Agenda HR — 21 May 2019

Ai deja o afacere prosperă, ai pus bazele unui mic imperiu, însă ai ajuns într-un punct în care simți că nu progresezi. Nu știi ce trebuie să faci în continuare pentru a crește și a avea și mai mult succes. Dacă vrei ca businessul tău să devină mai profitabil, iată câțiva pași pe care ar trebui să-i urmezi. Amintește-ți însă că nu te afli într-o cursă de sprint, ci într-un maraton.

Concentrează-te pe angajați și pe serviciile pe care le oferi

Se spune că un angajat fericit este un angajat care dă randament. Atrage-ți oamenii de partea ta, fidelizează-i, evaluează-le cât mai corect competențele și păstrează-i pe cei mai buni pe termen lung. Dacă ai o afacere bazată pe creativitate, lasă-le cât mai multă libertate angajaților tăi. Dacă businessul implică responsabilități majore, procese de producție elaborate, atunci îți trebuie niște oameni cât mai punctuali și conștiincioși. La urma urmelor, cei cu care lucrezi sunt sufletul afacerii tale. De calitatea muncii lor depinde și succesul firmei pe care o conduci. Asigură-te că oferă servicii superioare concurenței, investește în permanență în ei, trimite-i la cursuri de specializare, dar oferă-le și beneficii și momente de relaxare care să-i țină motivați.

Concentrează-te pe serviciile oferite clienților. Potrivit unui studiu realizat în Statele Unite, 78% dintre clienți au anulat o comandă pe care ar fi vrut s-o facă, din cauza experienței negative pe care au avut-o în momentul în care au intrat în contact cu vânzătorul. Pentru a avea clienți fideli, analizează în permanență calitatea serviciilor, asigură-te că livrările se fac la timp și verifică felul în care cumpărătorii sunt tratați.

Construiește-ți un renume

Marketingul eficient îți asigură creșterea vânzărilor, dar nu este neapărat necesar să investești miliarde pentru a-ți promova afacerea. Asigură-te în primul rând că oferi produse sau servicii de cea mai bună calitate. Cel mai bun marketing este cel care merge din vorbă în vorbă. Dacă vei avea clienți mulțumiți, cu siguranță te vei alege și cu recomandări din partea lor. Renumele tău este cea mai bună carte de vizită.

Axează-te pe social media: o vizibilitate mai bună pe rețelele de socializare îți asigură și vânzări mai bune. Îmbunătățește-ți site-ul, adaugă-i și un blog pe care să îți promovezi altfel produsele. Găsește site-uri conexe, parteneri care să-ți facă reclamă, iar tu să le faci lor. Să zicem că vinzi mobilă de bucătărie. Îi poți propune unui producător de tigăi să îți pună un banner pe site-ul său, iar tu să-i pui lui pe pagina ta.

Cum să reduci costurile afacerii

Și reducerea costurilor poate reprezenta un boost pentru afacerea ta. Monitorizează în permanență cheltuielile pe care le faci, de la cele legate de chirie, până la cele legate de consumabile. Pe lângă un contabil bun, poți apela și la aplicații mobile sau de tip cloud, care țin evidența banilor care ies din firmă. Păstrează facturile și bonurile pe care le plătești și verifică-le la intervale regulate de timp. Vei vedea astfel mai ușor la ce cheltuieli poți renunța.

Dacă sediul afacerii tale se află într-o zonă comercială aglomerată, poți lua în calcul și relocarea ei într-o zona mai aerisită, unde chiria este mai mică și unde ai avea o vizibilitate mai bună. Verifică și costurile achizițiilor pe care le faci, caută întotdeauna cel mai bun raport calitate-preț. Cumpără de la comercianți care oferă cele mai bune discounturi. Îmbunătățește-ți planul de afaceri de la care ai pornit la drum.

Indiferent de ce soluții alegi pentru a-ți dezvolta afacerea, ține totuși minte că sănătatea rămâne cea mai importantă. Nu trebuie să-ți canalizezi toate energiile asupra afacerii pe care o conduci. Găsește-ți timp și pentru tine, pentru familie și prieteni.

Sursa foto: unsplash.com

Comentarii

Share

About Author

Revista HR Manager

(0) Readers Comments

Leave a Reply