Management — 29 April 2021

Pandemia a redesenat tabloul politicilor de HR, astfel că multe practici s-au mutat în mediul online sau au devenit hibride.

de CONSTANTIN PESCARU

La Nestlé Romania, încă din februarie, primul pas a însemnat luarea de măsuri de siguranță pentru protejarea angajaților companiei din prima linie – fabricile și centrele de distribuție. De asemenea, compania și-a adaptat politica de telemuncă și flexibilitate în muncă, punând la dispoziție instrumentele necesare pentru a facilita lucrul la domiciliu. În plus, călătoriile de business au fost restricționate și au fost suplimentate metodele de curățenie în toate locațiile Nestlé. „Ne-am concentrat în direcția protejării sănătății colegilor noștri, a familiilor și a comunităților în care activăm“, a explicat Loredana Gilmeanu, SEM HR Business Partner & Country Lead, Nestlé Romania.

Pentru a face munca la distanță cât mai plăcută și pentru a păstra interacțiunea, echipele au periodic planificate activități virtuale atât formale (legate de proiecte, planificare și strategie de business), cât și informale (de exemplu: Cafeaua de dimineață, Cafea cu un manager de top, Sesiuni scurte de teambuilding la finalul săptămânii de lucru). „Totodată, am observat o accelerare semnificativă în utilizarea soluțiilor tehnologice de genul Microsoft Teams/ Microsoft Whiteboard, programe care ne-au ușurat interacțiunile în această perioadă și la care angajații Nestlé s-au adaptat foarte rapid“, mai punctează Loredana Gilmeanu. Nu în ultimul rând, lunar are loc întâlnirea virtuală „All hands on deck“, unde fiecare echipă își prezintă rezultatele de business, proiectele de succes, noii angajați și actualizări ale programelor interne.

Dacă vor, angajații pot munci și de la birou, însă trebuie să respecte niște reguli sanitare și de distanțare. Iar primul pas este să-și rezerve un loc la birou prin platforma online „Deskovery“, fără a depăși numărul maxim admis impus de normele de protecție și siguranță. De asemenea, Departamentul de Vânzări a primit instrucțiuni foarte clare privind deplasările și interacțiunile cu alte persoane și are la dispoziție materiale de protecție, cum ar fi: măști, mănuși, viziere, dezinfectant.

VIAȚA LA BIROUL DE ACASĂ ȘI LA CEL DE LA SEDIU ÎN NOUA NORMALITATE

Una dintre consecințele pandemiei a fost găsirea unor noi metode de a face lucrurile, dar și gestionarea schimbărilor bruște din diversele sfere ale vieții angajaților. Pentru a-și ajuta oamenii să treacă cu bine peste perioadele dificile, Nestlé a organizat traininguri pe tema „Stres și reziliență“. Mai mult, luna octombrie a fost dedicată sănătății angajaților, prin implementarea unui program format din sesiuni (transmise în direct sau înregistrate) pe diverse teme de interes precum: „Nutriție pentru creșterea imunității“, „Exerciții fizice pentru dimineață“, „Viața alături de animalele de companie“, „Gătitul cu copiii“, „Sănătate mintală“.

De asemenea, compania va derula programul global „Healthy Lives“, care conține elemente legate de nutriția sănătoasă, somn de calitate, activități fizice, sănătate mintală (cu accent pe „Presiune & Recuperare“ și „Trucuri pentru energizare“). Cum lucrul de acasă a fost reorganizat și eficientizat, la fel se întâmplă și cu sediul companiei. „În acest moment, biroul este în renovare, noul concept bazându-se pe o organizare mai dinamică, ce încurajează colaborarea, creativitatea și starea de bine și care, în același timp, va răspunde nevoii de adaptare la un mediu volatil, în continuă schimbare de la o zi la alta“, menționează Loredana Gilmeanu.

PROGRAMELE DE INTEGRARE A NOILOR ANGAJAȚI SUNT HIBRIDE

La Nestlé, programele de integrare a noilor angajați au fost adaptate și ele la contextul actual. „Am ajuns la o soluție de tip hibrid, unde interacționăm față în față, dar și online cu noii colegi. Directorul companiei face cunoștință cu noii angajați încă din prima zi de muncă. Pe o platformă online, angajații noi pot accesa atât trainingurile dedicate pentru perioada de integrare, cât și pe cele specifice departamentului din care fac parte“, spune Loredana Gilmeanu.

De asemenea, angajații sunt încurajați să împărtășească experiențele proprii de business și personale pe platforma „Workplace“ de la Facebook, unde poveștile și fotografiile sunt vizualizate și apreciate, iar fiecare poate învăța ceva de la colegii săi. De asemenea, echipele au grup de WhatsApp pentru comunicare informală și împărtășirea de idei sau evenimente.

„Într-adevăr, simțim lipsa vremurilor când interacționarea se făcea față în față și, de aceea, pregătim o politică adaptată contextului actual, care să asigure și întâlniri de echipă într-un mediu sigur. De asemenea, pentru a evita ca unii colegi să se simtă singuri, în pache-tul de servicii medicale oferite angajaților le avem incluse și pe cele de psihoterapie. În cadrul unei sesiuni, în mod anonim, angajații pot discuta cu un profesionist dificultățile emoționale cu care se confruntă. În plus, lucrăm la platforma Minds up, prin care angajații pot apela la specialiști în domeniul psihologiei pentru a-și înțelege, exprima și gestiona emoțiile în această perioadă atât de tensionată“, precizează Loredana Gilmeanu.

CARE ESTE ROLUL LIDERILOR ÎN VREMURI DE PANDEMIE

Managerii au un rol foarte important în a construi cultura organizațională și în a menține permanent contactul cu echipa, în a fi atenți la nevoile colegilor și în a se adapta lor, crede Loredana Gilmeanu: „De aceea, am pus la punct un sistem prin care în permanență solicităm și primim feedback de la angajați și manageri referitor la provocările noii realități (de exemplu: Work from Home survey in covid time, Nestle&I survey). Atât managerii, cât și profesioniștii din cadrul Departamentului de Resurse Umane poartă discuții cu echipele pentru a evalua starea generală și emoțională a angajaților și a putea implementa măsurile necesare pentru confortul fizic și psihic al colegilor“.

Ea a mai ținut să menționeze că, în ultima perioadă, în companie a avut loc accelerarea adoptării noilor tehnologii de comunicare virtuală. De asemenea, angajații au la dispoziție laptopuri și tablete care răspund nevoilor din perioada actuală. „Cultura noastră organizațională este bazată pe colaborare și respect, valori care au contribuit la adoptarea rapidă a soluțiilor, fără a avea impact negativ în activitatea de zi cu zi“, încheie Loredana Gilmeanu.


Coperta HR Manager nr 65Acest material a apărut în

revista HR Manager cu numărul 65,

ediția iulie-septembrie 2020.

Pentru abonare click aici.

Comentarii

Share

About Author

Marilena

(0) Readers Comments

Leave a Reply