Acasa Agenda HR Transformări Organizaționale ce au în centru Tehnologia

Transformări Organizaționale ce au în centru Tehnologia

10 min citire
0
0
1,159

Transformarea digitală este încorporarea tehnologiilor bazate pe computer în produsele, procesele și strategiile unei organizații. Organizațiile întreprind transformarea digitală pentru a-și angaja și a-și servi mai bine forța de muncă și clienții și, astfel, pentru a-și îmbunătăți capacitatea de a concura.

Adesea, o inițiativă de transformare digitală poate necesita o examinare și reinventare a tuturor fațetelor unei organizații, de la lanțurile de aprovizionare și fluxurile de lucru, la seturile de abilități ale angajaților și organigrame, la interacțiunile cu clienții și propunerea de valoare pentru părțile interesate.

Transformările digitale de succes generează beneficii continue de afaceri: tehnologiile și procesele digitale permit organizațiilor să răspundă în mod abil la cerințele clienților în prezent și pe măsură ce cererile evoluează. Transformarea digitală construiește, de asemenea, infrastructura și abilitățile necesare pentru a profita de tehnologiile cu evoluție rapidă care ar putea conferi un avantaj competitiv.

O strategie de transformare digitală poziționează organizațiile pentru a supraviețui și a prospera într-un viitor în care tehnologia este motorul economic cheie. De ce este importantă transformarea digitală? Despre acest aspect și nu numai, am discutat în cadrul panelului celei de-a XVIII-a ediții a evenimentului Fast Forward. Organizația Viitorului, care a avut tema The truth behind the Digital & Hybrid Transformation.

Protagoniștii panelului au fost Andreea Mihnea, Chief People Officer, First Bank, Alina Perrin, Head of People, Amber Studio, Bogdan Florișteanu, People Director HEINEKEN România, Vasile Alecsandru Strat, Ph. D Associate Professor, Dept. of Statistics & Econometrics Dean of Bucharest Business School și Sorin Faur, Psiholog, Autor, Trainer, HR Consultant. Moderatorul panelului a fost Roxana Axini, Learning Partner, Humanistic.

Iată, pe scurt, câteva idei:

Alina Perrin – Pentru noi, cea mai mare bucurie este să putem aduce talent game. Digitalizarea este o foarte mare oportunitate pentru noi, oamenii de HR. Cu cât reușim să automatzăm mai mult lucrurile care au puțină valoare adăugată, cu atât ne putem întoarce la sursa acestei creativități.

Andreea Mihnea – Avem atât de multe oportunități încât ne vine să fugim dintr-o floare într-alta pentru că una miroase mai frumos decât alta. Cred că, mai mult ca oricând, atunci când organizațiile au atâta nevoie de oameni, una dintre top 3 provocări pentru CEO – găsirea și menținerea talentelor, cred că pentru fiecare dintre noi oportunitatea cea mai mare este să fim profesioniști și să ne facem treaba cât mai bine. Nici nu aveți idee cât de rare sunt aceste lucruri în ziua de astăzi și cât de mulți oameni vedem noi, cei de la HR, care vin și pleacă, vin și pleacă, și sar alte etape foarte ușor și uită să se dezvolte ca profesioniști.

Vasile Strat – Opotunități și provocări. Oportunități sunt în orice moment de criză, chiar și atunci când lucrurile sunt „moarte”. Pentru a realiza ceea trebuie să fim conștienți că totul depinde de oameni. Cine reușește să rețină oamenii li să îi dezvolte, pentru că transformarea sau automatizarea te ajută dacă reușești să muți oamenii mai sus. Asta se poate întâmpla prin educație și printr-un mediu convingător.

Sorin Faur – Este vorba în primul rând despre inovație și performarea muncii. Nu mai muncim ca acum 10 ani, ca acum 20 de ani. Oamenii nu mai vor să muncească nici ca acum 10 ani și nici ca acum 1 an. Omul este axat pe viitorul. Modul în care muncim este o valoare care stă la baza societății prin care ne câștigăm existența. Ei bine, nu mai este așa acum, și nici în viitor. Ne vom câștiga existența prin schimburile pe care le câștigăm. Ne mutăm către jobur din sfera creativă, unde potențialul uman este uriaș și unde realmente suntem motivați natural. Motivația mea ca ființă umană nu este urmarea unei activități, și asta este reacția majorității. Nu mai vor să facă activități. Nu că așteaptă să fie preluate de AI-uri și tehnologie/roboți. Nu mai vor să facă aceste joburi repetitive. Merg pe ideea hai să scăpăm de lucrurile pe care oricum nu putem să le facem, mai ales noile generații, scăpăm de ele și ne concenrăm pe lucrurile cu adevărat importante care valorifică mintea și potențialul uman.  Și pentru mine asta înseamnă people confort.

Bogdan Florișteanu – 3 sferturi din proiectele pentru succes eșuează și este OK. Trebuie să ne întrebăm dacă nu cumva sunt măsurătorile nepotrivite. Sunt absolut convins că modul de calcul a proiectelor în sine este unul critic. Uneori mi se pare că ne uităm foarte mult la „astăzi”, la livrarea pe termen foarte scurt, dar pierdem din vedere dacă lumea ne ajută cu adevărat pe mai departe. Unul dintre princicpiile proiectelor de digitalizare care s-au înrădăcinat, mi s-au întipărit în minte, este principiul eliminării. Înainte să începi un proiect trebuie să te întrebi dacă ai nevoie cu adevărat de el.

Pentru a viziona întreaga discuție din panel, click aici.

Pentru a viziona întreg evenimentul, accesați pagina oficială.  

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena Ispas
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Strategii HR de succes: cum își consolidează companiile brandul de angajator și își promovează angajații

Într-un context de piață a muncii extrem de competitiv și în continuă schimbare, strategii…