Mentalitatea de sportiv este cea a învingătorului, care nu se lasă descurajat nici de efortul pe care îl depune în drumul către performanță, nici de repetitivitatea antrenamentelor. Este prezent 100% și dă tot ce are mai bun, în folosul echipei.
La fel procedează la job cei mai dedicați angajați, indiferent de rol, iar tocmai această convingere, că fiecare poziție contribuie la succesul colectiv, este ceea ce face diferența pentru Kaufland, spune Estera Anghelescu, Recruiting & Employer Branding Director în cadrul acestei companii.
În prezent, retailerul are 133 de magazine răspândite în toată țara, unde lucrează peste 15.000 de angajați. “De sincronizarea și coordonarea din această mare echipă depinde mulțumirea celor peste 500.000 de clienți care își fac cumpărăturile la noi în fiecare zi. Aceste cifre importante nu fac decât să demonstreze că, așa cum în sport echipa depinde de tine, și la locul de muncă ești parte dintr-o poveste mai mare. Iar colaborarea și funcționarea la capacitate maximă depinde de fiecare pas executat la timp, de conlucrare, de atenție la nevoile celuilalt. Toate aceste mici lucruri, care contează enorm, contribuie la performanța finală”, spune Estera Anghelescu, Recruiting&Employer Director, Kaufland România.
Iar în Kaufland, paralela dintre business și sport merge chiar mai departe de-atât: aceleași valori după care se ghidează fiecare coleg. Acestea sunt corectitudinea, dinamismul și performanța – „cele trei coordonate care ne mențin la cele mai înalte standarde profesionale”, după cum punctează Estera Anghelescu.
PAS CU PAS CĂTRE PERFORMANȚĂ
În aceste condiții, Kaufland a derulat o campanie axată pe performanță, care îmbină elementele din cele două lumi care se întrepătrund atât de bine în cultura organizațională a acestei companii: business-ul și sportul.
„Dificultatea acestei perioade ne-a făcut să ne intensificăm eforturile de comunicare. Credem că avem mai mult ca niciodată nevoie să ne reconectăm cu valorile noastre, să ne reactualizăm apartenența la o comunitate. Campania „Pas cu Pas către Performanță” este menită să expună provocările pe care trebuie să le confruntăm ca să accedem în top, să ne amintească importanța fairplay-ului și a echipei și să ne dea doza de inspirație pentru a rămâne concentrați în munca noastră de zi cu zi. Drumul spre succes nu îl poți parcurge singur. Întotdeauna vei avea nevoie de sprijin, iar cu un mentor alături, e mult mai ușor să atingi performanța”, precizează Estera Anghelescu.
Printre lucrurile interesante pe care echipa Kaufland le-a făcut în cadrul acestei campanii se numără și o colaborare cu handbalista Cristina Neagu pentru o serie de clipuri menite să fie un fel de lecții de mentorat pentru viitor, atât pentru actualii angajați Kaufland, cât și pentru viitorii colegi.
„Doza de inspirație pe care experiența Cristinei o oferă cred că e foarte valoroasă în sine. Sper că atât actualii și potențialii noștri colegi, cât și orice alți privitori, vor rămâne în primul rând cu sentimentul pe care Cristina îl transmite, că fiecare dintre noi are capacitatea să își atingă visul indiferent cât de dificil ar părea drumul până la destinație. Încă de la început ne-am dorit ca, prin intermediul testimonialelor realizate, Cristina să devină un mentor prin puterea exemplului“, spune Estera Anghelescu.
Ea adaugă că o primă lecție valoroasă care poate fi extrasă din experiența handbalistei vine din desemnarea ei drept cea mai bună jucătoare din lume de 4 ori, ceea ce dovedește că succesul nu e o întâmplare. „Experiența personală îmi reconfirmă ipoteza: Kaufland a primit de 5 ori trofeul de Top Angajator în România, distincție obținută prin perseverență și pasiune. O a doua lecție o reprezintă decizia de a nu renunța în fața obstacolelor, sfat care a devenit un laitmotiv al acestei serii. Și nu în ultimul rând, aș puncta ambiția Cristinei de a se autodepăși continuu“, continuă Estera Anghelescu.
Există mai multe puncte comune între performanțele Kaufland și cele ale Cristinei Neagu, cum ar fi:
- Cristina este numărul 1 în handbal, Kaufland este numărul 1 pe piața de retail din România;
- Cristina a fost desemnată de 4 ori cea mai bună jucătoare din lume, Kaufland a primit de 5 ori trofeul de Top Angajator în România;
- Cristina are peste 230.000 de fani activi, Kaufland are peste 500.000 de clienți mulțumiți zilnic;
- Cristina face de 15 ani parte din echipa națională a României, Kaufland este de 15 ani trendsetter pe piața de retail din România.
CE LECȚII DIN SPORT SUNT VALABILE ȘI ÎN ALTE ASPECTE ALE VIEȚII
Numai prin muncă, pasiune și perseverență putem ajunge acolo unde ne propunem, susține Estera Anghelescu, care adaugă că în sport ne place să vedem competițiile, urmate imediat de rezultatele finale, efortul de lungă durată din spatele acelor rezultate fiind mai puțin vizibil. La fel poate fi și în alte domenii de activitate: sunt premiați aceia care obțin un rezultat extraordinar, dar acel rezultat ascunde numeroase ore de muncă.
CRISTINA NEAGU – DESEMNATĂ DE 4 ORI CEA MAI BUNĂ JUCĂTOARE DE HANDBAL DIN LUME
Sunt o serie de pași pe care îi putem regăsi în aproape orice evoluție personală și profesională, într-o carieră în sport sau una în business, iar parcurgerea lor necesită timp. Despre ei ne-am propus să comunicăm prin această serie de opt episoade, realizate de Cristina și publicate pe canalul de Youtube al Kaufland România, numită „Pas cu Pas către Performanță“. Orice succes se construiește în timp. Important este să găsești echipa potrivită alături de care să pornești la drum, pe care să te bazezi și care să te susțină.
În plus, ne mai dorim ca oricine intenționează să aplice la Kaufland să știe că la noi nu există joburi mici. Fiecare rol este esențial pentru a ne bucura de succes. Suntem alături de toți colegii noștri încă din prima zi în care se alătură echipei noastre, iar în primele luni au parte de școlarizare și îndrumare. Credem în abilitatea de dezvoltare a fiecăruia și oricând va fi nevoie, vom investi în angajații noștri pentru a atinge performanța.