Nineta Ceauș, HR Director GROUPM a vorbit despre efectele pandemiei în organizație într-un material publicat în Revista HR Manager cu numărul 69.
CUM AȚI DESCRIE, ÎN CÂTEVA CUVINTE, ANUL 2021, DIN PUNCT DE VEDERE AL SCHIMBĂRILOR ORGANIZAȚIONALE, AL MODULUI ÎN CARE MUNCIM ȘI TRĂIM, AL RELAȚIILOR INTERUMANE, RESPECTIV AL CLIMATULUI DE BUSINESS?
Anul 2021 a fost unul în care fiecare organizație a fost în situația de a-și remodela procesele de business, inclusiv cele de HR. Imaginați-vă doar cum a fost afectat procesul de recrutare cu toate interviurile susținute în online și ancorele pe care s-au bazat de-ciziile candidaților de a schimba o companie cu alta, în toată această perioadă pandemică.
Și nu doar atât: imaginați-vă cum ar fi să preluați un rol complex de director HR și prima zi la noul job să fie exact prima zi de lockdown. Să inițiați și implementați inițiative de HR, redesign de procese și toate acestea să fie realizate exclusiv virtual. Și, nu în ultimul rând, să îți cunoști colegii față în fa-ță după mai bine de un an de lucrat „umăr lângă umăr“ cu ei. Aceasta este povestea mea personală, dar foarte profesională.
Climatul de business a fost afectat mai ales de volatilizarea culturii organizaționale. Dificultatea cea mai mare nu a fost livrarea de rezultate valoroase către client, căci acest lucru a continuat fără a fi afectat de vreun trend negativ, ci încercarea tuturor managerilor de a ține echipele conectate.
CARE SUNT CELE MAI IMPORTANTE LECȚII PE CARE LE-AȚI ÎNVĂȚAT PE PARCURSUL ANULUI 2021?
Lucrurile pot deveni funcționale din mers, cu ajustări reiterative. Agile style.
✔ Nu subestima capacitatea oamenilor de a se adapta și reinventa.
✔ Undeva, acolo, întotdeauna există o soluție care așteaptă să fie descoperită.
✔ Caută soluții în loc să găsești motive.
✔ Împreună putem reuși.
CE CALITĂȚI SAU ABILITĂȚI PERSONALE CREDEȚI CĂ V-AU FOST CEL MAI DE FOLOS ÎN ULTIMELE 18 LUNI? CE ROL AU JUCAT REZILIENȚA, EMPATIA ȘI AGILITATEA ÎN A VĂ AJUTA LA REAȘEZAREA ROLULUI DE HR ÎN ORGANIZAȚIA DV.?
Dacă definim reziliența drept capacitatea oa-menilor de a se adapta într-o manieră pozitivă la situații nefavorabile, atunci, da, cred că aceasta a fost trăsătura cel mai des folosită în perioada pandemică.
Rolul de HR a fost puternic afectat indiferent de industrie și cred că a fost o bună oportunitate de a căuta dincolo de metodele folosite cu ani în urmă în a rula procesele de HR. A fost necesară, chiar vitală, dezvoltarea capacității de a lucra cu situații noi, nemaiîntâlnite până atunci.
CE POATE ÎNVĂȚA O ORGANIZAȚIE DIN PERIOADELE DE INCERTITUDINE ȘI SCHIMBĂRI RAPIDE, CA ACEEA PRIN CARE (ÎNCĂ) TRECEM?
O organizație poate învăța din situații așa cum sunt cele menționate mai sus că orice departament trebuie să devină partener de business. Ideea de sprijin ar trebui să fie uitată și ar trebui să ne orien-tăm spre a înțelege care sunt nevoile businessului.
CARE SUNT SURSELE DE PUTERE ALE OAMENILOR DIN ORGANIZAȚIA DIN CARE FACEȚI PARTE ȘI CUM POT FI ASIGURATE INCLUZIUNEA ȘI COEZIUNEA UNEI ECHIPE CARE MUNCEȘTE (ȘI) ONLINE?
Am norocul să fac parte dintr-o organizație care a reușit să își găsească niște resorturi interioare incre-dibile pentru a face față situației în care ne aflăm. GroupM este o organizație pe cât de matricială, pe atât de unită și capabilă să se mobilizeze în situații în care efortul comun este absolut necesar.
Claritatea și sinceritatea în comunicare, folosirea unor canale la care să aibă acces toți membrii echipei, indiferent de locul din care lucrează, acceptarea că oamenii au nevoi și povești diferite și deschiderea către a găsi soluții ne-au ajutat să rămânem o echipă.
CARE SUNT PROVOCĂRILE MUNCII DE LA DISTANȚĂ, CUM LE-AȚI ABORDAT ȘI CUM VĂ PREGĂTIȚI PENTRU VIITORUL MUNCII?
Am plecat în lockdown pentru două săptămâni și am rămas pentru mai mult de un an și jumătate în lucru de acasă.
Am realizat o trecere treptată spre un hybrid work și am ținut cont de nevoile colegilor noștri în a-și desena agenda zilnică.
Am reușit, de asemenea, să susținem un work-life balance sănătos prin introducerea Light Friday, în fiecare săptămână, adică, la un calcul simplu, o dublare a zilelor de concediu anual pe care fiecare dintre noi le are în mod legal.
CARE VA FI ROLUL UNUI LIDER DE HR PE VIITOR?
Rolul va fi cu siguranță unul de partener de business, de identificare și dezvoltare de capacități critice, unice în industrie. Liderul de HR va trebui să vadă care sunt acele inițiative care ar putea avea impact în 2-3 ani de acum încolo.
Rolul HR-ului ar trebui să fie inclusiv acela de a-și pune întrebări și chestiona status-quoul.
CU CE SPERANȚE ȘI IDEI AȚI INTRAT ÎN 2022?
Am început 2022 cu speranța că toate proiectele pe care le demarăm, fie ele Campus Media Academy – un proiect pentru tinerii absolvenți care își doresc să învețe și să lucreze în media – fie cele de Intern-ship pentru studenții și liceenii care vor să știe ce înseamnă o carieră în media, vor fi de succes și vor duce la profesionalizarea industriei din care facem parte. Ne dorim prin aceste programe să creștem cu 2% în fiecare an numărul profesioniștilor media.
„Claritatea și sinceritatea în comunicare, folosirea unor canale la care să aibă acces toți membrii echipei, indiferent de locul din care lucrează, acceptarea că oamenii au nevoi și povești diferite și deschiderea către a găsi soluții ne-au ajutat să rămânem o echipă“ – Nineta Ceauș
Nineta Ceauș este HR Director al GroupM România și are peste 15 ani de experiență în managementul echipelor și dezvoltarea de programe și strategie. Cu un background de peste 20 de ani în pregătirea și facilitarea de programe naționale și internaționale, este un promotor activ al domeniului training și dezvoltare, cu expertiză semnificativă în zona de talent management. Înainte de a se alătura echipei GroupM, a gestionat zona de management al portofoliului, coaching și mentoring pentru comunitatea de talente din cadrul Deutsche Telekom, în cadrul unui centru de excelență din Bonn, Nineta e absolventă a Facultăţii de Psihologie şi Pedagogie, Universitatea Bucureşti. Ulterior a absolvit programul Fundamentals of Coaching (Alain Cardon – Master Certified Coach), apoi s-a certificat în instrumente de diagnoză organizațională Human Synergistics. Formarea sa în domeniul afacerilor este marcată de parcurgerea programului de MBA al Open University (UK). În cadrul GroupM, Nineta se ocupă de managementul de resurse umane pentru toate agențiile care fac parte din Grup, cu accent pe zona de cultură organizațională, training și dezvoltarea relației cu echipele globale.
GroupM este liderul global de management al investițiilor în media, care gestionează peste 60 miliarde USD în investiții anuale de media, prin intermediul agențiilor Mindshare, MediaCom, Wavemaker, Essence, m/SIX și Xaxis. Portofoliul GroupM include Data&Technology, Investiții și Servicii, toate unite sub umbrela noii ere media în care comunicarea aduce valoare adăugată omenirii. Prin eficientizarea beneficiilor de volum, compania inovează, se diferențiază și generează valoare sustenabilă pentru clienții din toată lumea.
Acest material a fost publicat în
Revista HR Manager cu numărul 69.
Consultă aici un preview al Revistei HR Manager, nr. 69.
Detalii despre abonare găsiți aici.