Staffing — 24 April 2017

Când actualul loc de muncă nu te mai motivează, nu mai ai nimic de învățat și nici nu se ivește o oportunitate de promovare, primul lucru la care te vei gândi va fi să îți dai demisia.

Însă nu ar trebui să iei o decizie înainte să îți pui câteva întrebări, scrie Forbes. Demisia nu ar trebui să fie un gest impulsiv, ci o decizie rațională, bazată pe fapte concrete. Doar pentru că simți nevoia de a face o schimbare nu este un argument suficient pentru a renunța la vechimea ta într-o companie și a porni pe un nou drum. Un set de întrebări la care să îți răspunzi cât mai obiectiv te poate ajuta să iei o decizie corectă:

Când vei putea începe un nou job?

Unele companii au nevoie de oameni cât mai repede și s-ar putea să nu fie dispuse să aștepte ca tu să îți închei preavizul. Pentru a-ți da demisia va trebui întâi să completezi o astfel de cerere, în care stabilești de comun acord cu angajatorul care va fi perioada ta de preaviz. Conform legii, pentru funcțiile de execuție preavizul este de 20 de zile și de 45 de zile pentru funcțiile de conducere. Aceste date nu sunt însă fixe, ele pot fi negociate cu angajatorul. Este important să știi când poți începe lucrul într-o altă companie, astfel încât să nu îl încurci pe noul angajator, dar nici să pleci cu scandal de la actualul tău job.

Este mediul de lucru unul abuziv sau insuportabil?

Dacă managerul tău este abuziv verbal sau mediul de lucru este toxic, ai parte de conflicte sau tensiuni cu colegii, iar atmosfera de la locul de muncă te demotivează și îți scade performanțele, este timpul fie să îți dai demisia, fie să ai o discuție cu personalul de la resurse umane, dacă ai speranța că lucrurile s-ar putea schimba.

În schimb, dacă sunt doar mici lucruri care te irită și nu îți convin, trebuie să analizezi care sunt oportunitățile tale în cadrul companiei. Este un loc în care poți crește din punct de vedere profesional, dacă mai tolerezi un timp atmosfera? Poți să mai reziști suficient timp încât să îți găsești un nou loc de muncă și să nu rămâi fără job timp de câteva luni?

Care sunt obiectivele tale în carieră?

Înainte să începi căutările pentru un nou loc de muncă, va trebui să știi cu exactitate unde îți dorești să ajungi. Definirea obiectivelor de carieră trebuie să ia în considerare atât funcția pe care ți-o dorești, salariul, beneficiile, dar și flexibilitatea pe care o aștepți de la un job, precum și planurile tale pe plan personal. Echilibrarea vieții profesionale cu cea personală este un concept care sună bine în teorie, dar este dificil de pus în practică atunci când ai un job cu o responsabilitate mare.

Ai făcut tot ce se putea pentru a schimba lucrurile?

Fie că ești nemulțumit de salariu sau de atmosfera de la serviciu, ar trebui să încerci să schimbi ceva înainte să îți depui demisia. Crezi că lucrezi prea mult pentru ce salariu primești? Inițiază o discuție cu superiorul tău, expune-i sarcinile pe care le îndeplinești zilnic și cere o mărire de salariu. Nu ești mulțumit de atitudinea unui coleg? Încearcă să vorbești cu acea persoană și să îi explici de ce felul în care se comportă nu este în regulă. Discuția ar trebui să fie una purtată pe un ton neutru, cu argumente și exemple, astfel încât să nu pară un atac la persoană din partea ta. Dacă lucrurile nu se schimbă, ba dimpotrivă, se înrăutățesc, vei putea pleca având conștiința împăcată că măcar ai încercat.

Am un plan pentru a obține jobul mult visat?

Să îți dai demisia fără să ai un plan pentru a găsi un alt loc de muncă este riscant, mai ales dacă nu ai economii din care să te întreții în tot acel timp cât ești în căutări. Începe prin a-ți aduce CV-ul la zi, documentează-te cu privire la joburile disponibile pe piață, intersează-te despre companii, salarii și culturile lor organizaționale, astfel încât să nu faci greșeala să pleci de la rău la mai rău. Dacă ai conexiuni în domeniul în care lucrezi, interesează-te de locurile de muncă din domeniu, cere sfaturi și păreri, astfel încât să pornești la drum cu toate informațiile.

Ce avantaje ai avea la noul loc de muncă?

Este important să știi pe de rost motivele pentru care părăsești un loc de muncă. Dacă ai primit o ofertă mai bună, pune pe foaie toate avantajele și dezavantajele celor două joburi. Vei primi mai mulți bani sau un program mai flexibil? Vei avea parte de mai multe beneficii, cursuri și traininguri? Te vei duce într-un colectiv mai prietenos și cu mai mult „know-how”? Include și pauzele de masă, drumul până la serviciu și toate aspectele minore. Vei vedea că atunci când tragi linie, acestea ar putea conta mai mult decât ai crede la început.  

 

Sursă foto: Shutterstock/Copyright:Robert Kneschke

Comentarii

Share

About Author

Marilena

(0) Readers Comments

Leave a Reply