Acasa Staffing WORK FROM HOME: Aproape 75% dintre companii spun că productivitatea angajaților a rămas constantă sau a crescut

WORK FROM HOME: Aproape 75% dintre companii spun că productivitatea angajaților a rămas constantă sau a crescut

4 min citire
0
0
492

*Photo by Joe Giddens/PA Images via Getty Images

Productivitatea angajaților a crescut de la implementarea muncii de acasă, arată circa 30% dintre companiile respondente ale Raportului HR Barometru, derulat în perioada 17-12 octombrie 2020 pe baza informaţiilor furnizate de 41 de companii.

Studiul realizat de PwC România în luna octombrie mai arată că 44% dintre organizații susțin că productivitatea a rămas constantă.

Dintre respondenții care au menționat creșterea productivității, 76% spun că principalul factor care contribuie la această evoluție este majorarea timpului alocat muncii datorită lucrului de la distanță. Doar 7% dintre respondenți au menționat o scădere a productivității.

Dintre aceștia, cei mai mulți consideră că principalele cauze sunt adaptarea limitată a modului de lucru la „noua normalitate“, starea de spirit negativă și lipsa instrumentelor de muncă la distanță.

Totodată, trei sferturi dintre companiile respondente cred că implicarea angajaților a rămas constantă, însă tot mai multe organizații sunt îngrijorate de evoluția stării de spirit a acestora pe măsură ce situația sanitară evoluează negativ, iar izolarea aferentă continuă pe o perioadă mai lungă.

MUNCA DE ACASĂ, NOUA NORMALITATE

La nivelul pieței, 20% din companii au implementat munca la distanță pentru toți angajații, iar 80% au implementat munca la distanță doar pentru anumite categorii de angajați. Nu există nicio companie în eșantionul de participanți care să nu fi implementat munca de la distanță.

Aproape jumătate (49%) dintre angajatori au implementat munca la distanță obligatoriu, în ture de una sau două săptămâni, 29% pe bază de opțiune individuală, iar 22% alte opțiuni (permanent sau munca la distanță în ture de 2-3 zile/ săptămână).

DIGITALIZAREA ȘI PREGĂTIREA ANGAJAȚILOR, ACCELERATE DE PANDEMIE

Două treimi dintre companiile respondente consideră că au accelerat digitalizarea realizând în avans obiectivele planificate pentru tot anul sau unele proiecte neprevăzute.

Un procent similar (68%) arată că nevoia de digitalizare s-a resimțit cel mai mult în departamentul de Re-surse Umane, urmat de cel financiar, arată 63% dintre respondenți, IT (56%), operațiuni (54%) și vânzări (46%). Optimizarea proceselor interne reprezintă prima prioritate pentru 80% dintre companiile participante.

În ceea ce privește pregătirea angajaților, 38% dintre companii spun că angajații dețin un nivel ridicat al competenței digitale, 36% un nivel mediu și 26% scăzut.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena Ispas
Incarcati mai multe in Staffing

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Strategii HR de succes: cum își consolidează companiile brandul de angajator și își promovează angajații

Într-un context de piață a muncii extrem de competitiv și în continuă schimbare, strategii…