Acasa Management Merită să faci eforturi pentru a ajunge cât mai aproape de fericire și în sfera profesională?

Merită să faci eforturi pentru a ajunge cât mai aproape de fericire și în sfera profesională?

11 min citire
0
0
488

Sorina Butea, HR Manager, STARBUCKS SEE, AMREST COFFEE, a răspuns cu DA la întrebarea din titlul materialului. Urmăriți mai jos ce părerea are aceasta despre fericirea la locul de muncă, într-un interviu acordat Revistei HR Manager, articol publicat în ediția print cu numărul 62, din octombrie-decembrie 2019.

Într-o piață a muncii în care angajații potriviți sunt greu de găsit, cum poate fi crescut nivelul de engagement astfel încât aceștia să fie implicați – și un pic mai mult?

Cred cu tărie că suntem mai implicați și chiar mai fericiți într-o companie ale cărei valori le împărtășim, într-un rol care ne pune în valoare punctele forte, dar ne și ajută să ne dezvoltăm și atunci când avem alături o echipă și un lider care creează în jurul lor o atmosferă caldă și primitoare.

Aici intervine bucuria mea legată de rolul meu de recruiter, să găsesc partenerii potriviți pentru pozițiile deschise și, de ce nu, să-i fac mai fericiți pe noii mei colegi.

Fericirea la locul de muncă este o utopie sau un deziderat ce merită atins? Psihologul american Roy Baumeister spune că acest sentiment este unul trecător și, cel puțin când vine vorba de serviciu, ar trebui să țintim mai degrabă către găsirea unui scop în jobul nostru. Cât de important este acesta?

Nu știu dacă este o utopie sau nu, dar sunt sigură că merită să faci eforturi pentru a ajunge cât mai aproape de fericire și în sfera profesională. Eu sunt o persoană extrem de optimistă și acum chiar am norocul să pot spune că rolul meu mă face să mă simt împlinită și fericită, motivele fiind cele descrise mai sus. Mi se pare foarte interesant și conceptul japonez de ikigai care, de obicei, se referă la sursa valorii în viața cuiva sau la lucrurile care fac viața să merite.

Pe scurt, ikigai este atins atunci când reușești să combini patru aspecte: ce știi să faci bine, ce îți place, pentru ce poți fi plătit și de ce are lumea nevoie. Având în vedere că japonezii au cea mai mare speranță de viață dintre toate popoarele, poate că avem ce învăța de la ei.

Ce rol joacă valorile personale în acest proces? În procesul de recrutare, cum se verifică alinierea valorilor personale la cele ale companiei?

Complementaritatea dintre valorile personale și cele ale companiei pentru care alegi să lucrezi este, din punctul meu de vedere, mai importantă și decât skill-urile specifice necesare pentru un anumit rol. Cu cât valorile tale personale se regăsesc mai mult în cultura organizațională, cu atât relația dintre tine și companie va fi una mai productivă. În cadrul procesului de recrutare, validarea acestei compa-tibilități de valori joacă un rol vital. Adresarea de întrebări STAR, care să atragă răspunsuri specifice, concrete, legate de experiențe anterioare, proiecte, opinii, sentimente, este o metodă de a cuantifica gradul de aliniere a valorilor mai sus menționate.

Cum putem da muncii un sens? Ce rol joacă HR-ul în sprijinirea angajaților pentru a-l putea identifica și a-l hrăni în continuare?

Din experiența mea, dezvoltarea partenerilor nu trebuie să aibă în vedere doar aspecte profesionale și skill-uri specifice rolului pe care îl desfășoară. Personalitatea și nevoile noastre sunt aceleași și atunci când suntem la job, și în viața personală, așadar, doar tratându-i și dezvoltându-i ca oameni, nu ca angajați, putem contribui la găsirea unui sens în job. Asta pentru noi înseamnă, printre altele, și libertatea de a lua decizii, încurajarea comunicării deschise sau sprijinirea propriilor lor proiecte. Tocmai prin nevoia de „sens“, angajații de azi caută mai mult decât un job, dorindu-și un mediu propice dezvoltării personale.

Prezența unui leadermentor, implicarea activă în comunitate, programele de voluntariat, cultura feedbackului, principiile morale și de etică profesională, toate acestea creează premisele găsirii de sens în ceea ce faci. În calitate de parteneri în cadrul Starbucks powered by AmRest, suntem privilegiați să avem o misiune care vorbește tocmai despre „a inspira și a cultiva spiritul uman“.

Cum ar trebui să arate o cultură organizațională care promovează găsirea unui sens în muncă? Ce rol joacă în acest caz componenta de Employer Branding?

O cultură organizațională care promovează ideea de sens în muncă nu poate fi creată decât de parteneri care cred în căutarea continuă a acestui sens. Orice tip de mediu poate fi creat doar de oamenii care simt și trăiesc aspectele pe care acea companie vrea să le promoveze. Este nevoie de autenticitate pentru a construi și păstra o cultură organizațională reală și, de aceea, cel mai bun employer branding îl reprezintă partenerii care împărtășesc valorile și viziunea companiei.

Care sunt programele pe care le folosește compania dv. pentru a crește nivelul de engagement și wellbeing al angajaților?

Nivelul de engagement este susținut, în primul rând, de specificul culturii organizaționale menționate anterior. Mai mult decât atât, programul intern de dezvoltare, denumit sugestiv „Spread Your Wings“, asigură un cadru obiectiv de creștere profesională și personală, dar, în același timp, adaptat perfect nevoilor și ritmului fiecăruia. Investiția în oameni, materializată în programe de training de Inteligență Emoțională, Comunicare, Luarea deciziilor, Leadership, dar și unele axate pe subiecte de business, reprezintă un resort motivațional foarte puternic pentru partenerii noștri. Sentimentul că evoluezi constant și că poți avea un impact real asupra organizației creează un grad de engagement ridicat. Feedbackul și energia pozitivă, ca valori care ne definesc, sunt cele care îi determină pe angajați să aibă o viziune clară a contribuției lor atât în cadrul echipei, cât și la nivel de business.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena Ispas
Incarcati mai multe in Management

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Strategii HR de succes: cum își consolidează companiile brandul de angajator și își promovează angajații

Într-un context de piață a muncii extrem de competitiv și în continuă schimbare, strategii…