Vi s-a intamplat vreodata sa va fie teama de un lucru din pricina denumirii lui? Din pricina rezonantei si a faimei sale? Pentru ca in final sa realizati ca ceea ce este in spate nu este chiar atat de rau sau dificil de facut? Cam asa simt ca se intampla azi cu „inovatia”. Succesul fulminant al unor companii care au „inovat” a creat o presiune atat de mare in jurul acestui cuvant, incat pare ca „inovatia” este ceva rezervat geniilor, ceva colosal care va „descatusa” brusc veniturile companiilor. Si astfel am inceput sa tot cerem inovatie din partea angajatilor, cand cel mai probabil, multi dintre ei se simt intimidati de acest concept. Si incep sa cred ca atunci cand cerem de fapt „inovatie”, de fapt vrem o reimprospatare, o iesire din rutina, ceva mai multa creativitate si indrazneala…nu urmatoarea teorie a Big Bang-ului.
Cu toate ca am lucrat la aceasta editie pe timp de vara, cand probabil multi dintre voi se gandesc la concediu si simt nevoia sa citeasca lucruri mai soft, am zis sa marcam intrarea in sezonul toamna-iarna 2014 (pentru ca editia ramane pe piata inclusiv in septembrie) cu un subiect hot: Inovatia. Am vrut sa aflam cum putem sa-i dam „inovatiei” o forma pamanteana, cum putem sa o aducem in realitatea din organizatiile noastre si ce rol putem avea noi, cei din HR, in acest proces. Surpriza! Nu e chiar atat de dificil. Am strans cateva sfaturi de la specialisti (printre care si Country Managerul Google Romania) si suntem gata sa va sprijinim in demontarea mitului Inovatiei!
It can be done, you know! Trebuie doar sa ne mai relaxam putin, sa scuturam presiunea de pe umeri si sa ne lasam amprenta de HR pe succesul ce urmeaza!
Roxana Maxim
Manager de proiect, HR Manager
Articol publicat in revista HR Manager, nr.34, iulie-august 2014