Staffing — 13 February 2020

Fericirea la locul de muncă este direct corelată cu creșterea productivității și a creativității. Iar când aceasta lipsește, viața angajaților este afectată, lucru care se reflectă în scăderea calității muncii. Drept consecință, compania are de suferit. Astfel, fericirea lor ar trebui să se găsească în topul priorităților oricărui business de succes. Mindspace, furnizorul global de spații de coworking de tip boutique, a derulat un studiu în aprilie 2019, care a implicat 5.000 de angajați din 7 țări, pentru a afla cum se raportează aceștia la muncă.

ANGAJAȚII DIN STATELE UNITE SUNT CEI MAI FERICIȚI, ÎN TIMP CE ANGAJAȚII ROMÂNI SE SITUEAZĂ LA MIJLOCUL SCALEI

Vestea bună este că 30% dintre angajații care desfășoară o muncă de birou declară că sunt foarte fericiți, iar 54% dintre aceștia spun că sunt fericiți în majoritatea timpului. Analiza celor 7 țări incluse în studiu arată că angajații din Statele Unite sunt cei mai încântați să meargă la muncă, 54% dintre ei declarând că sunt foarte fericiți și 39% că sunt fericiți în majoritatea timpului. În ceea ce îi privește pe angajații români, 21% dintre ei au declarat că sunt foarte fericiți, iar 61% că sunt fericiți în majoritatea timpului petrecut la birou.

Cel mai puțin încântați de mersul la birou sunt angajații din UK, aproape un sfert dintre ei declarând că nu sunt foarte fericiți sau deloc fericiți. Potrivit studiului, angajații români cu cel mai mare scor de fericire la locul de muncă sunt cei care lucrează în industriile creative și media, dar și în domeniul bancar.

Pe de altă parte, cei mai puțin fericiți cu locul lor de muncă sunt cei care lucrează în domenii precum ingineria și industriile de fabricare, dar și în IT. Când vine vorba de rolul ocupat în companie, angajații români care au înregistrat cel mai ridicat nivel de fericire sunt cei care lucrează în departamente creative și marketing, în timp ce angajații din logistică și operațiuni sunt cel mai puțin fericiți.

La fel de importanți sunt factorii care stau la baza unui engagement puternic și pe termen lung al angajaților. Iar motivele pentru care oamenii declară că nu se simt implicați în locul lor de muncă sunt indicatori clari ai acestora. Potrivit studiului derulat de Mindspace, 34% dintre angajați spun că nu se implică în ceea ce fac pentru că simt că recompensa financiară nu este suficientă. Însă un procent similar, 35% a declarat că motivul este mediul de lucru, care nu îi inspiră.

EVALUAREA ENGAGEMENTULUI ESTE ESENȚIALĂ, ÎNSĂ ÎN MULTE ȚĂRI ÎNCĂ NU ESTE PRIVITĂ CA FIIND OBLIGATORIE

Pentru a aduce un impact pozitiv asupra nivelul de fericire și engagement al angajaților, companiile trebuie în primul rând să îi asculte, să afle cum se raportează la locul lor de muncă. Cu toate acestea, 21% dintre companii nu realizează nici un tip de evaluare a engagementului. Din acest punct de vedere, diferențele geografice sunt mari – în Statele Unite, doar 18% dintre business-uri nu evaluează engagementul, în timp ce în Israel 31% nu desfășoară deloc astfel de evaluări.

În România, 15% dintre companii nu realizează evaluări de acest tip și omit astfel primul și cel mai important pas în îmbunătățirea nivelul de fericire și implicare al angajaților și, totodată, în îmbunătățirea performanței businessului lor – discuții directe cu angajații despre cum se simt la birou.

Comentarii

Share

About Author

Marilena

(0) Readers Comments

Leave a Reply