Agenda HR Training — 28 March 2016

de Mirela Minciu

Aş începe cu un mic exerciţiu de imaginaţie: sunteţi HR Manager sau consultant extern iar clientul dvs. (inter/extern) şi-ar dori să dezvolte abilităţi şi competenţe în mod real, pe termen lung. Aşadar, vi se solicită identificarea nevoilor de dezvoltare şi crearea unor programe de dezvoltare sau chiar a unei academii interne. Ar fi doar câteva probleme: bugetul, atitudinea angajaţilor (unii se plâng de faptul că nu se investeşte in ei alţii se plâng de faptul ca sunt trimişi din nou la cursuri sau teme pe care le-au mai parcurs) şi modul de calcul al roi (return on investment).

Există trei variante prin care puteţi să soluţionaţi problema creării de programe de învăţare:

  •  Să vă folosiţi de programele livrate anterior şi să mai schimbaţi acolo unde credeţi că este necesar. Dar veţi acoperi cu adevărat nevoile reale ale organizaţiei?
  • Să căutaţi informaţii gratuite, să cumpăraţi cărţi, să concepeţi de la zero programele. Dar cât costă acest efort în timp şi bani? Studii realizate în SUA arată faptul că este nevoie de două săptămâni de cercetare şi elaborare pentru a crea o oră de coţinut de training, costul real pentru crearea unei ore de training fiind de 5,934 $.
  • Să selectaţi şi să achiziţionaţi resurse de training care permit învăţarea experienţială, să le customizaţi şi să le livraţi ori de câte ori este nevoie. Veţi găsi peste 700 de produse ce acoperă toate competenţele şi abilităţile necesare angajaţilor unei organizaţii.

Ce soluţie alegeţi? Eu vă propun a treia variantă. De ce? Pentru că instrumentele Dekon.biz / ResurseDeTraining.ro sunt uşor de utilizat, permit învăţarea experienţială, acoperă diversele nevoi ale organizaţiilor actuale şi sunt accesibile.

Care este noutatea?

Resursele de Training şi Assessment pe care le-am adus pe piaţa românească sunt kituri complete şi se adresează celor preocupaţi de valoarea calitativă şi financiară a unui program de dezvoltare a angajaţilor (manageri, consultanţi, trainieri, specialişti OD si L&D).

Multitudinea (peste 700) şi diversitatea competenţelor şi a metodelor reprezintă alte elemente de noutate. Iată doar câteva dintre topicurile pe care puteţi alege instrumente valoroase pentru organizaţia dvs.: change management, coaching, comunicare, conflict management, customer service, diversitate de generaţii şi de gen la locul de muncă, inteligenţa emoţională, angajament, resurse umane, management, leadership, dezvoltarea organizaţională, managementul performanţei, rezolvarea de probleme, team building, time management. Categoriile de produse din portofoliul nostru cuprind Training Reproductibil (reproductible training) în variantă classroom şi e-Learning, kituri de workshop-uri, de assessment (de la autoevaluări la evaluări 1800 şi 3600), diagnoze organizaţionale, jocuri şi business game, simulări, scenarii şi situaţii de business, colecţii de exerciţii şi activităţi ş.a..

Resurse de training şi assessment – un concept unic în România

Procesul de invăţare este influenţat de trei factori: designul cursului, facilitatorul şi participantul. Resursele de training şi assessment sunt designuri de cursuri şi instrumente de învăţare (indiferent dacă sunt kituri pentru workshopuri, training reproductibil, simulări sau exerciţii), conţin toate informaţiile necesare trainerilor /managerilor/facilitatorilor pentru a le putea folosi fară a fi nevoie de certificări suplimentare. Un kit cuprinde întotdeauna ghidul instructorului şi ghidul participantului. În funcţie de tipul de produs, în kit veţi găsi şi prezentarea PowerPoint gata pregătită, obiecte necesare realizării provocărilor din cursuri (piese din plastic, cartonaşe, puzzle-uri, rulete, decoruri etc), postere, rezumate, chestionare, diplome, resurse teoretice, obiecte take-away pentru participant, e-Learning ş.a.

Trainingurile reproductibile

Reproducible Training Library (colecţia de training reproductibil) cuprinde în acest moment 75 de kituri pentru susţinerea de cursuri de tip classroom şi 62 kituri pentru e-Learning. Training-urile reproductibile au marele avantaj ca sunt total customizabile, ele fiind în variantă digitală Word şi PowerPoint. Se achiziţionează o singură dată de către companie (indiferent daca veţi achiziţiona un titlu sau întrega colecţie) şi se pot utiliza nelimitat în timp şi pentru un număr nelimitat de angajaţi, fară alte costuri suplimentare.

La… pachet

“Firul roşu” al resurselor de training şi assessment îl constituie posibilitatea participanţilor de a învăţa experienţial (prin experienţe controlate, concentrate pe obiective de dezvoltare şi de rezolvare de probleme). În modelul HRDQ de învăţare experienţială există şapte etape: prima este Focusarea atenţiei participanţilor pe aria de dezvoltare (iar în portofoliul nostru găsiţi colecţii de exerciţii de improvizaţie, spargerea gheţii etc). A doua etapă este Experimentarea – participanţii se confruntă cu o situaţie pe tema de învăţare (puteţi folosi jocuri, simulări, jocuri de rol din portofoliul Dekon.biz / ResurseDeTraining). A treia etapă prin care trec participanţii trebuie să fie Reflectarea, adică analizarea prin debriefing a acţiunilor experimentate – etapa gândirii critice a percepţiilor şi experienţelor anterioare (toate resursele de training au indicaţii consistente de debriefing). A patra etapă, Gândirea – se referă la prezentarea teoriilor şi a conceptelor actuale relaţionate cu subiectul învăţării (resursele noastre de training conţin detalii referitoare la teoriile ce stau la baza cursurilor). Modificarea este a cincea etapă, iar schimbarea comportamentelor va fi posibilă dacă participantul primeşte feedback referitor la nivelul actual de dezvoltare şi a zonelor ce trebuie îmbunătăţite (puteţi alege o serie de instrumente de autoevaluare sau evaluare 1800 şi 3600 asociate cu un kit de workshop ce dezvolta ariile analizate). Etapa a şasea este Practicarea – participantul trebuie să primeasca o serie de exerciţii, simulări şi studii de caz pentru a practica noile cunoştinţe şi abilităţi în situaţii similare celor de la job (puteţi selecta colecţii de exerciţii, studii de caz, simulări, scenarii şi situaţii de business). A şaptea etapă o constituie Integrarea. Este necesară includerea cunoştinţelor in job (se pot crea KPI care să vizeze aplicarea noilor cunoştinţe sau se pot folosi evaluarile 1800 şi 3600)

Calculul eficienţei

Presupunem că sunteţi managerul unei organizaţii cu 200 de angajaţi şi identificaţi faptul că trebuie să dezvoltaţi abilitatea de comunicare şi influenţă sau să îi învăţaţi pe angajaţi să coopereze indiferent de faptul că provin din generaţii diferite. Cei 200 de angajaţi pot fi împărţiţi în 15 grupe de training, iar cursul să presupunem că durează 2 zile. Aveţi două variante: să achiziţionaţi 30 de zile de training (un buget aproximativ de 15*800= 12.000 euro) sau să achiziţionaţi un kit de training de 500 Euro (cu toate documentele gata pregătite pentru un trainer intern sau, dacă nu aveţi traineri interni, vă putem “închiria” noi unul). Dacă aţi cumpărat kitul, acesta va rămâne al companiei şi va putea fi utilizat nelimitat în timp şi pe orice număr de angajaţi, fară alte costuri.

Cum facem diagnoza

Punem multe întrebări partenerilor interesaţi de soluţiile noastre pentru a identifica corect problemele cu care se confruntă. Prima întrebare este DE CE? Răspunsul este foarte valoros. Cunoscând scopul proiectului putem începe elaborarea customizată a acestuia. CARE ESTE CONTEXTUL în care se află acum organizaţia sau departamentul (reorganizare, dezvoltare, eficientizare)?

O altă întrebare frecventă se referă la aşteptările clientului la finalul proiectului – astfel incât noi să putem defini şi agrea criteriile care sunt importante pentru proiect. Cunoaşterea misiunii şi obiectivelor companiei, a competenţele cor, punctele forte şi punctele ce trebuie dezvoltate, repetitivitatea procesului, sunt informaţii de interes pentru noi.

Experienţa clientului cu alţi furnizori este, de asemenea, importantă (vrem să înţelegem ce a apreciat pozitiv sau negativ în relaţie cu alţi parteneri).

Deseori se întămplă să identificăm nevoi mai complexe sau soluţii mult mai simple dar eficiente pentru o problemă reală. Dar vom recomanda întotdeauna, un assessment sau development center.

Ne dorim în România o piaţă L&D solidă

Ne dorim parteneriate puternice atât cu managerii de resurse umane, trainerii interni, specialiştii L&D din organizaţii cât şi cu trainerii externi (freelance), furnizori de servicii de training şi consultanţă, creatori de content. De aceea, le punem la dispoziţie o serie de resurse gratuite şi workshop-uri în care pot veni şi exersa facilitarea de cursuri, jocuri şi exerciţii sau întreg procesul de învăţare experienţială.

mirela minciuMirela Minciu,

Senior Consultant / Trainer / Managing Partner, Dekon Business Solutions

Mirela are 17 ani de experienţă în People Development, 15 ani de experienţă în HR Management şi 14 ani de experienţă ca şi Trainer. 13 ani experienţă în Assessment & Development Center. 11 ani experienţă ca şi Consultant. 10 ani experienţă ca şi Business Developper. 7 ani experienţă în Business Management.

Şi-a construit expertiza de consultant şi trainer pe experienţa de practician dar şi pe cunoştinţele de psihologie şi pedagogie. A construit echipe de specialişti în resurse umane, a construit sau consolidat departamente de resurse umane, a participat la decizii strategice de business ca membru în board sau ca managing partner, a creat proiecte de eficienţă oganizaţională, a recrutat, evaluat şi dezvoltat oameni valoroşi. Cunoscând nevoile şi aşteptările organizaţiilor şi ale managerilor de HR şi specialiştilor în OD şi L&D, a adus în România, împreună cu echipa Dekon Business Solutions, cele mai valoroase şi accesibile Resurse de Training şi Assessment.

Comentarii

Share

About Author

atena.enea

(0) Readers Comments

Leave a Reply