Acasa Agenda HR Myth Busters in Training: Premise gresite despre obiceiurile de invatare

Myth Busters in Training: Premise gresite despre obiceiurile de invatare

2 min citire
0
0
653

Dintre ideile prezentate la conferinta „Managementul Talentelor – o abordare strategica”, organizata de Profiles International la Brasov, mi-a mai atras atentia cea referitoare la noile mituri din L&D, formulata de speakerul Stephan Atsou, directorul pe Europa Continentala al companiei de solutii e-learning Cross Knowlegde.

Cele doua mituri, mai jos prezentate, au fost desfiintate foarte rapid cu argumente, ce-i drept, destul de logice:

1. Invatarea este un eveniment. FALS. Nu intri intr-o masinarie a timpului si in 3 zile iesi invatat. Nu apesi pe butonul „time management”, trec 5 zile, si apoi stii sa gestionezi timpul. „Voi aveti aceste masinarii in companiile voastre. Se numesc cataloage de training. Ei bine, e timpul sa scapati de ele!”, a spus Atsou, precizand ca invatarea este un proces cognitiv complex. El ne-a rugat sa facem clar distinctia intre invatare si informatie, unde cea din urma este de fapt evenimentul – cand citim ziarul, cand ne uitam la stirile zilei, cand comunicam echipei obiectivele pe noul an.

2. Invatarea este responsabilitatea unei terte parti – parinti, scoala, stat, profesori, educatori, companie, departament de L&D etc. FALS. Ne-am obisnuit, spunea Atsou, sa „aruncam mingea de la unii la altii pe cand mingea ar trebui sa stea doar la noi”. Invatarea reprezinta responsabilitatea fiecaruia dintre noi. Trebuie sa ne asumam asta!  Mingea trebuie sa stea la voi. Este respo fiecaruia. Self directed learning strategy, tine de noi, nu de altcineva. Trebuie sa iti asumi.

Eu zic ca e de bun simt, nu? Parca ar merge un mail TO ALL cu cele de mai sus 🙂

 

 

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Roxana Maxim
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Câteva noi tendințe în L&D – The Learning Tipping-Point

De Mihai Zânt Activez de peste zece ani în domeniul formării adulților și am avut nenumăra…