Acasa Planeta HR Utilizarea social media în recrutare

Utilizarea social media în recrutare

7 min citire
0
0
896

Peste 90% dintre oamenii de HR, angajați în companiile din România, utilizează canalele de social media pentru a desfășura acțiuni de recrutare, potrivit unui studiu realizat în primăvara acestui an de compania de consultanță My HR Lab.

Procentul nu ar trebui să ne surprindă din moment ce social media face parte din viața noastră la nivel general. Dacă tot ne permite să interacționăm de la distanță cu oameni pe care îi cunoaștem și totodată să ne conectăm cu persoane străine, de ce nu am fi folosit această oportunitate și pentru recrutare?! Dacă ne rezumăm la acțiunea de promovare a unui anunț de recrutare, studiul ne arată că majoritatea oamenilor de HR iau în considerare întâi și întâi site-urile de joburi (82%), apoi secțiunea de cariere din siteul companiei (75%) și LinkedIn-ul (72%). Doar 37% postează anunțul pe platformele interne (intranet) și 18% pe Facebook.

Și totuși, dacă ne-am raporta la recrutare în general, care dintre platforme ar fi cea mai populară? Ați ghicit. LinkedIn este în continuare în topul preferințelor, cu 91% din voturi, asta și pentru că 89% dintre HR se așteaptă ca aici să fie candidații activi. Cine urmează în top nu reprezintă o surprinză: site-urile care promovează joburi (deși acestea nu sunt chiar cel mai „social” tool) și, desigur, Facebook.

PE CINE CĂUTĂM, UNDE-L CĂUTĂM

Atunci când recrutează entry level și juniori, oamenii de HR consideră că cele mai bune instrumente pe care le pot utiliza sunt site-urile care promovează joburi (35%), mediul academic, în special asociațiile studențești (24%) și Facebook (20%). Târgurile de joburi fiind preferate de doar 14%, complementar cu faptul că cei mai mulți HRi consideră aceste evenimente ca fiind oportunități de employer branding (interesant de știut ar fi ce impresie au candidații care vin de fiecare dată cu CV-uri și așteptări?!).

La această categorie apare un rezultat interesant, după cum îl punctează și realizatorii studiului: „În comparație cu 2016, numărul oamenilor de HR care utilizează site-urile de joburi pentru a recruta candidați entry level sau juniori a scăzut cu 18 puncte procentuale (astăzi, procentul fiind de 35% – n.r.)”. Asta ne poate sugera mai multe ipoteze – fie că LinkedIn și Facebook mușcă din piața site-urilor, fie că site-urile nu mai livrează tocmai candidații doriți, fie că piața muncii are nevoie de o cu totul altă abordare pentru a ne scoate din acest mare impas al recrutării.

Acum, în ceea ce-i privește pe specialiști și pe manageri, 79% dintre respondenți consideră că LinkedIn este cel mai potrivit instrument pentru a-i recruta. Ceilalți respondenți și-au împărțit opțiunile între site-urile de joburi (7%), evenimente și conferințe (6%) și agenții de recrutare (5%).

RECRUTARE, DAR ȘI BRANDING

Și pentru că o discuție despre social media în recrutare nu ar fi tocmai completă fără o paranteză despre Employer Branding, același studiu relevă că aproximativ 60% dintre companii au o persoană sau un departament desemnat să promoveze brandul de angajator prin intermediul rețelelor de social media. În 28% dintre cazuri, acest departament se numește Marketing, iar în 28% se numește HR. Dar dacă ar fi și unul și altul? 66% dintre respondenți consideră că o echipă formată din HR, Marketing și PR/Comunicare ar trebui să fie cea responsabilă de promovarea brandului de angajator.

De asemenea, organizațiile au început să își sporească cu grijă, respectiv cu 6% față de acum doi ani, prezența online într-o manieră diversificată. Fie din dorința de a fi mai aproape de clienți, fie datorită faptului că urmăresc consolidarea imaginii de angajator, 38% dintre companiile reprezentate de către respondenții My HR Lab sunt prezente pe cel puțin trei canale de social media (LinkedIn, Facebook și Instagram).

Studiul a fost realizat pe un eșantion de 456 de profesioniști implicați în recrutare pentru diverse companii prezente în România. 40% sunt specialiști (3-7 ani de experiență), 35% seniori (peste 7 ani) și 25% juniori (1-3 ani de experiență).


 

coperta hrm 57Acest material a fost preluat din

numărul 57 al Revistei HR Manager,

ediția din iulie-septembrie 2018.

Pentru abonare, click aici.

 

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena Ispas
Incarcati mai multe in Planeta HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Strategii HR de succes: cum își consolidează companiile brandul de angajator și își promovează angajații

Într-un context de piață a muncii extrem de competitiv și în continuă schimbare, strategii…