Staffing — 22 November 2021

Chiar dacă Gen Z este motorul digitalizării, reprezentanții acestei generații declară că preferă interacțiunile fizice, după ultimul an marcat de pandemie, conform celui mai recent studiu Mastercard realizat în regiunea Europei Centrale și de Est (ECE), privind atitudinile și comportamentele persoanelor cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani.

Totodată, aceștia sunt implicați în rezolvarea diferitelor probleme sociale și de mediu, așteptând același lucru de la brandu-rile pe care le urmăresc. Acești consumatori smart, conectați în permanență pe mediile digitale, se așteaptă ca serviciile comerciale și financiare să fie rapide și convenabile. Ei sunt dornici să cumpere online și sunt fani ai plăților mobile contactless, precum și ai serviciilor de mobile banking. Studiul Mastercard prezintă o radiografie a tinerei generații care, din perspectivă financiară, se bazează în principal, pe părinții, încercând, în același timp, să-și diversifice sursele de venit.

Venitul mediu al unui tânăr român din Generația Z este de 432 de euro pe lună. În România, pentru mai bine de o treime dintre tineri (39%), părinții sunt în continuare principala sursă de venit, în timp ce 31% au un loc de muncă full-time, iar 12% primesc burse școlare. Se simt dependenți de părinți și schimbarea acestui status quo este prioritatea lor în viitorul apropiat. Astfel, principalul obiectiv este să își finalizeze studiile și să înceapă să acumuleze experiență profesională.

OAMENII ȘI VALORILE PERSONALE, ÎNAINTEA BANILOR

Deși banii sunt importanți, relațiile cu alte persoane sunt cele mai apreciate de Gen Z, iar aproape jumătate din aceștia (48%) sunt de acord că există lucruri mai semnificative în viață decât banii. Întrebați despre valorile care sunt cele mai importante pentru ei, tinerii din Generația Z au indicat familia (65%), sănătatea (60%), cariera (36%), educația și situația financiară (ambele în procent de 35%). În ciuda percepției comune, în opinia lor, nimic nu poate înlocui conversațiile în persoană, iar 61% declară că le place să-și petreacă timpul liber cu alții, în special cu prietenii, mai degrabă, decât singuri.

CONSUMATORI SMART, ANCORAȚI ÎN DIGITAL

Gen Z este prima generație născută într-o perioadă în care internetul este disponibil la scară largă și sunt nedespărțiți de lumea digitală. Sunt consumatori avizi de social media, unde sunt prezenți pentru a fi la curent cu tot ce e nou, pentru a rămâne conectați cu prietenii și pentru a-și dezvolta pasiunile. Gen Z sunt cei mai activi pe YouTube (90%), WhatsApp (88%), Instagram (85%), Facebook (82%) și Tik Tok (67%). 57% dintre ei folosesc rețelele sociale ca principală sursă de informații și inspirație, iar 79% țin legătura zilnic cu prietenii lor prin intermediul aplicațiilor de mesagerie. De asemenea, Gen Z se bucură de divertisment digital zilnic, folosind platformele de music streaming (70%), jucându-se jocuri video (36%) sau vizionând filme acasă (24%).

Pentru această generație digitală, comerțul electronic este un mediu natural – 74% cumpără online cel puțin o dată pe lună, în principal, îmbrăcăminte (55%) și alimente (35%) sau pentru comenzi în și de la restaurante sau baruri (32%), precum și pentru plata utilităților (31%). În același timp, aceștia sunt cumpărători care alocă atenție prețurilor și iubitori de promoții. 66% caută întotdeauna mai multe informații despre un produs, accesând mai multe surse, înainte de a cumpăra, iar 69% verifică dacă produsul dorit este disponibil oriunde altundeva la promoție.


 

Coperta HRM nr 67-200

Acest material a fost preluat din

numărul 67 al Revistei HR Manager.

Click aici pentru preview-ul numărului 67.

Pentru abonare, click aici.

Comentarii

Share

About Author

Marilena

(0) Readers Comments

Leave a Reply