Acasa Staffing Olga Botușan, HR Director pentru regiunea EMEA în cadrul Stefanini: ,,Flexibilitatea programului și digitalizarea sunt cuvintele anului 2018.”

Olga Botușan, HR Director pentru regiunea EMEA în cadrul Stefanini: ,,Flexibilitatea programului și digitalizarea sunt cuvintele anului 2018.”

10 min citire
0
0
555

de Gabriela Bădica

În ultimii ani, odată cu înclinarea tot mai mare a balanței în favoarea candidaților pe piața muncii, cuvântul ,,flexibilitate” a fost din ce în ce mai prezent pe buzele angajatorilor. Întâi prin acțiuni mai simple, la nivel de ,,flexi time”, în care angajații păstrau programul întreg de lucru de 8 ore, dar și-l organizau după cum le era comod în cadrul orelor de lucru al companiilor. Apoi, am văzut tot mai des un mix de lucru de la birou și de acasă, iar biroul mobil a devenit opțiunea preferată a celor care nu erau nevoiți să fie fizic în companie tot timpul. De anul trecut, în multe industrii, ca și în cea în care activez – de IT – lucrul remote, de la o distanță care merge de la periferia orașului în care se află compania, până la alt oraș sau chiar și mai departe, în alt județ, a devenit ceva uzual. Avem din ce în ce mai mulți colegi din orașe în care nu suntem prezenți. Astfel am conceput un kit de lucru remote și, practic, suntem deschiși să lucrăm în acest sistem cu oameni care se află la sute de kilometri distanță de noi.

De asemenea, am extins conceptul de flexibilitate și la nivelul pachetelor de beneficii pe care le acordăm colegilor noștri. Am cerut feedback-ul lor, am făcut o analiză și am decis că, pentru noi, epoca beneficiilor standard a apus. Unii colegi preferă abonamentele medicale, alții poate preferă să meargă la sală și sunt mulți alții care aleg să strângă, preț de câteva luni, sumele din beneficii ca să își cumpere o vacanță sau un gadget de ultimă generație. Înainte, mulți angajați nu erau interesați de beneficiile primite pentru că lor nu le erau de folos. Acum, însă, avem o sumă lunară disponibilă pentru fiecare angajat, pe care acesta o poate folosi pentru călătorii, contribuții la pensii private, traininguri, bilete de avion, abonamente sportive, shopping online și tot așa. În fiecare lună, ei pot alege sau pot reporta suma pentru luna următoare. Ce ne-a bucurat foarte mult, deși am lansat de câteva luni acest nou sistem, este că pe primul loc în preferințele lor sunt trainingurile – poate și pentru că la noi în companie media de vârstă este sub 30 de ani.

Sigur, într-o industrie în care tehnologia schimbă regulile jocului de la o zi la alta, trainingurile sunt un ,,must”, iar noi investim foarte mult pe partea aceasta. De curând am lansat o academie pentru middle management în cadrul căreia alți colegi de-ai noștri susțin ateliere și prezentări în care își împărtășesc din experiență, pentru că ne-am dat seama că, oricât de bună ar fi o companie de training externă, ea nu va ști niciodată care sunt lucrurile de care te lovești în fiecare zi.

Toată această flexibilitate despre care vorbeam mai sus vine la pachet cu soluții de digitalizare. Când ai atâtea opțiuni pe masă, e greu să ții evidența ,,la dosar”. Avem aplicații și programe pentru orice: pentru comunicare avem un sistem de mesagerie internă și un forum al companiei, pentru evidența beneficiilor avem o altă aplicație pe care ei o pot accesa de pe calculator, pentru facturare avem un program dedicat și chiar și pentru programările la salonul de masaj din companie folosim o aplicație. Multe dintre soluții au fost, desigur, dezvoltate ,,in house” de colegi de aici sau din alte țări. Urmează să lansăm și un Innovation Lab în companie, astfel încât colegii noștri să poată testa ultimele tehnologii create de companie în alte țări, ceea ce îi inspiră și îi ajută să dezvolte, la rândul lor, proiecte noi, de care pot beneficia și alte subsidiare.

De asemenea, dacă productivitatea a fost cuvântul de ordine ani la rândul – și este firesc pentru orice companie să își dorească maximizarea acesteia și ca timpul petrecut la serviciu de angajați să fie cât mai cu folos – știm că de la o limită rezonabilă încolo, este – de fapt – contraproductiv să ceri unui om să fie și mai productiv. De aceea am investit în soluții de automatizare și în tool-uri digitale, astfel încât productivitatea față de client să crească, iar presiunea pe colegii noștri să scadă. În felul acesta, oamenii fac lucruri mai ,,high level”, în timp ce sarcinile de rutină le revin programelor și aplicațiilor. Și aici am ținut foarte mult cont de feedback-ul colegilor noștri și multe dintre ideile de automatizare și dezvoltare de tool-uri au venit chiar de la ei.

Ca să închei, as vrea să spun că flexibilitatea se simte și în întreaga industrie, nu doar la nivelul strategiilor companiilor. Organizațiile sunt mult mai deschise să împărtășească între ele informații, se mobilizează mai mult la nivel de industrie față de acum câțiva ani. Nu mai e vorba doar de o competiție directă între companii, ci ne sprijinim și încercăm să susținem situația de pe piața locală cu practici care să meargă pe aceeași linie și calibrându-ne unii cu alții, ceea ce nu poate decât să ne întărească industria și să ne aducă beneficii atât nouă, cât și profesiei.


 

HR Manager 55 coperta format mic

 

 

Acest material a fost preluat din numărul 55 al Revistei HR Manager.

 

 

 


 

 

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena Ispas
Incarcati mai multe in Staffing

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Strategii HR de succes: cum își consolidează companiile brandul de angajator și își promovează angajații

Într-un context de piață a muncii extrem de competitiv și în continuă schimbare, strategii…