Acasa Agenda HR Tradiţie versus digitalizare

Tradiţie versus digitalizare

13 min citire
0
0
1,031

de Andreea Voinea

Cum integrăm digitalizarea în bankingul de retail? Cum adaptăm strategia şi programele de HR în contextul digitalizării? Tradiţie vs. nou! Am pornit la drum cu multe gânduri despre o initiaţivă de digitalizare în HR şi modul în care o putem implementa într-un sistem atât de reglementat şi de strict. Am transformat gândurile şi ideile în proiectul „Adapting HR to Digital Retail Banking” care a câştigat Premiul Special „Dave Ulrich Award for HR Value Creation” la Gala Premiilor de Excelenţă în Resurse Umane.

diplomaPremiul special al Galei a fost acordat de Dave Ulrich, Rensis Likert Professor la Ross School of Business, University of Michigan, Preşedintele de Onoare al Juriului – Dave Ulrich Award for HR Value Creation. Premiul este o recunoaştere a echipei de Resurse Umane a BCR, care în 2015 a implementat un concept unic pe piaţa de HR din România, un centru de excelenţă HR Retail, menit să dezvolte soluţii specializate de recrutare, training şi dezvoltare pentru cei 3.500 de angajaţi ai liniei funcţionale retail.

„Proiectul a pornit din pasiune pentru oameni, banking şi retail! Premiul este al oamenilor care construiesc BCR, al managerilor care ne-au acordat suport şi încredere, al echipei mele şi al echipei de HR, care s-au adaptat schimbării şi care sunt alături de business, ca parteneri entuziaşti şi energici!” Gabriela Râşnoveanu, şef Departament HR Retail.

Colegii din echipa HR Retail nou- înfiinţată sunt parteneri strategici şi single point of contact ai echipei de management retail şi colaborează cu aceştia pentru a găsi soluţii de recrutare, training şi dezvoltare, adaptându-se la noile tendinţe de inovaţie din piaţa bancară. La începutul anului 2015 aveam deja o echipă de retail matură şi am susţinut continuarea dezvoltării unei culturi diferite, orientată şi mai mult către client şi a digitalizării prin construirea unor noi profile şi programe de HR pentru zona de front office.

Cum arată echipa HR Retail?

1.Echipa de training design şi implementare a proiectelor strategice de training;

2. Echipa recrutare, training şi dezvoltare;

poza de grup 1 bcrAlături de noi avem în cadrul centrului de expertiză HR Retail trainerii zonali şi consultanţii coaching. Concepte inovative pentru piaţa bancară

Concepte inovative pentru piaţa bancară

Cu energie, inspiraţie şi profesionalim am lansat deja către colegii din front office concepte inovative pentru piaţa  bancară: Certificarea Profesională Retail, Branch School (cu modul de Gamification), Colegiul de Management Retail – Manageri pentru România,„Responsabil de fericirea echipei tale”, „Recomandă-ne un viitor coleg”, „Digital banking 2.0 – Carvana HR&Digital BCR prin Universităţi”.

Dincolo de zona de inovaţie din HR, în Erste Grup şi în BCR avem focus mare pe zona de digitalizare şi inovaţie: robo advisors, Experience BCR – primul branch digital din România, soluţii „technology-driven”, Liga Experţilor Digitali – un grup de colegi, voluntari, orientaţi către tehnologie şi pasionaţi de digitalizarea clienţilor, toate aceste eforturi cu scopul de a reduce distanţa dintre modelul nou de banking şi cel tradiţional.

Apariţia unei noi generaţii de clienţi schimbă modelul de business. Noi în Retail HR am definit noi profile de recrutare cu focus pe digitalizare, am gândit programe care să ne asigure un pipeline constant de candidaţi şi am implementat contracte de mucă cu program flexibil şi mobilitate / flexibilitate în alegerea locaţiei jobului.

Atenţia noastră s-a îndreptat şi către colegii experimentaţi. Împreună cu managerii din retail identificăm în mod proactiv candidaţi talentaţi din intern pentru mişcări laterale, promovări şi succesiune.

În 2015 am „reshaped” şi zona de head office din retail, pentru a răspunde mai bine nevoilor colegilor din reţea şi pentru a ne adapta la tendinţele din mediul de business. În acest moment avem un HUB de Digital Banking, un HUB de excelenţă privind înţelegerea şi anticiparea nevoilor clienţilor persoane fizice şi microîntreprinderi şi adaptarea ofertei de produse pentru aceştia şi un HUB de distribuţie a soluţiilor noastre către clienţi.

Obiectivele echipei au pornit de la nevoile liniei de business retail:

  •  Asumarea rolurilor de recrutare, training şi dezvoltare pentru toţi membrii echipei liniei funcţionale;
  •  Dezvoltarea şi implementarea unui centru de expertiză HR, care susţine implementarea strategiei digitale la nivel de bancă;l Extinderea conceptului de Retail HR Business Partner la nivel naţional, prin echipa deCoordonatori Zonali HR;
  •  Redesignul proiectelor de training şi dezvoltare adresate colegilor din Reţeaua Retail;
  •  Construirea unor profile noi de competenţe şi implementarea acestora în cadrul efortului de creare a unui pipeline continuu de candidaţi;
  •  Atragerea de talente în zona Retail şi consolidarea brandului de angajator în contextul tendinţei de digitalizare a pieţei bancare.

Această abordare aparte a ajutat profesionişti de HR şi managerii echipelor din business să obţină o vizibilitate sporită asupra întregii experienţe pe care un angajat o are în cadrul BCR.

Dacă ar fi să povestim despre 2015 în cifre ar suna aşa: 3.250 de angajaţi din reţeaua retail care au beneficiat de servicii de resurse umane personalizate, discuţii cu aproximativ 200 de angajaţi din head office retail, peste 40 de centre de evaluare pentru poziţii manageriale, 800 angajaţi în programele de Onboardign, reducerea timpului de ocupare a unei poziţii cu 30%, 3,5 zile de training pentru fiecare angajat din reţeaua retail….şi putem continua.

”Toate proiectele au fost valoroase, ce m-a impresionat la proiectul BCR a fost complexitatea acestuia, elementele de inovaţie şi faptul că a acoperit omare parte din ceea ce înseamnă HR şi parteneriat strategic HR-business”!, a spus Dave Ulrich la decernarea premiului.

Pentru noi, în Retail HR, fiecare coleg si fiecare zonă din retail constituie „cel mai valoros client”, iar noi suntem „partnership builders” şi, exact ca în business, ne străduim să oferim servicii „stelare”! Fără să exagerez, pentru mine este cea mai importantă distincţie pe care am  primit-o în întreaga mea carieră, în BCR şi nu numai. Ea aduce în acelaşi timp, recunoaştere pentru întreaga echipă HR din BCR! Multumesc echipei HR Retail care ne-a adus aceste rezultateexceptionale! Sunt cu toţii un exemplu de dedicare, pasiune, creativitate şi profesionalism!

andreea voineaAndreea Voinea, Director Executiv Resurse Umane, BCR Erste Bank

De numele Andreei Voinea se leagă două dintre cele mai mari transformări de resurse umane din economia românească, fiind mandatată de grupul Erste, acţionar al BCR şi OMV, acţionar al Petrom, să conducă procesele de integrare HR post-
privatizare ale celor două companii.

Cu o vastă experienţă internaţională, Andreea a lucrat pentru companii din Londra, New York şi Bruxelles, deţinând poziţii precum Head of Reward, Group Central Functions la Barclays Plc London, Senior Consultant pentru Towers Perrin in Londra, New York sşi Bruxelles şi Director Asociat în divizia de Global Equities pentru Deutsche Bank Securities New York. Andreea a absolvit Facultarea de Relaţii Economice Internaţionale din cadrul Academiei de Studii Economice Bucuresti şi programul de MBA al Universităţii Tulane, A. B. Freeman School of Business din Statele Unite.

În prezent, Andreea face parte din Board- ul HR Club şi este membru fondator al Romanian Education Trust şi Romanian Business Club din UK.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa atena.enea
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Munca de acasă, un nou trend de flexibilizare a relaţiilor de muncă

Nevoia angajatorului modern de a apela la opţiuni cât mai flexibile de utilizare a resurse…