Organisational Development — 27 April 2020

O situație fără precedent nu poate trece fără a lăsa în urmă efecte evidente. De la probleme la capitolul profit la disponibilizări și restricții, toate acestea pot aduce multe firme într-o situație dificilă. Acesta este momentul în care se vor face remarcate abilitățile fiecărui antreprenor de a se adapta la situații de criză și de a găsi soluții atât pentru companie, cât și pentru angajați. Iată câțiva dintre pașii care trebuie urmați:

O abordare flexibilă

Una dintre lecțiile importante oferite de pandemia de Covid-19 este chiar nevoia flexibilității la locul de muncă. Aici se poate discuta despre munca de acasă, munca în ture și diferite repartizări ale activității de la o zi la alta. Tehnologia de la locul de muncă ajută astăzi angajații să-și desfășoare activitatea la birou, dar și remote. De exemplu, angajatorii trebuie să perfecționeze sisteme precum serverele pentru a nu avea surprize când angajații lucrează de la distanță. Munca de acasă trebuie să devină un obicei în companiile care pot facilita acest lucru, iar revenirea trebuie realizată treptat. Flexibilitatea joacă un rol esențial în situațiile de criză, iar companiile trebuie să adopte cele mai potrivite măsuri.

Pregătirea pentru o revenire de succes

Chiar dacă scenariile economice nu se arată optimiste peste așteptări, firmele trebuie să fie pregătite pentru o revenire bruscă. Asta înseamnă că angajatorii trebuie să facă tot posibilul pentru a-și păstra aproape angajații, chiar și în domeniile în care munca de acasă nu este posibilă. Exemplul Chinei arată cum economia își poate reveni brusc, iar cererea va accelera simțitor chiar din primele momente. Companiile nu pot fi prinse pe picior greșit, nepregătite pentru un astfel de scenariu din cauza pașilor în spate făcuți pe timp de criză. În timp ce măsurile sanitare trebuie respectate și populația trebuie să se protejeze, companiile trebuie să aibă un plan pentru succesul de mâine și să revină mai puternice ca niciodată.

Atenția la gestionarea crizei pe toate planurile

Businessurile trebuie să se concentreze pe strategiile de retenție ale angajaților și de ajutorul pe care îl dau comunităților. Chiar dacă această criză sanitară obligă companiile să pună pe pauză anumite activități, odată cu revenirea la muncă trebuie să aducă noi scheme de training și investirea unor sume substanțiale pentru o cultură organizațională sănătoasă. Implicarea echipelor din fiecare sector al unei companii va ajuta afacerea să crească și să se dezvolte după o perioadă dificilă. 

În ceea ce privește clienții, aceștia vor fi atenți la felul în care firmele locale se implică în gestionarea crizei sanitare. Astfel de momente sunt oportune pentru a da o mână de ajutor prin reprofilarea activității companiei, ajutoare sociale sau donații, dar și pentru a transmite un mesaj important clienților. Un business care reușește să răspundă prompt atât când vine vorba de ajutoare, dar și la capitolul strategii va reuși să iasă primul din criza momentului.

Strategiile sunt pe primul loc în ceea ce privește nivelul de pregătire pentru ieșirea din criza provocată de noul coronavirus. Aceste momente trebuie privite de companii ca provocări care impun implementarea unei noi viziuni. Planul trebuie să aibă în vedere o tranziție ușoară la nivelul personalului și posibilitatea unei reveniri bruște pe piață.

Sursa foto: pexels.com

Comentarii

Share

About Author

Marilena

(0) Readers Comments

Leave a Reply