Management — 04 October 2021

Mediul de lucru contribuie semnificativ la creșterea nivelului de productivitate în rândul echipei. Atmosfera de la locul de muncă, cea care oferă un sentiment de siguranță și de entuziasm angajaților, are de-a face cu multe aspecte: de la designul spațiilor de birouri până la valorile companiei și atitudinea colegilor.

De aproape doi ani, mulți angajați își desfășoară activitatea fie de acasă, fie într-un sistem hibrid, ceea ce înseamnă că lucrează parțial de la birou și parțial de la domiciliu. Modelul de lucru hibrid a fost implementat la începutul pandemiei, pentru a păstra distanțarea fizică și a limita răspândirea coronavirusului, dar și pentru a menține legături puternice cu angajații, printr-o comunicare eficientă față în față.

Munca de acasă versus munca la birou: avantaje și dezavantaje

Capacitatea de adaptare a fost principalul atu în perioada pandemiei, când munca remote si munca de la birou au suferit schimbări importante. Cei care au reușit să își stabilească un program de muncă eficient și să găsească un echilibru între viața profesională și cea personală au îmbrățișat sistemul de muncă remote. Pe de altă parte, pentru cei care preferă să lucreze într-un cadru organizat și să respecte programul clasic de opt ore de muncă, lucrul de acasă nu a fost cea mai bună opțiune.

Poate că, uneori, distragerea atenției poate fi evitată mai ușor atunci când lucrezi de acasă și astfel ai senzația că ai mai mult spor, însă, în aceeași măsură, poți avea de pierdut la capitolul comunicare. Când mergi la birou, e mai ușor să comunici cu colegii, poți face schimb de idei și poți rezolva mai repede unele sarcini, astfel că proiectele sunt puse în aplicare mai ușor.

Pentru mulți angajați care lucrează de acasă, apropierea fizică de familie și comoditatea de a fi acasă sunt extrem de reconfortante. Însă, unii oameni pot amesteca munca și relaxarea. Faptul că cele două planuri, profesional şi personal, se amestecă e un dezavantaj pentru unii angajați care devin astfel mai puțin eficienți și mai nemulțumiți de locul de muncă.

Pentru un nivel sporit de eficiență, este important să ai o rutină și un spațiu bine delimitat în care să îți desfășori activitatea profesională. De multe ori, acasă, nu ai loc pentru amenajarea unui spațiu în care să îți desfășori activitatea profesională, iar programul de muncă poate deveni haotic, dacă nu ești o fire organizată. De aceea, munca la birou este preferată de unii angajați.

Sistemul hibrid, cea mai bună soluție pentru a satisface nevoile angajaților

Atât angajații, cât și angajatorii au învățat să fie eficienți de la distanță și și-au format noi rutine, în ultimii doi ani. Însă, nevoia interacțiunii fizice nu a dispărut, de aceea sistemul hibrid, care permite angajaților să lucreze câteva zile de acasă și câteva zile de la birou, este considerat cea mai bună soluție pentru a satisface nevoile angajaților și pentru a nu le îngrădi posibilitatea de evoluție.

Având în vedere contextul epidemiologic actual, angajații au nevoie să se simtă în siguranță la locul de muncă, astfel că birourile ar trebui adaptate la cerințele și nevoile angajaților. Cel mai important aspect în această perioadă este cel sanitar. Oamenii vor să se simtă protejați din punct de vedere sanitar și să fie apărați de amenințările de tip patogen, iar companiile au început să ia măsuri pentru a asigura spații mai sănătoase de lucru.

Din această nevoie, a fost dezvoltat IMMUNE Building Standard™, o certificare pentru clădirile de birouri și nu numai, care conține peste 135 de măsuri sanitare, de inginerie, arhitecturale și operaționale menite să îmbunătățească reziliența spațiilor interioare în fața riscurilor pentru sănătate. IMMUNE Building Standard™ poate fi adoptat de orice proprietar de clădiri de birouri sau angajator, astfel încât angajații să să vină cu încredere la birou și să aibă parte de o experiență profesională sănătoasă.

Bunăstarea și siguranța angajaților la locul de muncă sunt esențiale pentru crearea unui mediu pozitiv, care să susțină inovația și succesul afacerii.

Sursă foto: Roman Samborskyi/ Shutterstock

Comentarii

Share

About Author

Marilena

(0) Readers Comments

Leave a Reply