind să reducem cu 120 de tone anual cantitatea de plastic din restaurante. Am continuat să primim oaspeții în siguranță și să le oferim produsele preferate la McDrive, McDelivery sau în restaurante, am deschis restaurante noi, am continuat să investim în modernizarea și digitalizarea celor deja existente, în aplicația de mobil în care am inclus și un program de loialitate pentru consumatori – felul nostru de a ne recompensa clienții care ne vizitează.

În plus, am lansat noi produse în ediție limitată și am oferit în permanență oferte personalizate pentru toate gusturile și preferințele. Nu în ultimul rând, am recompensat angajații pentru profesionalismul și dedicarea lor chiar și în vremurile incerte, prin creșterea salariului de bază cu 20% și prin adăugarea unor noi mecanisme de bonusare și recunoaștere, precum introducerea premiilor pentru angajații care au împlinit 20 și 25 de ani în companie.

CUM A RESCRIS PANDEMIA ROLUL HR-ULUI ÎN COMPANIA PE CARE O CONDUCEȚI? ȘI CARE ESTE VIZIUNEA DV. ÎN CEEA CE PRIVEȘTE ACEST DEPARTAMENT PE VIITOR?

În fiecare dimineață, 5.000 de oameni din România găsesc la McDonald’s nu doar un job, ci un loc cu oportunități de dezvoltare profesională, iar acest lucru se datorează, bineînțeles, și echipei de resurse umane. Pandemia a venit cu mai multe provocări pentru noi toți, provocări pe care împreună am reușit să le transformăm în oportunități. Am simplificat procesul de recrutare și am realizat primele interviuri online și în siguranță. Chiar dacă la început întâlnirile cu viitorii angajați se desfășurau de o parte și de cealaltă a ecranelor, noi am reușit să stabilim legăturile importante care fac dintr-o echipă o familie.

Pentru angajații care erau deja parte din echipă am găsit soluții de a oferi mai multă flexibilitate în stabilirea programului de muncă, astfel încât fiecare dintre ei să poată acorda suficientă atenție familiei, în funcție de nevoile de acasă. Avem în continuare programe de lucru de 4, 6 sau 8 ore, un aspect important pentru cei care au făcut schimbări drastice pentru a se adapta la noua realitate.

CARE ESTE STILUL DV. DE LEADERSHIP ȘI DUPĂ CE PRINCIPII VĂ CONDUCEȚI ECHIPA?

Stilul meu de leadership nu se rezumă doar la un cuvânt, ci este un mix între comunicare eficientă în echipă și relaționare. Astfel am reușit să creez o echipă puternică, alături de care simt că pot construi mai departe, care îmi va fi alături în dezvoltarea businessului și căreia îi voi acorda mereu o atenție deosebită. Mă bazez pe agilitate, încrederea în colegii mei și perseverență și nu în ultimul rând încurajez colaborarea și dezvoltarea învățând unii de la ceilalți.

CUM VEDEȚI DV. ROLUL ANGAJATORULUI ÎN A CREA UN SPAȚIU PROPICE SIGURANȚEI PSIHOLOGICE A ANGAJAȚILOR? ȘI CE E DE FĂCUT PENTRU A ÎNCURAJA ÎNGRIJIREA EMOȚIONALĂ A ANGAJAȚILOR SĂ DEVINĂ O PRIORITATE PENTRU EI?

Una dintre preocupările noastre permanente rămâne cea legată de oameni. Ne dorim să continuăm investițiile în creșterea echipei, motiv pentru care vom fi mereu alături de colegii noștri. Pentru că ne pasă de angajații noștri, în plus față de programele de training pe care le oferim cu regularitate, ne asigurăm și de bunăstarea acestora. Oferim un program de lucru flexibil, care le oferă acestora posibilitatea de a-și gestiona timpul astfel încât să creeze un echilibru între viața profesională și cea personală. La McDonald’s, oamenii sunt cea mai importantă resursă a businessului, așa că ne dorim să știm că ei și familiile lor sunt bine. Astfel, fiecare director de restaurant încearcă să fie cât mai apropiat de fiecare coleg din echipa sa, pentru ca aceștia să-și poată spune în siguranță orice grijă ar avea. Există rezolvare pentru orice, iar împreună putem găsi cea mai bună variantă.

CE V-A SURPRINS PLĂCUT LA ANGAJAȚII ROMÂNI? CARE CREDEȚI CĂ E CEA MAI IMPORTANTĂ FORȚĂ COLECTIVĂ PE CARE O AVEM – ȘI CUM O PUTEM CULTIVA ȘI FOLOSI MAI BINE PENTRU A NE DEZVOLTA?

Adaptabilitatea, solidaritatea și grija față de comunitate, remarcate în special anul trecut și anul acesta, sunt calitățile de care au dat dovadă angajații noștri și pentru care le mulțumesc. Avem o echipă care se poate adapta rapid, datorită sistemului operațional McDonald’s foarte bine pus la punct. Colegii noștri au dovedit acest lucru atunci când au implementat, peste noapte, toate măsurile de siguranță.

Angajații români sunt și solidari. Colegii noștri au sprijinit toate eforturile noastre de a fi aproape de comunitate, oferind meniuri și cafele cadrelor medicale, profesorilor și învățătorilor în zilele în care cei mai mulți dintre oameni nu ieșeau din case. Colegii noștri sunt permanent preocupați de comunitate și mediu, fiind implicați în diverse acțiuni la nivel local și având grijă de zona din jurul restaurantelor.

O cauză foarte apropiată nouă este susținerea Fundației Ronald McDonald, care oferă prin casele Ronald McDonald sprijin și cazare gratuită familiilor atunci când cei mici sunt internați în spital. Colegii din restaurante dau dovadă de o mobilizare extraordinară în campaniile de strângere de fonduri pentru a susține cauza Fundației, Fundației. Doar anul trecut, în urma campaniei, am reușit să strângem 1,6 milioane de lei, care vor susține construirea celei de-a treia Case la Iași.

CARE SUNT PRINCIPALELE TENDINȚE LEGATE DE MANAGEMENTUL ECHIPEI PE CARE LE VEDEȚI PENTRU VIITOR ȘI CE PLANURI AVEȚI DUMNEAVOASTRĂ ÎN ACEST SENS?

Colaborarea, deschiderea către nou și inovație, dar și identificarea acelui scop comun care să ne ofere tuturor energie. Este important să colaborăm în atragerea, recrutarea și păstrarea oamenilor valoroși, proces care uneori devine anevoios. Ne dorim să pregătim cât mai mulți tineri, să-i motivăm și să le oferim un start în carieră – toate acestea contează pentru relația de colaborare pe termen lung. Deschiderea către nou și păstrarea curiozității sunt variante câștigătoare atunci când ne dorim să identificăm noi oportunități de inovație și de surprindere a clienților noștri, prin gusturi și experiențe cât mai diverse.

Nu în ultimul rând, e important să avem cu toții un scop comun și să ne amintim mereu de ce alegem să facem ceea ce facem. La McDonald’s, scopul nostru este de a oferi mâncare gustoasă de care clienții noștri să se bucure alături de prieteni sau de familie, într-o atmosferă plăcută. Suntem un business din industria ospitalității, așadar ospitalitatea, deschiderea, căldura și agilitatea sunt cele care ne caracterizează pe deplin.

CE VREȚI SĂ ADĂUGAȚI ȘI NU V-AM ÎNTREBAT?

Le mulțumesc colegilor mei pentru un an foarte bun, în ciuda dificultăților, sunt mândru să fiu colegul vostru.


HRMnr68

Acest material a fost preluat din

numărul 68 al Revistei HR Manager.

Click aici pentru preview-ul numărului 68.

Pentru abonare, click aici.

Comentarii

Share

About Author

Marilena

(0) Readers Comments

Leave a Reply