Acasa Planeta HR Organisational Development Recrutarea hibridă: definiție, sfaturi și greșeli frecvente

Recrutarea hibridă: definiție, sfaturi și greșeli frecvente

15 min citire
0
1
2,075

Care este povestea din spatele recrutării hibride? Este doar o modalitate de lucru trecătoare, impusă, pe moment, de forța majoră, sau e bine să o păstrăm și după ce situația sanitară va redeveni stabilă? Ca parte a strategiei generale de achiziție de talente a companiei dvs., probabil că doriți să vă asigurați că accesați cei mai buni candidați, oferindu-le în același timp cea mai bună experiență posibilă. Recrutarea hibridă poate oferi tot ce este mai bun din ambele lumi.

În acest articol, ne scufundăm în lumea recrutării hibride, îi dăm o definiție solidă bună și vorbim despre câteva dintre modalitățile prin care poate servi eforturile generale de recrutare ale companiei dvs.

Ce este recrutarea hibridă?

După cum sugerează și numele, recrutarea hibridă este o abordare a recrutării care combină două forțe: în persoană și online. Dar, de asemenea, poate cuprinde întreaga gamă de recrutare, inclusiv plasarea de anunțuri de angajare pentru a găsi candidați, primirea candidaților, selectarea acestora și comunicarea cu părțile interesate și colectarea feedback-ului candidaților.

„Pandemia a accelerat acest trend, în special în industria serviciilor externalizate, care a început să recruteze masiv în sistem remote sau în totalitate Work from Home, având avantajul să acceseze candidați în afara orașelor în care există birouri. Pe toată durata pandemiei, Genpact a făcut toate recrutările în totalitate online și a angajat astfel sute de oameni în România, care nu s-au întalnit deloc față în față cu cineva din partea companiei,” susține Crina Ilie, EMEA People Function Leader, Genpact.

Cum diferă recrutarea hibridă de recrutarea tradițională?

Deci, ce este nou despre recrutarea hibridă? Principala diferență este că procesul se petrece în online. Asta înseamnă că strategiile virtuale guvernează acum recrutarea, mai degrabă decât cele tradiționale. Desigur, acest lucru se extinde dincolo de postarea de anunțuri de recrutare pe site-urile specializate, dar ar putea însemna  colectarea CV-urilor online, interviul și chiar angajarea unui candidat complet virtual (sau, în persoană, după caz)

Recrutarea hibridă se încadrează în întregul ciclu de viață al recrutării?

Ciclul complet de viață al recrutării implică toate etapele care ajută la găsirea unui angajat și la angajarea acestuia. Există șase pași general recunoscuți care compun acest proces extrem de important:

  • Pregătirea
  • Aprovizionarea
  • Screening-ul
  • Selectarea
  • Angajarea
  • La îmbarcare…

Lucrul nou despre recrutarea hibridă este că deschide variații în fiecare dintre acești pași. Deci, în orice moment al ciclului de viață al recrutării, procesul se poate transforma în digital.

Deși s-ar putea să vă gândiți imediat să găsiți candidați pe rețelele sociale sau un interviu semi-structurat prin Zoom, acesta se extinde și la procesul de angajare (cum ar fi includerea semnăturilor electronice) sau integrarea într-un cadru complet la distanță.

De ce a devenit esențială recrutarea hibridă?

Pandemia COVID-19 a accelerat cu siguranță adoptarea tehnologică în spațiul de recrutare, dar a fost și rezultatul unei tendințe de creștere când a fost vorba de recrutarea digitală. Recrutarea hibridă este esențială, deoarece permite flexibilitate maximă și permite echipelor de achiziție de talente să își gestioneze mai bine procesele în mult mai puțin timp.

În general, centralizarea procesului de recrutare online permite echipelor să facă lucrurile în condițiile lor, să dezvolte procese mai agile și, în general, să economisească timp și efort atunci când vine vorba de găsit candidatul potrivit. Un accent pe recrutarea hibridă ajută, de asemenea, la extinderea fondurilor de talente.

Beneficiile cheie ale recrutării hibride

Din punctul de vedere al Genpact, printre punctele forte ale recrutării în sistem hibrid se numără următoarele:

  • Flexibilitate pentru candidat și recruiter, care salvează timp prețios petrecut pe drum și găsesc mai ușor spațiu în agendă pentru discuții
  • Ajustarea metodelor de recrutare cu preferințele generației Z care comunică facil pe canale social media, what’s app, Instamessanger, etc.
  • Accesare candidați în locațiile lor
  • Candidații își pot crea un profil video pe care cel care angajează îl poate vizualiza când este disponibil

Care sunt unele dintre motivele principale pentru care organizația dvs. ar trebui să accepte rapid recrutarea hibridă? Iată câteva de care ar trebui să  ții cont:

1. Ține pasul cu concurenții...

Pentru că experiența candidatului este totul. Și, pe măsură ce alte companii devin la fel de digitale, este important să vă asigurați că procesele dvs. de recrutare țin pasul cu vremurile. Candidații se așteaptă ca recrutorii să fie mai flexibili acum, iar echipa dvs. ar trebui să răspundă acestei cerințe.

2. Protejarea viitorului

Ar trebui să vă puteți gândi la recrutarea hibridă ca la un mecanism de pregătire pentru viitor. La urma urmei, așa cum am văzut în timpul pandemiei, companiile care adoptaseră deja un anumit nivel de lucru de la domiciliu sau politici de prioritate digitală au fost mai pregătite să răspundă provocărilor (și să prospere ca urmare).

3. Cultivarea mărcii dvs. de angajator

Recrutarea hibridă este, de asemenea, o oportunitate excelentă pentru organizația dvs. de a se poziționa ca firmă inovatoare ce va putea răspunde nevoilor viitorului său talent. Faceți bine mărcii dvs. de angajator, asigurându-vă că viitorii candidați știu că aveți nevoile lor în prim-plan, ceea ce vor spori probabil recomandările și interesul general de a aplica pentru un job în compania dvs.

4. Deplasarea cu viteză

Un accent pe recrutarea hibridă poate ajuta departamentul dvs. de resurse umane să se miște mai rapid, să gestioneze cu ușurință părțile interesate și, în general, să treacă prin candidați mult mai rapid. Datorită unei abordări flexibile, programele sunt mai deschise, lucrurile pot progresa mult mai repede, iar solicitanții pot fi angajați cu relativă ușurință.

Există dezavantaje ale recrutării hibride?

Cu toate acestea, recrutarea hibridă implică și câteva dezavantaje pentru companii. Acest lucru este valabil mai ales dacă abia încep cu această abordare:

Cost

Factorul cost este atât un avantaj, cât și un dezavantaj. Deși software-ul de recrutare vă va economisi bani pe termen lung, necesită o investiție inițială destul de mare.

Efort

Timpul necesar pentru a configura atât software-ul, cât și anunțurile de angajare și pentru a modifica procesele în consecință poate avea, de asemenea, un efect de descurajare. Și, da, asta va dura timp! Dar furnizorii buni vă vor oferi întotdeauna sprijin. Vă vor ajuta să configurați software-ul și să vă asigurați că acesta va oferi rezultatele dorite.

Viteză

Dacă publicați mai multe anunțuri de angajare, vă puteți aștepta să primiți mai multe cereri. Apoi, va trebui să le puteți procesa oferind feedback în timp util și verificând documentele trimise de solicitanți. Software-ul HR vă permite să automatizați aceste procese, ceea ce vă economisește timp și efort.

Conform specialiștilor din Genpact, există oarecare limitări, cum ar fi:

  • Întâlnirea față în față personalizează relația și cercetările spun că aduce mai multă sinceritate și autenticitate din partea candidaților
  • Se crează o legătura mai facil
  • Candidatul poate „simți” cultura organizației
  • Recruiter-ul poate detecta anumite semnale non verbale utile procesului de selecție

Evitați aceste greșeli comune

Nu începe fără a avea un plan și o strategie. „Doar să încerci” nu va avea succes pe termen lung. Prin urmare, ar trebui să vă gândiți din timp ce procese de recrutare intenționați să îmbunătățiți și cum vă poate ajuta software-ul.

Cunoaște-ți grupul (grupurile) țintă și definește-ți canalele. Faceți o listă cu calificările esențiale pe care doriți să le aibă solicitanții. Acestea pot fi folosite ca și criterii de filtrare în aprovizionarea activă, iar listele vă pot ajuta, de asemenea, să definiți canalele de recrutare pentru poziții individuale, sunt de părere specialiștii de la personio.com.

Photo by Nick Fewings on Unsplash

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena
Incarcati mai multe in Organisational Development

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Strategii HR de succes: cum își consolidează companiile brandul de angajator și își promovează angajații

Într-un context de piață a muncii extrem de competitiv și în continuă schimbare, strategii…