de Roxana Roseti
Vă propunem un mic joc al imaginației: Dacă Robinson Crusoe ar mai trăi în zilele noastre și ar fi HR?! Posibilitatea vizualizării și configurării unui asemenea “lucru” pare hazardată. Sau poate nu…
Gândiți-vă: ce făcea Crusoe pe insula lui? Muncea din greu și încerca să găsească soluții practice. Adică ceva care nu îi este străin unui profesionist în domeniul HR. Și dacă specialiștii IT vorbesc despre metafora în tehnologie, de ce specialiștii HR nu ar crea, chiar și doar pentru o zi, odată pe an, metaforice insule ale provocărilor pentru managerii de Resurse Umane. Cu ultime tendinţe şi soluţii în recrutare, metode de engagement, learning, well-being, instrumente software de HR și multe altele, toate transformate în… personajele unui joc de învăţare dinamic şi antrenant, susţinut de tehnologiile care sunt deja a doua natură pentru noi.
Înveţi, „alergi” și dăruieşti
Pe 10 noiembrie, Revista HR Manager a organizat cea de-a doua ediţie a evenimentului HR [PLAY] Tech Marathon, singurul eveniment PLAYFUL din România care implică spirit de echipă, competiţie, responsabilitate socială şi elemente de joc: înveţi, „alergi” și dăruieşti. Pare simplu? Deloc. Și, mai ales, nu e de joacă!
Cu un concept şi design realizate de către Equatorial (maestru de ceremonii la acest capitol fiind Dan Berteanu – Managing Partner Equatorial), ediţia de anul acesta a HR [PLAY] Tech Marathon a conectat profesioniştii din Resurse Umane cu furnizorii de servicii HR într-un mod inedit. Facilitând înţelegerea şi asimilarea soluţiilor într-o manieră distractivă. Totul urmat îndeaproape de talentul oamenilor „de HR” (în termeni neoficiali, dar consacrați) de a-și atinge obiectivele profesionale şi de a-și maximiza rezultatele.
Evenimentul s-a desfășurat sub forma unui maraton de învățare cu regulament, provocări și premii specifice unei curse de anduranță. Participanții la eveniment fiind alergători, antrenori de cursă și organizatori. Sala de joc a fost împărţită în patru zone de conţinut („insule”) corespunzătoare celor mai importante preocupări ale Managerilor HR din zilele noastre: 1. Redesign your work to keep up with the new comers; 2. Improve your employees experience; 3. Embrace the human side of business; 4. Upgrade your workforce skills in the most friendly, engaging way. În fiecare zonă de conţinut s-au desfăşurat câte patru runde de joc, cu prezentări, paneluri şi provocări inedite pentru 100 de factori de decizie şi profesionişti din domeniul Resurselor Umane.
Printre antrenorii cursei de anul acesta s-au numărat Casandra Picotti – Coordonator recrutare, evaluare și brand de angajator, Telekom România, Diana Adam – Specialist Proiect Dezvoltare Organizaţională, Telekom România, Mădălina Daniş – Implementation Manager, UCMS Group part of TMF Group, Dorin Cristian Enache – Learning Inovation Consultant, Orange România, Mădălina Colea – Business Development Manager, Payout Payroll Outsourcing, membru Crowe Horwath International, Mihai Gânj – Managing Director, International House Bucharest, Adela Rusu – Director Vânzări, Romanian Software, Dr. Stelian Sârlea, Coordonatorul Diviziilor Medicale Corporate, Medlife, Marius Ioan – Busisess Developer, BIA, Iulian Cȋrciumaru si Andrei Creţu fondatori 7card, Sorin Sfȋrlogea – Sentior Trainer & Agile Coach, Colors In Projects.
Îți imaginezi cum să fii
„Această a doua ediție a HR [PLAY] Tech Marathon face două lucruri importante: 1. Arată HR-ului că există tehnologie pentru domeniul lui, 2. Grupurile de discuții îi ajută pe cei din domeniul HR să vorbească între ei (pentru că sunt puține conferințe care îi ajută să facă acest lucru). Aici vorbim despre interactivitate, dialog, socializare, lucruri noi, dezvoltare, impact – chiar și emoțional. Îți imaginezi cum să fii!”, răspunde, îndemnat să ia pulsul evenimentului, Dan Berteanu – Managing Partner Equatorial.
La modul general, luat laolaltă, pulsul speakerilor și al participanților a bătut în ritmul provocărilor. De la cele profesionale, la cele profund umane. „Este important ce se întâmplă în companii, de la planuri de acțiune și până la ce îi motivează pe angajați. Este vorba despre interactivitate. Trebuie să îți faci tot timpul un plan de comunicare”, este de părere Luiza Banyai, Head of HR Development, Enel România – coordonatorul de panel în cadrul „insulei” Improve your employees experience.
„Noi pregătim oameni pentru a fi foarte focusați. Spre exemplu, angajații care sunt părinți sunt foarte importanți pentru noi, tocmai de aceea în curând vom avea un nou proiect: English Kids Academy. Este necesar să le oferim și lor alte variante, cum ar fi atelierele”, dezvăluie Mihai Laurențiu Gânj – Managing Director, International House Bucharest (speaker în cadrul „insulei” Embrace the human side of business).
Sufletul personal și sufletul organizațional
„Externalizare? Asumarea responsabilității? Lucrurile s-au schimbat. Oamenii vor să se împlinească mai repede. Vă puteți câștiga timpul. Viteza unei afaceri se dă de către oamenii voștri”, lansează provocarea Mădălina Colea – Business Development Manager, Payout Payroll Outsourcing (speaker în cadrul „Insulei” Upgrade your skills in most friendly, engaging way).
„Transparența și dialogul sunt lucruri esențiale. Noi, spre exemplu, organizam focus grupuri cu angajații vechi, cu cei mai noi și cu foștii angajați! Mixul experiențelor tuturor este interesant. Nou și vechi mai înseamnă și sufletul personal plus sufletul organizațional!”, spune Alexandra Olteanu – COO, Societe Generale European Business Services (speaker în cadrul „Insulei” Improve your employees experience). Antoneta Galeș – Director of Communications and Organisational Development, Selgros Cash&Carry Romania (speaker în cadrul „Insulei” Embrace the human side of business) subliniază, la rândul ei, că „rareori se întâmplă ceva cu adevărat important, ca să îți dai viața peste cap! Există o cultură a confortului organizațional, noi companie ca întreg avem un decalog al nostru, de exemplu. Oamenii se deschid, sunt dincolo de CEO”.
Victor Dragomirescu – Chief Executive Officer, Romanian Software (partener anual al evenimentului) este de părere că „HR [PLAY] Tech Marathon reprezintă o… joacă importantă pentru viitor. Provocarea noastră, în general, este să comunicăm cât mai eficient și cât mai folositor. O provocare, în mod special, o reprezintă noutățile din laboratoarele noastre de inovație”. Desigur, când este vorba despre un eveniment de HR de o asemenea anvergură, este de la sine înțeleasă menționarea atât a partenerilor de cursă (Orange România, UCMS Group, part of TMF Group Telekom Romania, Romanian Software, Payout Payroll Outsourcing, membru Crowe Horwath International, BIA, Medlife, International House, a sponsorilor de cursă (Power Plate, Smart Experience, 7 Card, Colors in projects), cât și a partenerilor de organizare (Raw Mazing, Aria Burger, Nutrivita, Kaffein, Bucovina, Meron, Lady Fit, Publica, Artmaniacs, BTRconnect).
Povești de succes care se pot spune, dar nu oricând
Tehnologia schimbă industrii, companii și joburi. Domeniul Resurselor Umane nu face excepție, tocmai de aceea este nevoie de noi competențe pentru managerii de Resurse Umane și de noi abordări și strategii de management al forței de muncă. În contextul acestor schimbări este stringent necesar un asemenea eveniment.
Un concept inedit, creativ și interactiv, menit să conecteze factorii de decizie din domeniul Resurselor Umane cu furnizorii de tehnologie și servicii HR conexe tehnologiei, să faciliteze participanților înțelegerea modului în care tehnologia le poate fi de folos în atingerea obiectivelor profesionale. Și să inoveze modul în care se produc interacțiunea și schimbul de informații în cadrul unui eveniment de business.
HR [PLAY] Tech Marathon sparge tiparele unei conferințe HR obișnuite. Cu regulament, provocări și premii specifice unei curse de anduranță. Desigur, am fi putut vorbi mai pe larg despre câștigătorii ediției, despre premiile lor, despre bicicleta Pegas – răsplata celui mai bun dintre cei buni (premiul cel mare, la care orice participant a râvnit, pe parcursul provocărilor). Dar scopul final, țelul unui asemenea eveniment, sunt importante. Deoarece implicarea socială schimbă vieți. Efortul colectiv al participanţilor fiind pentru o cauză nobilă. Și anume, punctele pe care aceştia le-au acumulat în timpul jocului, vor fi transformate în alimente, care vor fi donate către SOS Satele Copiilor România.
O experiență memorabilă, interacțiune și networking de calitate, povești de succes care se pot spune, dar nu oricând! Provocări individuale și de echipă, premii-surpriză și implicare socială prin contribuția la îmbunătățirea vieții copiilor defavorizați.
Instrumente de feedback extrem de relevante, identificarea și înțelegerea capacitaților și abilităților unui individ în relația acestuia cu munca și nu numai atât. În esență, evenimentul nu numai că poate oferi, dar și oferă adevăratele evaluări ale oamenilor, pentru a le permite acestora dezvoltarea de înaltă performanță nu numai la locul de muncă, ci mai ales în viață.
Dacă vreți, este vorba despre un “principiu robinsonian” de bună purtare pe insula celor care vor să facă ceva, susținând în primul rând binele – prețioasă comoară a vieții.