Rezultatele studiului ,,Cei mai doriţi angajatori”, realizat în perioada martie – mai a acestui an, de Catalyst Solutions, confirmă interesul candidaților pentru companiile de tehnologie.
Studiul ,,Cei mai doriţi angajatori” dezvăluie percepţiile candidaţilor în raport cu angajatorii care activează în România. Acesta sondează gradul de atractivitate al brandurilor de angajator, precum şi aşteptările pe care candidații le au de la aceştia.
Topul este dominat de companii care activează în IT, Automotive, Oil&Gas, precum şi companii care își desfășoară activitatea în Telecom și FMCG. Companiile care se plasează pe primele 10 poziții în 2017 sunt: Oracle, Microsoft, IBM, Continental, Google, OMV Petrom, Vodafone, Amazon, Grup Renault România şi Coca-Cola HBC. În top 20 sunt reprezentate industriile financiar-bancară, consultanță şi BPO.
Care sunt criteriile în funcție de care respondenţii îşi aleg angajatorul?
Studiul ,,Cei mai doriți angajatori” analizează criteriile care stau la baza deciziei în funcție de care candidații își aleg compania preferată. În top 5 criterii pe care le iau în considerare candidații se plasează mediul de lucru plăcut, alături de pachetul de salarii şi beneficii oferit de compania respectivă. Următoarele criterii sunt siguranța locului de muncă, posibilitățile de evoluție profesională, dar și programele de training pe care compania le oferă. Într-o piață în care numărul de oportunități de carieră este ofertant, procesul de luare a deciziei devine mai rafinat, candidații țin cont de mai multe aspecte și valorizează o serie de alte criterii, pe lângă cele financiare.
*Average of the scores rated on a scale of importance in choosing an importance: 1 – the least important, 7 – extremely important
O altă dimensiune analizată în studiu se referă la canalele de comunicare folosite de respondenți atunci când vor să afle mai multe informații despre companii şi oportunităţile de carieră. Rezultatele arată că în topul modalităților de informare sunt portalurile de joburi (75,43%), recomandările primite de la prieteni și colegii (63,54%), alături de site-urile companiilor (58,67%). În plus, rețeaua de socializare Linkedin (54,58%), interacțiunea personală cu angajatorii (53,66%), anunțuri ale angajatorilor pe site-uri de știri și de specialitate (50,76%) și târgurile de joburi (47,40%) sunt preferate de respondenţi.
*Percentages out of total valid N*Overall = 11.036
Cu toate că mediile de comunicare online și rețelele de socializare sunt prezente destul de sus în topul canalelor utilizate, potențialii candidați nu neglijează interacțiunea directă cu reprezentanții organizației. De cele mai multe ori, ei sunt în căutarea acelor cadre în care pot discuta direct cu angajați din cadrul companilor vizate, fie că vorbim de evenimente la sediul companiei, târguri de carieră sau alte evenimente de business la care este prezent un anumit angajator. Feedback-ul primit de la prieteni sau colegi cântărește și el foarte mult în decizia de angajare. Din acest motiv experiența pe care companiile o oferă actualilor angajați este definitorie pentru reputația lor în piață.
Rezultatele studiului Cei mai doriți angajatori din acest an se bazează pe informaţiile colectate în urma unui chestionar online în perioada martie – mai 2017. La studiu au participat 11.036 respondenţi cu studii superioare, atât juniori, cât și candidați cu experiență din toată țara.