Staffing — 08 January 2019

de Diana Șerban, Fondator D•COMMUNICATIONS


Un vechi proverb african spune că dacă vrei să mergi repede, poți să mergi singur, însă dacă vrei să ajungi departe, ar trebui să mergi împreună cu alții. Cartea lui Keith Ferazzi, „Nu mâncați niciodată singuri”, este o pledoarie pentru ideea acestui proverb, adaptată lumii contemporane.

Lucrează cu oamenii, nu împotriva lor

Autor și antreprenor american, Ferazzi și-a început cariera în domeniul marketingului imediat după ce a absolvit Universitatea Harvard, iar după mai mult de un deceniu de activitate a înființat propria companie – Ferrazzi Greenligh, prin intermediul căreia promovează și susține importanța relațiilor pozitive pentru succesul în afaceri. Cum adică? Ne răspunde chiar autorul în primele pagini ale cărții: „Succesul în orice domeniu, dar mai ales în afaceri, constă în a lucra cu oamenii, nu împotriva lor”. Din prima clipă în care vei deschide cartea vei știi că este scrisă de un american pentru că are „instrucțiuni de utilizare” sau celebrul capitol de la începutul fiecărei cărți cu autor american „How to read this book” (ceea ce este de mare ajutor pentru a stabili timpul pe care dorești să îl aloci fiecărui capitol).

Suntem produsul persoanelor pe care le cunoaștem

Cartea se adresează celor care sunt în căutarea succesului atât în plan personal, cât și profesional, iar ideea principală pe care o susține autorul este că cei care vor reuși într-adevăr vor fi cei care știu să dezvolte relații cu alți oameni atât în beneficiul lor, cât și al altora. „În ultimii zece ani, cercetătorii în domeniul neuroștiinței, psihologii și economiștii au avansat enorm în direcția înțelegerii mecanismelor din spatele faptului că unii dintre noi prosperă, bucurându-se de vieți fericite și sănătoase, iar alții nu. Ceea ce a devenit clar este că nu suntem doar conectați unii cu alții. Suntem însuși produsul persoanelor și al rețelelor la care suntem conectați. Persoanele pe care le cunoaștem determină cine suntem: cum ne simțim, cum ne comportăm și ce reușim”.

Puterea rețelei

Ferazzi susține de fapt ideea creării unei rețele personale în interiorul căreia să fie recunoscută nevoia reciprocă, adică fiecare să își ofere sprijinul celeilalte părți, voluntar și necondiționat. Genul acesta de energie este numit de autor „puterea rețelei” și funcționează, după cum susține acesta, fără echivoc.

În carte, ne este indicat să începem să creăm această rețea cu persoanele pe care deja le cunoaștem. Să le sunăm, să le scriem e-mailuri sau mesaje, să le întrebăm ce mai fac, să le invităm la masă etc. Orice persoană cunoaște altă persoană care la un moment dat i-ar putea fi de ajutor. Trebuie doar să fie la curent cu nevoile noastre pentru că la momentul potrivit va face asocierea corectă și ne va pune în legătură cu persoana de care avem nevoie.

În drumul spre succes, dezvoltarea personală ocupă cel mai mult timp, iar „regula celor 5 ore” alocate în acest scop confirmă cu nume mari din mediul de business internațional: Barack Obama, Warren Buffett sau Bill Gates. Luați-vă o oră pe zi în care să citiți atât cartea lui Ferazzi, cât și alte cărți din seria business / dezvoltare personală. Diferența se va vedea în starea de spirit și cel mai probabil și în bugetul personal.


coperta Nu mancati niciodata singuri

Titlul cărții: Nu mâncați niciodată singuri

Autor: Keith Ferazzi

Editura: Publica


coperta hrm 57Acest material a fost preluat din

numărul 57 al Revistei HR Manager,

ediția din iulie-septembrie 2018.

Pentru abonare, click aici.

Comentarii

Share

About Author

Marilena

(0) Readers Comments

Leave a Reply