Acasa Planeta HR Organisational Development MELIHA YARDIM: Conexiunile în echipă reprezintă o prioritate pentru NN

MELIHA YARDIM: Conexiunile în echipă reprezintă o prioritate pentru NN

23 min citire
0
0
1,655

Multe dintre practicile de management care sporesc bunăstarea angajaților aduc beneficii și angajatorilor. Acest lucru nu ar trebui să fie deloc surprinzător. Pe termen lung, companiile care se preocupă de sănătatea și bunăstarea angajaților vor avea mai multe șanse ca aceștia să se preocupe, la rândul lor, de sănătatea și bunăstarea companiei. Iar acesta este un rezultat pe care și-l doresc toți liderii buni. Pentru a afla mai multe despre bunele practici în wellbeing, am invitat câțiva lideri din HR-ul românesc pentru a dezbate mai pe larg acest subiect. În materialul de astăzi vorbim cu MELIHA YARDIM, Chief HR Officer NN Romania:

CE CUPRINDE WELLBEINGUL ANGAJAȚILOR ȘI CE BENEFICII ADUCE ACESTA PENTRU COMPANIE?

Grija noastră pentru oameni se vede în tot ceea ce facem. Punem oamenii mereu pe primul loc, de la angajați și consultanți financiari, până la clienți și la comunitățile din care facem parte. Starea de bine a oamenilor și sănătatea, atât fizică, dar și psiho-emoțională, sunt o preocupare foarte importantă pentru noi, cu impact atât în soluțiile de asigurare pe care le oferim, cât și în strategia de wellbeing pe care am dezvoltat-o pentru cei 500 de angajați și 1.600 de consultanți financiari și manageri din forța de vânzări. Astfel, facilităm accesul colegilor la platforma de sănătate și wellbeing Hilio și la webinarii periodice pe diverse teme precum sănătate mintală și emoțională, nutriție sau parenting.

În plus, organizăm constant evenimente fizice, hibride sau online cu rol de reconectare, iar prin strategia de dezvoltare a echipei, NN susține oamenii în procesul continuu de adaptare la schimbare prin inițiative de dezvoltare și învățare. Inspirați de obiectivul nostru de a fi o companie digitală orientată spre client, re%ectat în demersurile ample de transformare digitală a operațiunilor și a interacțiunii cu clienții, susținem totodată colegii să lucreze mai ușor cu ajutorul instrumentelor digitale.

Astfel, integrăm multiple instrumente, platforme și soluții digitale de care beneficiază echipa și oferim programe complexe de learning prin care avem grijă să dezvoltăm atât mindsetul, cât și competențele și abilitățile colegilor. Mai mult, investim în capacitatea oamenilor de adaptare și agilitate în fața schimbării. În lumea de astăzi, trebuie să ne înțelegem cu adevărat clienții și să le oferim produsele potrivite, așa cum au nevoie. Și, nu în ultimul rând, încurajăm dezvoltarea abilităților de leadership, prin programe dedicate, aliniate la strategia și cultura NN. Angajații NN beneficiază constant de programe de formare, mentorat și coaching, astfel încât să simtă mereu că sunt cea mai bună versiune a lor.

CE ACȚIUNI CONCRETE AȚI ÎNTREPRINS SAU INTENȚIONAȚI SĂ ÎNTREPRINDEȚI PENTRU A ÎMBUNĂTĂȚI WELLBEINGUL ANGAJAȚILOR NN? CUM EVALUAȚI NIVELUL DE WELLBEING AL ECHIPEI ȘI CE INDICATORI FOLOSIȚI ÎN ACEST SENS?

Impactul tuturor inițiativelor dezvoltate de NN pentru oameni se văd în rezultatele bune obţinute la Employee Engagement Survey, derulat de două ori pe an. Răspunsurile primite de la colegi ne ajută să aflăm cum suntem ca organizaţie, cum se simt colegii noştri în rolul și echipa din care fac parte și cum putem face ca NN să fie mereu un loc de muncă și mai bun. Astfel, pe baza rezultatelor, implementăm programe și schimbări la nivelul întregii organizații, dar și la nivelul fiecărei echipe. În același timp, fiecare membru al echipei NN poate evalua, printr-un instrument lansat în colaborare cu Hilio, măsura în care starea sa de bine este pusă pe primul loc și primește sfaturi personalizate. Datele anonimizate colectate la nivelul întregii companii ne ajută să conturăm acțiuni de wellbeing adaptate nevoilor și așteptărilor întregii echipe.

Misiunea noastră de a crea un mediu de lucru care să susţină performanța, de a atrage talente și de a dezvolta continuu echipa contribuie la desemnarea NN drept Top Employer. Recunoașterea ca Top Employer 2023, obținută pentru al cincilea an consecutiv, reflectă strategia NN orientată pe oameni, leadershipul, mediul de lucru, brandul de angajator, practicile de atragere, implicare și retenție a oamenilor, inițiativele de dezvoltare profesională, cultura și valorile companiei, precum și eforturile continue pentru bunăstare, diversitate, incluziune și sustenabilitate.

CUM SE ASIGURĂ COMPANIA CĂ ANGAJAȚII SE SIMT APRECIAȚI, RECUNOSCUȚI ȘI IMPLICAȚI ÎN DECIZIILE CARE ÎI PRIVESC?

Grija față de oameni este în centrul a tot ceea ce facem, ghidați de valorile noastre: ne pasă, suntem transparenți, ne dedicăm (care, clear, commit) – iar acest lucru înseamnă și să comunicăm continuu, atât în interiorul companiei, cât și în exterior.

NN este un loc unde fiecare coleg poate fi el însuși și simte că este susținut să se dezvolte și să-și asigure un echilibru sănătos între viața la job și cea de acasă. Împreună, construim un mediu de lucru divers și incluziv, în care există grijă, implicare și apartenență, și în care toţi oamenii se simt respectați și apreciați. Ne concentrăm în același timp să creștem vizibilitatea realizărilor din NN și să evidențiem angajații sau echipele, cu scopul de a recunoaște și multiplica com portamentele remarcabile care ne ajută în realizarea obiectivelor de business, dar mai ales pentru a avea oportunitatea să sărbătorim poveștile de succes împreună.

Astfel, în cadrul programului de recunoaştere implementat la nivelul întregii companii, premiem și sărbătorim colegii și echipele care au avut o contribuție excepțională prin comportamentul lor zilnic. Nu în ultimul rând, prin strategia de comunicare internă, ne asigurăm că echipa este tot timpul la curent cu ce se întâmplă în companie și în piață, astfel încât să poată oferi soluții relevante și sprijin clienților atunci când au nevoie. În acest sens, folosim toate canalele disponibile intern pentru a comunica obiectivele și performanțele noastre, alături de inițiative de voluntariat, proiecte de impact și noutăți relevante intern, astfel încât să-i facem pe colegi să simtă că activitatea lor contează și că au un rol important în viața companiei și în viețile clienților.

CUM ESTE RESPECTAT RAPORTUL DINTRE VIAȚA PRIVATĂ ȘI CEA PROFESIONALĂ A ANGAJAȚILOR ȘI CE MĂSURI SE IAU PENTRU A FACILITA ÎNDEPLINIREA NEVOILOR ACESTORA?

Din perspectivă de HR, odată cu trecerea la modelul de lucru hibrid, am transformat și adaptat atât sediul pentru a răspunde mai bine la noile nevoi, dar și toate procesele de resurse umane, de la recrutare și onboarding, până la evoluția fiecărui coleg în interiorul echipei. Modul de lucru hibrid are la bază%exibilitatea în cadrul echipei și este construit în jurul nevoilor oamenilor și profilului lor de activitate. Echipele stabilesc împreună cu managerii care sunt tipurile de activităţi pentru care se întâlnesc la birou, când îmbină întâlnirile fizice cu cele online și când lucrează de la distanță, ținând cont de specificul rolului lor, de prioritățile de business, de nevoia de colaborare, dar și de contextul personal al fiecărui angajat.

Conexiunile în echipă reprezintă o prioritate pentru NN și, de aceea, organizăm periodic evenimente dedicate tuturor angajaţilor, dar și la nivelul departamentelor, atât în format fizic, cât și hibrid sau online. Iar comunicarea deschisă și flexibilitatea ajută oamenii din NN să fie mereu aproape unii de ceilalți, în ciuda distanțării fizice. Oportunitățile de a învăța și lucra diferit, într-un mod pliat pe nevoile și profilul fiecăruia, îi ajută să se dezvolte, iar soluțiile digitale folosite în activitate și biroul transformat pentru a facilita colaborarea și interacțiunea îi susțin să rămână tot timpul aproape de clienți, exact așa cum au nevoie.

CUM PROMOVAȚI O CULTURĂ ORGANIZAȚIONALĂ CARE SĂ VALORIFICE DIVERSITATEA, INCLUZIUNEA ȘI RESPECTUL FAȚĂ DE ANGAJAȚI ȘI CUM CONTRIBUIE ACESTEA LA WELLBEINGUL LOR?

La NN, am creat un mediu de lucru motivant și sănătos, în care colegii se pot dezvolta, iar munca este apreciată și recompensată pe măsura realizărilor. Totodată, NN acordă multă atenție creării unui mediu de lucru divers și incluziv, iar prin iniţiativele de diversitate și incluziune, NN este un loc de muncă unde fiecare coleg poate fi el însuși. În 2022, NN a semnat Carta Diversităţii și a recon- firmat angajamentele față de principiile diversităţii și egalității de șanse. Abordarea NN cu privire la diversitate este simplă: oricine este binevenit în echipă. Împreună, construim un mediu de lucru în care există grijă, implicare și apartenență, criterii care depășesc orice rol, departament, limbă sau țară, și în care toţi oamenii sunt acceptaţi și respectați.

În cei aproape 26 de ani de când suntem prezenţi pe piaţa din România, am învăţat că tocmai diferenţele dintre noi sunt cele care ne fac să fim mai buni și mai pregătiţi să fim alături de clienți așa cum au nevoie. Și ne permit să-i înţelegem mai bine pe cei din jurul nostru, să continuăm să oferim produse relevante pentru clienţii noștri și să îi ajutăm, astfel, să aibă grijă de ceea ce contează cel mai mult pentru ei.

Experiența echipei este o prioritate continuă pentru NN, și asta se vede în tot ceea ce facem, prin programele de dezvoltare personală și profesională, mediul de lucru flexibil și dinamic, inițiativele care pun în valoare talentele și susțin creativitatea și performanța, dar și preocuparea continuă pentru starea de bine a oamenilor.

De asemenea, implicarea în comunitate este una dintre priorităţile noastre strategice, reflectată în inițiative care au puterea să facă o diferență pentru bunăstarea fizică, emoţională și financiară a oamenilor, și le oferim colegilor oportunitatea de a se implica în proiecte locale și la nivel de grup. Astfel, în 2022 am donat peste 900.000 de euro și peste 700 de voluntari NN s-au implicat în comunitate cu aproape 1.750 de ore de voluntariat, în colaborare cu partenerii noștri din mediul ONG precum Asociația Inima Copiilor, Hope and Homes for Children, Teach for Romania, Autism Voice sau Junior Achievement, iar compania continuă să-și amplifice permanent rolul în societate.

Totodată, ca parte din inițiativa anuală „Săptămâna Implicării în Comunitate“, susținem o serie de inițiative care schimbă în bine viaţa comunităților din care facem parte, cu implicarea voluntarilor din echipă. Toate acestea se văd în interior, iar anul trecut am inițiat un demers prin care să arătăm și în exterior cum este NN ca angajator, sub sloganul „NN, locul în care tu contezi“.

NN este un loc în care fiecare coleg este încurajat să acționeze și are autonomie în luarea deciziilor, este susținut să fie mereu mai bun și să crească împreună cu echipa din care face parte și, mai ales, este inspirat să-și exploreze pasiunile și să le transforme în abilități relevante în tot ceea ce face. Astfel, surprindem oamenii care formează echipa NN așa cum sunt ei în viața de zi cu zi și le prezentăm poveștile și pasiunile care îi inspiră.

CE STIL DE LEADERSHIP ȘI ABILITĂȚI TREBUIE SĂ AIBĂ UN LIDER CARE CONDUCE O ECHIPĂ ÎN CONTEXTUL SOCIO-ECONOMIC ACTUAL ȘI CÂT DE IMPORTANTĂ ESTE ADAPTAREA LA NEVOILE ÎN CONTINUĂ SCHIMBARE ALE ANGAJAȚILOR?

Dezvoltarea unor lideri inspiraționali, orientați spre oameni, care se adaptează continuu la schimbare este esențială pentru succesul NN astăzi și în viitor. Prin programele de dezvoltare dedicate managerilor îi ajutăm să fie alături de echipă și susținem o cultură a încrederii, a transparenței și a colaborării, în care angajații se simt implicați și motivați să își aducă contribuția proprie la obiectivele organizației. Astfel, managerii au ocazia să experimenteze și să adopte noile tehnologii, să înțeleagă mai bine nevoile clienților și să găsească soluții inovatoare pentru a le adresa.


Acest material a fost preluat din Revista HR Manager cu numărul 74.

Pentru un scurt preview, click aici.

Pentru abonare, click aici.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Pescaru Constantin
Incarcati mai multe in Organisational Development

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

HR CULTURE EXCELLENCE, cu Andreea Videanu, Director HR Servier Pharma România

Am invitat câțiva directori de HR din România care au reușit să implementeze cu succes div…