Strategic HR — 18 June 2013

de RAZVAN VOICA

In IT engagement-ul inseamna un cumul de factori care trebuie tratati cu mare atentie in mod individual. Nu exista o reteta fixa, nici pe departe, ci doar trend-uri care trebuie supravegheate in permanenta. Consider ca cel mai important lucru pentru orice organizatie este reprezentat de abilitatea de a forma si sustine o cultura cat mai apropiata de oameni. Specificul acestei industrii este clar diferit de alte domenii. Esecul in a crea o cultura sanatoasa va avea in mod categoric un impact definitiv asupra business-ului.

Ponderea salariului intr-o strategie de engagement este dictata bineinteles de mai multi factori. Cel mai important ar fi nivelul profesional. Pana la un anumit prag, importanta aspectului financiar este mai mare, dupa care incepe sa fie combinata cu factori de motivare intrinseca. De exemplu, persoanele care se afla in primii ani de cariera vor pune mai mult accent pe partea salariala decat seniorii, care vor lua in calcul si alte elemente specifice oferite de organizatie.

Faptul ca ne aflam pe piata IT de 15 ani (noi, cei de la iQuest) ne ajuta mult in ceea ce priveste strategia noastra de engagement. Acest lucru le ofera colegilor nostri acces la o cultura organizationala puternica si perspective de cariera pe termen lung, sustinute de identitatea noastra pur tehnica. Iar cateva exemple concrete de actiuni din aceasta zona ar putea fi:

Managementul carierei: Fiecare coleg nou are desemnat un Career Manager inca din prima zi. Faza de inceput implica o descriere amanuntita a traseului carierei, o discutie cu un reprezentant al departamentului de HR, evaluarea nevoilor de dezvoltare, sesiuni de feedback si integrare in echipa. Acest proces implica intalniri lunare si evaluari anuale. Resursele, timpul si energia pe care le investim in procesul de management al carierei ne diferentiaza de competitorii nostri si reprezinta principiul nostru de baza pentru o crestere sanatoasa in cariera.

Training-uri si certificari: Investim mult in organizarea unor training-uri regulate pe diverse teme profesionale, dar si pe teme ce tin de dezvoltarea personala. Abordam acest proces intr-un mod personalizat, luand in considerare nivelul actual al fiecarui coleg.

Beneficii specifice: Efectuam sondaje regulate in interiorul si in afara companiei, pe piata locala si externa, si facem in permanenta ajustari conform rezultatelor obtinute. Oferim in prezent un pachet de beneficii ce include servicii medicale private, activitati sportive, reduceri si alte stimulente, certificari, diferite trainig-uri/workshop-uri de dezvoltare personala etc.

Evenimente locale: Suntem implicati in mod constant in comunitatea locala si sprijinim, organizam si sponsorizam diferite initiative conduse de universitati locale sau organizatii externe. Acordam multa atentie si initiativelor colegilor nostri si le sprijinim cu fiecare ocazie.

Evenimente internationale pe teme de tehnologie: Sustinem participarea colegilor nostri la evenimente si conferinte tehnice internationale. Facilitam sesiuni de diseminare a cunostintelor dupa aceste evenimente si invitam toti colegii sa participe la acestea.

Social Media (Facebook, LinkedIn, Twitter): Faptul ca suntem activi in Social Media ne ajuta sa consolidam imaginea noastra interna, sa atragem noi talente si sa interactionam cu colegii nostri.

 

! SFAT pentru Start-Up-uri
Orice inceput poate fi mai „sensibil”. Chiar si iQuest a avut un inceput acum 15 ani, la fel ca si oricare alta companie de succes. In opinia mea, un start-up va trebui sa puna mult emfaza pe un proces de recrutare si selectie foarte bine pus la punct. Am discutat in mai multe randuri despre efectul de domino care se formeaza ulterior. Atata timp cat se va incepe cu oamenii potriviti, acestia vor genera cultura potrivita pentru o afacere de succes. Aceasta trebuie bineinteles sustinuta de un lider care sa detina cunostinte temeinice, specifice industriei si formarii unei echipe.

 

 

 

 

Razvan Voica

HR Manager iQuest

Comentarii

Share

About Author

Roxana Maxim

(0) Readers Comments

Leave a Reply