Acasa Agenda HR De ce merită să investești în angajați. Care sunt beneficiile esențiale pentru companii

De ce merită să investești în angajați. Care sunt beneficiile esențiale pentru companii

7 min citire
0
0
697

Succesul oricărei companii este direct dependent de calitatea personalului său. Angajații competenți sunt cea mai importantă resursă, motiv pentru care e important să investești atât timp, cât și resurse financiare pentru recrutarea și păstrarea lor. Într-o perioadă în care oferta de forță de muncă pare din ce în ce mai redusă, formarea unei politici eficiente de recrutare devine o chestiune esențială pentru majoritatea actorilor economici de pe piață.

Fără o politică eficientă de recrutare și retenție a personalului, nicio companie nu poate opera eficient. Desigur, costurile salarizării și ale selecției se numără printre cele mai mari cheltuieli într-o firmă, dar reducerea acestora în detrimentul angajaților poate fi o greșeală fatală pentru orice antreprenor. Pe de altă parte, companiile care investesc în angajații lor au enorm de câștigat pe termen mediu și lung.

Iată ce beneficii poate avea o companie de pe urma unei politici sănătoase de recrutare și retenție a personalului:

Reducerea nivelului de impozitare

Cheltuielile cu personalul, fie că e vorba de salarii, fie de tichete de masă ori de vacanță, sunt toate deductibile fiscal. Practic, costurile cu personalul reduc baza de impozitare a unei companii, lucru care duce la scăderea nivelului taxelor și impozitelor pe care o firmă le plătește către stat.

Mai mult, numărul angajaților dintr-o companie poate chiar să schimbe felul în care o companie este impozitată. OUG nr. 79/2017 le permite companiilor cu un capital social de minim 45.000 să-și schimbe grila de taxare, plătind impozit pe profit, în loc de impozit pe venit. Există însă o condiție: acestea trebuie să aibă cel puțin doi angajați.

Creșterea satisfacției clienților

Angajații mulțumiți sunt mai motivați, lucru care se va traduce și într-un nivel ridicat de satisfacție a clienților. Este adevărat că orice coleg nou va face și erori, cum ar fi să elibereze greșit bonul fiscal, să piardă un document sau chiar să deterioreze un aparat important, iar asta te poate costa atât timp, cât și bani. Totuși, nimeni nu greșește mai mult decât un angajat surmenat, care este nevoit să facă de unul singur munca a trei persoane.

Tocmai de aceea, nu trebuie să eziți să angajezi personal suplimentar atunci când observi că este nevoie și să investești timpul necesar în instruirea sa corespunzătoare. Dacă vei face asta, vei vedea că nici beneficiile nu se vor lăsa așteptate prea mult timp. Procesele de muncă se vor desfășura mai bine și vei avea clienți mai mulțumiți, lucru care, la rândul său, va aduce și o creștere a veniturilor companiei pe care o conduci.

Îmbunătățirea climatului de lucru

Un manager care nu pune preț pe angajații săi se va simți mereu distant și izolat de personalul din companie, iar asta va afecta un efect puternic asupra motivației și loialității celor pe care îi conduce. Politica „bățului” nu va face niciodată un angajat să fie mai implicat, ba chiar dimpotrivă. Pe o piață deficit de forță de muncă, o atitudine agresivă și neîncrezătoare la adresa personalului pare o rețetă perfectă pentru eșec.

De aceea, e foarte important să investești de la bun început timpul și resursele financiare necesare pentru crearea unui climat cât mai plăcut pentru cei care lucrează în compania ta. Ascultă-ți angajații, oferă-le instrumentele și confortul de care au nevoie ca să-și facă treaba și investește în specializarea și instruirea lor.

Conform Monster, oamenii care se simt apreciați sunt mai productivi și mai motivați, iar calitatea muncii lor crește. Este o plăcere să lucrezi într-o companie care operează eficient, cu o atmosferă prietenoasă de lucru, iar asta e valabil atât pentru antreprenori, cât și pentru subordonați. Când ai grijă de angajații tăi, au și ei grijă de tine.

Sursă foto: Shutterstock

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa magda campeanu
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns