Acasa Management Tineri talentaţi din întreaga lume concurează în programul Adecco „CEO pentru o lună”

Tineri talentaţi din întreaga lume concurează în programul Adecco „CEO pentru o lună”

13 min citire
0
0
584

de Atena Enea

Programul „CEO pentru o lună” face parte dintr-un proiect amplu al grupului Adecco: „Adecco way to work.” Scopul programului „CEO pentru o lună” este acela de a oferi tinerilor oportunitatea de a avea o imagine detaliată asupra actului de management şi a responsabilităţilor unui CEO. Tinerii pot observa mult mai bine impactul deciziilor unui CEO asupra întregii organizaţii. Este al doilea an în care se desfăşoară, dar este prima dată când Adecco România participă la preselecţia de la nivel mondial a programului.

Tinerii se confruntă cu multe îndoieli atunci când sunt în căutarea primei experienţe de lucru. Care sunt atitudinile de succes într-un cadru profesional? Cum lucrezi în echipă într-o organizaţie globală? Este profilul meu conform cu cerinţele unei cariere în marketing sau ar fi mai bine să mă axez pe managementul de resurse umane? Voi avea propria afacere sau comunicarea digitală este viitorul meu? Cu ajutorul experienţei Adecco şi prin cooperarea unor companii internaţionale de succes, în luna iulie, tineri din 24 de ţări au avut şansa de a găsi răspunsuri la aceste întrebări. Timp de o lună, ei vor acumula experienţă în domenii diverse, de la producţie la marketing, vânzări, comunicare şi resurse umane. Această primă experienţă profesională este o oportunitate excelentă pentru ca ei să înveţe practic, să se testeze şi să demonstreze valoarea talentului şi motivaţiei lor. La sfârşitul proiectului, Adecco va continua să îi susţină cu sfaturi pentru carieră.

Selecţia la nivel mondial are loc în luna august

florin godean

Anul acesta, întregul proces de selecţie a fost conceput pe suport digital. Înscrierea s-a desfăşurat pe baza unei aplicaţii de mobil. “În România am avut 73 de aplicanţi, iar în urma selecţiei iniţiale, 9 au ajuns în etapa interviului. Am avut o paletă diversă de participanţi, cu vârste între 19-42 de ani. Ponderea a fost aproape egală între aplicanţi şi aplicante şi au fost distribuiţi echilibrat în cele mai mari centre universitare ale ţării“, afirmă Florin Godean, CEO Adecco România. Din cei 9 intervievaţi, 3 au fost invitaţi la un CEO Simulator în luna iunie. Alexandra Tîrziu a fost selectată. Proiectul a început în luna mai, iar stagiul în România a fost făcut în luna iulie. În august va avea loc selecţia la nivel mondial, iar în septembrie, câştigătorul proiectului va începe stagiul ca CEO al Grupului Adecco pentru o lună. Despre etapa de „bootcamp”, activităţile sunt încă secrete tocmai pentru a verifica capacitatea de adaptare la nou a participanţilor. Există o comisie de selecţie care evaluează şi ghidează participanţii în etapa respectivă. CEO-ul Adecco Group face parte din această comisie, care va avea grijă ca tinerii aspiranţi să aibă agenda plină. „Alexandra, candidata ce reprezintă Adecco România a dat dovadă de foarte multă ambiţie încă din etapa interviului. Chiar dacă nu avea foarte multă experienţă listată în CV a compensat cu spiritul ei competitiv şi cu stilul de comunicare. Toţi cei trei finalişti care au fost selectaţi pentru CEO Simulator au fost evaluaţi şi de senior recruter-ii din cadrul Adecco. Evaluările acestora au fost fundamentale pentru selecţia Alexandrei”, a declarat Florin Godean. În cadrul proiectului „CEO pentru o lună”, Alexandra va avea programul organizat în funcţie de agenda Country Managerului Adecco. Va participa la întâlniri de business, la şedinţe de management, la evaluări de oportunităţi de business şi va avea de coordonat câteva proiecte:

■ Desfăşurarea evenimentului „CSR Win for Youth” în cadrul Adecco;

■ Coordonarea evenimentului ce aniversează depăşirea numărului de 8.000 de angajaţi Adecco în România.

Pe lângă acestea, ca “temă de casă”, va avea de redactat două strategii ample, prin care va fi evaluată în scopul participării în bootcamp-ul mondial:

► Strategia de Marketing pentru tineret a Adecco România;

► Un studiu de caz cu tema: Strategia de business pentru Grupul Adecco în următorii 5 ani.

Ea va trebui să îşi documenteze apoi toată activitatea în social media prin intermediul Twitter, Instagram şi Facebook şi va putea fi urmărită la #AlexandraForCEO, pe toate cele trei platforme.

Pentru Alexandra Tîrziu succesul depinde de voinţă

alexandra tirziu

 

„Aşteptările mele au fost cu mult depăşite. Ştiam de la început că această experienţă va fi una extraordinară în care voi avea şansa să îmi pun în aplicare cunoştinţele şi skills-urile, dar nu mă aşteptam să dau de persoane atât de deschise, profesioniste şi încrezătoare în puterile mele”, afirmă Alexandra Tîrziu, candidata ce reprezintă Adecco România. Alexandra consideră că tinerii fără experienţă au şanse să fie angajaţi. Trebuie doar să iasă din colivie şi să le vadă. Ea crede că totul depinde de cât de mult îşi doresc tinerii să fie angajaţi. „Sunt foarte mulţi tineri ce caută încontinuu scuze şi care aruncă vina pe cei din jur pentru insuccesul lor, dar, din fericire sunt şi tineri care se implică în tot felul de activităţi de voluntariat şi internship pe perioada şcolii în ideea de a câştiga experienţă şi conexiuni în piaţa muncii”, susţine candidata Adecco România. Ea spune că a început să lucreze încă din perioada liceului, a câştigat bani, şi-a făcut mulţi prieteni şi a obţinut şi o bursă de merit pe toată perioada şcolii. Orice este posibil. Trebuie doar să vrei! Aşa consideră tânăra care candidează la un stagiu de CEO a Grupului Adecco pentru o lună.

Ideea de voluntariat i s-a părut genială Alexandrei încă din perioada în care era elevă la şcoala generală. Îi plăcea să cunoască oameni noi, să lucreze într-o echipă şi să călătorească. A avut şansa de a lucra la câteva proiecte naţionale şi internaţionale alături de oameni interesanţi, care au ajutat-o să se dezvolte, atât din punct de vedere personal cât şi profesional.

„Tinerilor care visează la o carieră de CEO le recomand să muncească, să muncească şi iar să muncească. Toată lumea visează la postul de CEO, dar secretul este acela de a fi un CEO de succes. Pentru asta trebuie să înveţi în mod continuu, să câştigi cât mai multă experienţă profesională şi să îţi dezvolţi abilităţile necesare unui lider adevărat”, susţine Alexandra Tîrziu. Chiar dacă pentru poziţia de CEO 1 Month a Grupului Adecco nu vor fi selectati toţi cei 10 finalişti ajunşi în bootcamp-ul final, ei au foarte multe de câştigat în urma acestei experienţe. Lunii de activitate ca CEO local i se va adăuga săptămâna de provocări de business din bootcamp. Aici vor interacţiona cu persoane din top managementul Adecco şi cu clienţi corporate de la nivel global. Indiferent dacă sunt sau nu câştigători, CV-ul lor va arăta complet altfel la finalul lunii august.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa atena.enea
Incarcati mai multe in Management

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Munca de acasă, un nou trend de flexibilizare a relaţiilor de muncă

Nevoia angajatorului modern de a apela la opţiuni cât mai flexibile de utilizare a resurse…