Staffing — 06 April 2020

Securizarea fizică, emoțională și financiară a angajaților alături de securizarea business-ului sunt cele două mari probleme asupra rezolvării cărora se concentrează, în această perioadă, mediul de afaceri românesc.

Aceasta a fost concluzia primului webinar din seria „Bright Talks in Difficult Times” organizat, vineri, 3 aprilie, de Revista CARIERE împreună cu EY Romania, eveniment care s-a bucurat de participarea câtorva sute de ascultători, o pondere importantă fiind reprezentată de profesioniști cu roluri strategice în companiile lor, respectiv: Directori Generali, Directori de Divizie și Manageri de departamente de resurse umane.

Tema supusă dezbaterii – ”Cele mai bune practici de securizare a angajaților aplicate de către angajatori în situația Covid 19” – a fost special aleasă, a ținut să precizeze încă de la început Horațiu Cocheci, Director People Advisory Services, EY Romania, moderatorul întâlnirii, ”din dorința de a veni în sprijinul comunității de resurse umane de care aparținem și căreia vrem să-i punem la dispoziție toate informațiile pe care le deținem privitoare la bunele practici în subiectul actual din meseria noastră. Vrem să ascultăm voci relevante din domeniu, atât din punct de vedere al practicienilor, al omenilor care rezolvă zi de zi probleme din organizațiile lor, cât și al consultanților, cei care oferă suportul tehnic”.

”E important să fim alături unii de alții în această comunitate”

În acest context, la prima ediție a seriei de întâlniri „Bright Talks in Difficult Times”, cei patru invitați în panel au fost reprezentanții a două companii lider în sectorul lor de activitate, totodată și angajatori relevanți din domeniul financiar și industria auto, și doi reprezentanți ai zonei de consultanță în business.

Concret, din sectorul de producție au răspuns invitației noastre: Banca Transilvania – unul dintre cele mai mari grupuri de servicii financiare din țara noastră, care are peste 11.000 de angajați, reprezentată de Nevenca Doca, Director Executiv Senior Resurse Umane, și Michelin – organizație de top în industria auto, cu sucursale în peste 20 de țări și 14.000 de angajați (din care 5.000 în România, repartizați în 3 fabrici și un centru de servicii), reprezentată de Gabriela Alexandru, HR Director, Michelin Central Europe. Din zona de consultanță i-am avut alături de noi pe Corina Mîndoiu, Partener Asociat, Departamentul Impozit pe venit și contribuții sociale, EY Romania, și avocat Ioan Dumitrașcu, Partener și Coordonator al Practicii de Dreptul Muncii, Filip & Company.

”E prima ediție dintr-o serie pe care ne-o dorim să fie cât mai scurtă, în sensul în care să reușim cât mai repede să depășim această criză. Dar până atunci, e important să fim alături unii de alții în această comunitate, așa că vom avea întâlniri săptămânale, în cadrul cărora să furnizăm, să punem laolaltă cât mai multe elemente, astfel încât comunitatea să iasă din această încercare cât mai solidă”, a mai spus Horațiu Cocheci după prezentarea invitaților din panel.

Efort comun, înțelegere, disponibilitate, flexibilitate, transparență, asumare

După momentul de introducere, rând pe rând, cei patru speakeri au vorbit concret despre măsurile pe care le-au luat fiecare în organizația pe care o reprezintă, provocările la care au fost supuse în ultimele săptămâni companiile și managementul lor din perspectiva resurselor umane, cum le-au rezolvat și care e planul de lucru pentru perioada următoare, cum au împărțit, atribuit și reorganizat sarcinile, cum și-au protejat și motivat angajații, ce măsuri au luat pentru securizarea salariaților, dar și a afacerii.

Foarte interesante au fost discursurile celor două directoare de resurse umane care, reprezentând organizații cu sucursale și în alte țări ale Uniunii Europene, au putut prezenta și o proiecție a acțiunilor viitoare, având experiența altor comunități în care criza s-a instalat mai devreme decât în țara noastră.

De mare interes din partea auditoriului s-au bucurat și cei doi reprezentanți ai firmelor de consultanță, opiniile și recomandările lor fiind importante în contextul actual, în care lucrurile se schimbă de la o oră la alta, actele normative se modifică destul de des, iar situația e tot mai greu de gestionat.

De aceea, pentru a depăși această perioadă, consideră ei, este nevoie în primul rând de un efort comun angajat-angajator, dar și de înțelegere, disponibilitate, flexibilitate, transparență, asumare. Totul cu atât mai mult cu cât, din experiența lor din ultimele două săptămâni, în general, temerile tuturor vizează perioada de după criză, știut fiind că activitatea multor afaceri a fost deja întreruptă.

Cum construim noul echilibru organizațional. Vineri, 10 aprilie, ora 11.30

Și totuși, în ciuda acestei situații extrem de critice ce presupune un efort deosebit, dar și multe temeri și emoții, invitații webinar-ului au identificat și o latură pozitivă. În opinia lor, actuala criză reprezintă și un moment foarte bun în care orice companie poate vedea dacă acele valori pe care s-a bazat până acum sunt sau nu sunt adevărate, dacă loialitatea mai este considerată o virtute și dacă oamenii rămân uniți la greu. Iar concluzia a fost că da, în aceste zile de mare încărcătură, oamenii, în general, au fost mult mai responsabili, încearcând să ajute, să ofere, să solidarizeze.

Următoarea întâlnire va avea loc vineri, 10 aprilie, tot la ora 11.30, înregistrarea participanților urmând același procedeu. Tema va fi puțin diferită însă, a subliniat Horațiu Cocheci, în sensul că ne propunem să creăm reziliență, respectiv un angajament care să fie sustenabil pe termen mediu și lung”.

Ca și în prima ediție, și la celelalte întâlniri vom avea un chat live prin intermediul căruia participanții vor avea posibilitatea de a adresa întrebări în timpul webinarului.

Înregistrarea audio a întâlnirii de vineri, 3 aprilie, o găsiți integral AICI.

Comentarii

Share

About Author

Marilena

(0) Readers Comments

Leave a Reply