Performance — 15 October 2021

Joburile sunt la mare căutare și la fel și viitorii angajați. Valori, principii, vulnerabilități, întâlnim la toți. Dar ce contează cel mai mult? Să faci parte dintr-o echipă unde să te simți ca acasă. O astfel de poveste este și a Esterei Anghelescu, Recruiting & Employer Branding Director, Kaufland România. Lucrează în marea familie Kaufland încă din 2004 și a trecut prin multe experiențe pe care ni le-a povestit și nouă. Compania este în plină campanie de brand de angajator. De ce este nevoie de o astfel de campanie, cum este să lucrezi la Kaufland, cum au trecut prin pandemie, sunt doar câteva întrebări la care a răspuns Estera Anghelescu. Iată mai jos interviul:

De ce era nevoie de încă o campanie de brand de angajator? Ce spune aceasta nou?

Kaufland este unul dintre cei mai mari angajatori din România și, pentru că se află în continuă expansiune, este și în căutarea unor oameni determinați, care să își dorească să se alăture echipei noastre extinse. Noua campanie „E TIMPUL PENTRU CEVA NOU” le oferă potențialilor candidați acces în lumea Kaufland, prin intermediul angajaților selectați de către campioana Cristina Neagu. Fiecare episod spune astfel câte o poveste despre noi, despre mediul de lucru, despre momentele speciale din viețile noastre pe care le petrecem împreună, despre felul în care glumim, ne simțim bine și facem lucrurile să funcționeze. Angajații noștri sunt protagoniștii acestei campanii, pentru că ne-am dorit să le oferim ceva nou, o experiență inedită, în care ei să fie în prim-plan. Așadar, îi veți vedea pe colegii noștri, selectați de către Cristina Neagu, în urma campaniei interne pe care am derulat-o în această vară, pe panourile publicitare din întreaga țară sau în spotul TV care rulează acum pe ecrane. De ce ne-am dorit ca ei să fie portavocea acestei campanii? Pentru că ei sunt într-adevăr cei care ne reprezintă și care contribuie în mod esențial la succesul nostru.

De asemenea, campania este o invitație adresată tuturor de a-și atinge potențialul de dezvoltare profesională și de a „Începe o carieră. Nu doar un job”.

Cum și când ai intrat în echipa Kaufland?

În toamna anului 2004, am aplicat pentru un post în echipa Kaufland. Tocmai îmi finalizasem studiile și îmi încheiasem activitatea la primul meu job, așa că voiam să trec la nivelul următor. Aveam motivația și  curiozitatea de a învăța, de a căpăta experiență, de a începe să lucrez la visul meu profesional. Îmi doream mai mult, așa cum sunt sigură că mulți dintre cei aflați la început de drum își doresc. Am trimis CV-ul alături de o scrisoare de intenție, iar la scurt timp mă alăturam echipei. Chiar dacă am avut parte și de provocări în carieră, cum este firesc, pot spune că este o mare bucurie să înțelegi și să faci parte din întregul ecosistem Kaufland. În cei 17 ani petrecuți aici, nicio zi nu a semănat cu cealaltă. Este o dinamică incredibilă a activităților, a departamentelor, a felului în care facem business și suntem atenți la impactul pe care îl avem în societate. Kaufland este o lume în sine. Sunt mândră că am ales acest drum și că am cunoscut oameni inspiraționali de la care am învățat enorm și cu care am lansat campanii și programe importante care au făcut diferența.

Care a fost momentul în care ai realizat că aici te vezi lucrând și peste 10 ani?

Sunt mai bine de 14 ani de când am făcut această descoperire. A fost momentul în care am acceptat provocarea de a-mi forma o echipă puternică, alături de care să dezvolt proiecte creative și de impact. Astfel, între 2007 și 2016, am coordonat atât proiecte de Dezvoltare Personal, cât și de Employer Branding, urmând ca din 2016 activitatea mea principală să se desfășoare în cadrul departamentului de Recrutare. În tot acest timp, pe lângă partea de recrutare propriu-zisă, am integrat și componenta de brand de angajator Kaufland, o arie care mă stimulează în fiecare zi, pentru a lansa campanii inedite care să atragă cât mai multe talente în echipa Kaufland.

Cum v-ați adaptat strategia de comunicare și de employer branding la schimbările neprevăzute?

Adaptarea și reziliența sunt cuvinte cheie în contextul incert în care ne situăm astăzi. Traversăm o perioadă de mari schimbări, fie că ne referim la cele generate de pandemie, avansul tehnologiei sau la noul stil de viață și la noile nevoi ale angajaților noștri, de aceea și comunicarea noastră trebuie să fie relevantă și în linie cu tendințele pieței. Din acest motiv am lansat campania „E TIMPUL PENTRU CEVA NOU”, care pune accentul pe oamenii Kaufland, pe nevoile noastre și pe ceea ce ne face speciali și performanți împreună.

Campania vorbește despre angajații care zilnic fac diferența, surprinzând atmosfera generală, micile bucurii ale zilei, atenția pe care aceștia o acordă detaliilor, bunăvoința pe care o arată în diverse situații și dedicarea de care dau dovadă. Astfel, toți cei care vor să cunoască mai bine cum arată o zi de lucru la Kaufland, au acces la scene care nouă ne sunt atât de familiare.

De asemenea, prin intermediul mesajului: „Începe o carieră. Nu doar un job”, ne-am propus să îi îndemnăm pe toți oamenii să își atingă potențialul profesional, să își dorească mai mult și să ajungă acolo unde și-au propus.

Design-ul job-urilor se află într-o continuă schimbare. Există poziții noi pe care le-ați creat în cadrul companiei pornind de la o nevoie a pieței?

Ultimul deceniu a adus o avalanșă de schimbări în industria resurselor umane. Vorbim despre AI, despre creșterea economiei gig, despre necesitatea crescută pentru diversitate și incluziune. Și, cel mai recent, vorbim despre pandemia care a modificat realitatea a milioane de oameni și a redefinit felul în care ne raportăm locurile noastre de muncă.

Așadar, răspunsul este da. Am făcut schimbări strategice pornind atât de la nevoile pieței, cât și de la nevoile identificate de noi în societate. Pentru că în România, mai bine de 850.000 de persoane sunt înregistrate ca fiind încadrate într-un grad de handicap, am creat programul A.C.C.E.S (Angajare de Candidați cu Cerințe și Evoluții Speciale) prin care peste 350 de persoane cu dizabilități au devenit parte a echipei Kaufland. În plus, am investit în adaptarea magazinelor noastre pentru nevoile acestora. Spre exemplu, în luna noiembrie a anului trecut, patru case de marcat, special concepute pentru persoanele cu dizabilități, au fost instalate în patru magazine Kaufland din București.

Ce planuri concrete are Kaufland pentru a atrage oameni talentați să se alăture echipei lor? De asemenea, cum vă motivați angajații deja existenți?

2020 ne-a învățat ceva foarte important: companiile care nu se transformă vor fi lăsate în urmă de cele care o fac. Înțelegerea schimbărilor din industrie este crucială pentru a ține pasul cu evoluțiile rapide care au loc. Astfel, am decis să inițiem un trend care să promoveze transparentizarea salariilor. Candidații pot vedea, din această lună, în anunțurile noastre de angajare salariul brut de pornire pentru rolurile de execuție, dar și tipul de contract aferent, tocmai pentru ca aceștia să fie informați de la început despre pragul minim de salarizare pentru jobul pe care îl au în vedere.

De asemenea, pentru că ne plac inovațiile, am decis să introducem o nouă funcționalitate pe microsite-ul cariere.kaufland.ro – chatbotul KALA. Aceasta va oferi o experiență interactivă celor care au nevoie de suport în procesul de aplicare, fiind pregătită să îi ghideze rapid și ușor pe cei interesați să își depună pe loc CV-ul pentru jobul preferat. În plus, KALA poate răspunde și întrebărilor celor curioși să afle mai multe despre noi.

Când vine vorba despre colegii noștri, angajamentul față de companie este direct proporțional cu felul în care îi motivăm și recompensăm în fiecare zi, fiind printre cele mai eficiente modalități de a ne păstra angajații mulțumiți, cu un tonus bun și dorința de a face cât mai bine activitățile pentru care sunt responsabili. Așadar, toți angajații Kaufland au parte de zile suplimentare de concediu față de cele prevăzute legal, oferite în funcție de vechimea în companie, zile libere oferite pentru acțiunile de voluntariat, beneficii sportive, dar și de cursuri online gratuite. De asemenea, aceștia se bucură de extra beneficii pentru evenimente speciale, au parte de asigurare voluntară de sănătate și primesc reduceri la anumiți parteneri.

Mai mult, suntem preocupați de parcursul profesional al fiecărui angajat, astfel încât acesta să își poată atinge obiectivele la care țintește. Avem întâlniri individuale cu fiecare angajat pentru a discuta despre aceste oportunități și oferim toate instrumentele pentru ca aceștia să avanseze în linie cu pregătirea profesională pe care o au: de la programe de școlarizare specifice, până la traininguri și cursuri pentru dezvoltarea abilităților de conducere.

Care sunt cele mai noi abilitați pe care le căutați la un viitor angajat Kaufland?

Din lista de abilități necesare pentru 2030 propusă de OECD, cred că inteligența emoțională este o trăsătură de viitor, pe care o căutăm constant în angajații noștri. Mai mult, suntem gata să îi primim în echipă pe cei dornici să se autodepășească, pe cei creativi care vor să ajungă profesioniști în aria în care activează și pe cei care sunt mereu gata „pentru ceva nou”.

Comentarii

Share

About Author

Marilena

(0) Readers Comments

Leave a Reply