Acasa Training O nouă abordare în educația liceală pentru carieră

O nouă abordare în educația liceală pentru carieră

8 min citire
0
0
5,722

Multe companii din România primesc tineri în vizite ghidate, ca parte a programului corporate de responsabilitate socială și de implicare în comunitate. Dar cum ar fi ca toate aceste companii să-și afișeze, transparent, calendarul porților deschise pe o unică platformă, astfel încât liceenilor să le fie mult mai simplu să aleagă și chiar să-și creeze un mix de vizite? Din 2023, această posibilitate a devenit realitate, printr-un program inovativ al HR Club – comunitatea profesioniștilor de Resurse Umane din România. Despre această inițiativă i-am cerut un punct de vedere Andreei Voinea, cofondatoare Joblandia, Președinta HR Club și CHRO BCR.

JOBLANDIA – soluția de educație practică pentru jumătate de milion de liceeni

Joblandia este platforma națională prin care liceenii au acces gratuit la o experiență practică în companii, în cadrul Săptămânii Altfel. Este o inovație în educație pe care noi, în HR Club, am creat-o din nevoia de a-i apropia pe tineri de ce înseamnă o carieră. Sunt peste 570.000 de liceeni în România și, conform unui pulse survey HR Club, 75,5% dintre aceștia nu au vizitat niciodată o organizație pentru a se informa în vederea carierei.

Știm că Săptămâna Altfel pune presiune pe profesori și părinți pentru a le organiza copiilor experiențe alternative de educație, inclusiv vizite în companii. Până anul acesta, nu a existat o platformă integrată care să aducă în același loc cererea și oferta: licee și companii.

Mai mult, vedem o acută lipsă de orientare profesională în rândul tinerilor. Această dezorientare se traduce în rata crescută a abandonului din facultățile din România (50% dintre cei care intră la o facultate abandonează studiile după doar 2 ani), dar și în rata șomajului din rândul tinerilor, semnificativ mai crescută decât media europeană (peste 22% în România, față de media europeană de 14,5% – conform datelor din decembrie 2022). De aceea am creat Joblandia, împreună cu membrii boardului HR Club, într-un incubator de strategie. Vrem să le dăm tinerilor niște repere concrete despre ce înseamnă un job. Și ne dorim să le arătăm că este motivant să aibă o carieră, să se dezvolte, să fie independenți financiar.

Foarte concret, despre ce este vorba?

Companiile din toată țara sunt invitate să se înscrie pe platforma Joblandia. ro și să-și afișeze un calendar de zile disponibile pentru practică. Liceele optează pentru mixul cel mai potrivit de vizite în companii. Aceste vizite, live, nu sunt niște clasice tururi ghidate. Ci niște experiențe interactive: cu studii de caz, exerciții tip treasure-hunt și întâlniri inspiraționale.

Programul este unul de voluntariat și este absolut gratuit. În etapa pilot din prima parte a acestui an, peste 3.000 de elevi din 62 de licee au vizitat, împreună cu profesorii lor, 30 de companii din 16 orașe. În octombrie am lansat noua variantă a platformei, Joblandia 2.0, mai prietenoasă în utilizare și îmbunătățită cu noi opțiuni. De la lansarea variantei 2.0, avem înscrise peste 50 de companii din toată țara, iar numărul acestora crește în fiecare zi. Nu putem rezolva o problemă de sistem cu niște soluții punctuale, oricât de interesante ar fi acestea.

Cred foarte tare în abordările integrate, care creează un ecosistem în jurul unei nevoi. De aceea mi se pare foarte limpede că este momentul ca noi, comunitatea de business din România, să ne mobilizăm forțele pentru a veni împreună cu o soluție pentru viitorul tinerilor, pentru ancorarea lor într-o carieră care să-i reprezinte, pentru ancorarea lor în comunitate. Nu putem aștepta ca dezorientarea și demotivarea să devină cronice pentru că atunci s-ar putea să fie prea târziu.

Avem acum o fereastră de oportunitate și trebuie să acționăm, împreună, înainte ca aceasta să se închidă sau… să ruginească. Joblandia este răspunsul pe care comunitatea de HR îl oferă la niște întrebări extrem de acute: cum le dăm tinerilor repere despre carieră, cum îi energizăm spre un job care să le placă, cum îi inspirăm să contribuie la dezvoltarea unei comunități?

Vă invităm să veniți alături de noi, în Joblandia! Primul pas este la un click distanță: Joblandia.ro. Vă mulțumim că alegeți să fiți creatori de viitor!


Aici puteți vedea un preview al celui mai recent număr al revistei HR Manager.

Pentru abonare, click aici.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Pescaru Constantin
Incarcati mai multe in Training

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

HR NEXUS: Adina Nanu, Director Resurse Umane și Transformare Auchan Retail România

Explorăm modul în care putem aduce tehnologia și inovația în inima Resurselor Umane, trans…