Acasa Agenda HR Cum să testezi competitivitatea potențialilor angajați

Cum să testezi competitivitatea potențialilor angajați

8 min citire
0
0
734

de Dragoş Gheban

În cadrul interviurilor clasice, poate fi destul de greu să îți dai seama dacă potențialul angajat este într-adevăr competitiv, după cum reiese din CV-ul său. Când competitivitatea este o caracteristică obligatorie pentru succesul ca angajat în cadrul companiei, există metode alternative prin care poți recruta oameni potriviți pentru posturile libere.

Multe companii care își doresc ca angajați persoane determinate și dornice de afirmare, organizează evenimente sub forma unor competiții. În cadrul acestora, sunt mari șanse să descoperi noi talente, deoarece persoanele ambițioase vor accepta oricând astfel de provocări.
Există două tipuri de competiții care au din ce în ce mai mult succes în rândul companiilor și pe care le poți organiza și tu pentru a găsi candidații ideali.

Lucrul în echipă pornind de la un studiu de caz

Conceptul de competiție de studii de caz a apărut în Statele Unite ale Americii și a câștigat din ce în ce mai multă popularitate la nivel internațional. În cadrul evenimentelor de tip ”case competition”, participanții încearcă să dezvolte cea mai bună soluție pentru o problemă oferită de un brand sau o companie. O astfel de competiție pune la încercare capacitatea de a aplica cunoștințele și abilitățile practice într-o situație reală de lucru pentru o companie adevărată. Competițiile de studii de caz pot avea formate și scopuri diferite, însă pentru angajatori este întotdeauna o metodă de a descoperi talente pe care să le atragă către propria companie.
Cei care vor să participe la acest tip de competiție se organizează în echipe și au ca sarcină să analizeze situația cu care se confruntă compania, să folosească informațiile existente, să vină cu o soluție și să aducă argumente prin care să își susțină recomandările în fața celorlalte
În general, participanții trebuie să se încadreze într-un timp dat și un set de reguli, iar un juriu analizează individual propunerile fiecărei echipe. La final, echipele câștigătoare pot primi premii în bani sau chiar propuneri de angajare în cadrul companiei organizatoare.

Soluții contraconometru în cadrul unui hackathon

Competițiile de tip hackathon au prins amploare în lumea IT, iar cei care participă la astfel de evenimente au șansa de a învăța lucruri noi sau pot să îmbunătățească ce știau deja, dar e și o oportunitate prin care se pot afirma în fața companiilor de profil. În cadrul unui hackathon, pasionații de programare, dezvoltare software și hardware, colaborează intens pentru a crea un nou produs, a rezolva bug-uri, a dezvolta sau îmbunătăți un proiect sau o idee. Acest eveniment variază ca durată, de la câteva ore la câteva zile, timp în care participanții pot lucra individual sau pot colabora pentru a aduce un rezultat valid și aplicabil.

Unele evenimente hackathon se concentrează pe o anumită platformă, cum ar fi aplicațiile mobile, un sistem de operare pentru desktop sau dezvoltare de jocuri video. Altele folosesc un anumit limbaj de programare sau o anumită interfață pentru programarea de aplicații. Există, de asemenea, și competiții hackathon care susțin o cauză, cum ar fi îmbunătățirea unor programe ale guvernului sau dezvoltarea de aplicații utilizate în scopuri medicale.

Astfel de evenimente au devenit atât de populare pentru că sunt un mediu perfect pentru a descoperi lucruri noi, a împărtăși cunoștințe, a construi ceva nou în timp record, a face networking sau a lucra sub presiune. Unii organizatori formează pentru echipele care au lucrat de-a lungul evenimentului un juriu care să îi selecteze și răsplătească pe cei mai buni cu premii în bani, participări la conferințe, propuneri de internship sau chiar angajare.
Candidații care își doresc să devină angajați ai companiei tale vor fi entuziasmați de astfel de competiții. Pentru ei e ocazia perfectă de a demonstra ce pot să ofere și de a învăța lucruri noi, în vreme ce pentru tine e o oportunitate de a te afirma în fața competitorilor și de a atrage potențiali candidați spre compania ta.
Ca profesionist HR ai dificila misiune de a găsi mixul perfect de elemente de recrutare și retenție. Dacă ai nevoie de metode potrivite pentru realizarea strategiei de recrutare a candidaților ideali, îți recomandăm să descarci eBook-ul gratuit ”HR’s Survival KIT: For Talent Attraction and Employer Branding”.

dragos ghebanDragoş Gheban,

Managing Partner at Catalyst Solutions – Talent & Employer Branding

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa atena.enea
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Munca de acasă, un nou trend de flexibilizare a relaţiilor de muncă

Nevoia angajatorului modern de a apela la opţiuni cât mai flexibile de utilizare a resurse…