Agenda HR Staffing — 22 April 2015

de IRINA BOGORIN

Cu siguranţă mulţi dintre noi am fost la un moment dat în postura de candidaţi şi am aşteptat un răspuns după interviu… răspuns care a întârziat să apară sau poate nu a apărut deloc. Oare ne imaginăm că toţi candidaţii vor trece pur şi simplu peste tăcerea recruiterului, fără să se simtă frustraţi şi fără să se întrebe de ce nu au fost aleşi?! Datoria noastră, ca recruiteri este să nu lăsăm întrebările lor fără răspuns.

Şi atunci, cum echilibrăm balanţa între un număr mare de candidaţi şi timpul acordat fiecăruia pentru un răspuns? Trăim în era digitală şi avem la dispoziţie o varietate de metode care ne pot uşura munca. Noi suntem cei mai în măsură să ne punem în locul candidatului care poate refuza o altă ofertă între timp, doar pentru că îl atrage mai mult jobul din compania noastră.

În cele mai multe cazuri, omitem să transmitem un mesaj, ceea ce poate afecta în timp calitatea procesului de recrutare.
Transmiterea feedback-ului după finalizarea unui proces de recrutare către toţi candidaţii implicaţi este una dintre regulile care, în opinia mea, ar trebui să existe în fiecare departament de resurse umane. Procesul de follow-up este mai mult decât necesar în activitatea noastră, ca recruiteri. Ne ajută să ne dezvoltăm relaţii cu candidaţii. Astfel, o relaţie construită, denotă respect atât pentru candidat, cât şi pentru compania angajatoare.

Odată construit un canal de comunicare, păstrăm o poartă de acces către candidaţi pentru proiectele viitoare, iar forma mesajului poate fi diversă, în funcţie de politica fiecărei companii. Abordarea sinceră şi directă este soluţia cea mai eficientă şi preferată de către toţi. Mesajul transmis, fie prin email sau telefon, trebuie să conţină argumente care au stat la baza deciziei finale.
Personal, trimit feedback-ul după finalizarea procesului de recrutare fie telefonic, fie prin mail:

– Nu abordez un mesaj standard pentru toţi candidaţii, cum ar fi o scrisoare de respingere.
– Fiecare mesaj este personalizat în funcţie de rezultatele candidatului. Aici includem testele, nivelul de limba străină şi alte elemente care au dus la rezultatul final.

Întrucât feedback-ul negativ este deseori mai dificil de primit, mesajul trebuie adresat într-o manieră constructivă!
Am cunoscut candidaţi care au reacţionat pozitiv la mesajul meu şi credeţi-mă, spun din proprie experienţă, satisfacţia profesională ca recruiter o simţi de fiecare dată când deschizi relaţii şi laşi loc viitoarelor colaborări.

În concluzie, haideţi să încurajăm feedback-ul echilibrat şi constructiv!

 

 

 

 

 

 

Irina Bogorin, HR Manager

Comentarii

Share

About Author

Roxana Maxim

(0) Readers Comments

Leave a Reply