de Marius Stăvărache
Care sunt cele mai importante elemente care îţi influenţează succesul în vânzări (şi în viaţă)? Şi care este nivelul tău raportat la acestea?
Cum poţi deveni mai bun pentru a-ţi asigura atingerea succesului dorit?
Să știi ce îți determină succesul este primul pas către acesta.
Să știi cum te situezi în raport cu elementele care fac diferența între mediocritate și succes este începutul dezvoltării.
Să înveți cum poți să devii mai bun și să depui efort constant în această direcție înseamnă să-ți clădești propriul succes.
Dar care ar putea fi elementele care fac diferența între mediocritate și succes?
Mulți spun că norocul, soarta, înclinațiile cu care te-ai născut sunt determinante, însă lucrurile nu stau deloc aşa.
În cartea „How to sell your way through life”, Napoleon Hill relevă elementele pe care un Maestru în Vânzări trebuie să le stăpânească.
Înainte însă de a trece la aceste calități, te invit să afli cum arată un Maestru în Vânzări în viziunea lui Hill:
„Un Maestru în Vânzări este un artist care poate picta imagini din cuvinte în inimile oamenilor la fel cum Rembrandt poate contopi culorile pe pânză. Este un artist care poate cânta o simfonie a emoțiilor omenești cu același impact cu care Paderewski poate manevra claviatura unui pian.
Un Maestru în Vânzări este un strateg în dirijarea minților. El poate conduce gândurile unui om la fel de abil precum Foch a condus armata aliaţilor în Războiul Mondial.
Un Maestru în Vânzări este un filozof care poate înţelege cauzele în funcție de efect și efectele în funcție de cauze.
Un Maestru în Vânzări este un caracter analitic. El cunoaște oamenii la fel de bine precum Einstein cunoştea matematica avansată.
Un Maestru în Vânzări este un cititor. El știe ce gândesc oamenii după expresiile fețelor lor, după cuvintele pe care le rostesc, după tăcerea lor și după sentimentele pe care le trăiește el în timp ce se află în prezenţa lor.
Un Maestru în Vânzări este un ghicitor. El poate prezice viitorul observând ceea ce s-a întâmplat în trecut.
Un Maestru în Vânzări este un stăpân al altora pentru că este în primul rând propriul stăpân.”
Sunt sigur că această definiție minunată, complexă și puternică te ajută să înțelegi de ce oamenii cu adevărat buni în vânzări sunt foarte rari. La fel de bine poți înțelege că doar acela care este bun și continuă să se îmbunătățească în cât mai multe aspecte care țin de viață și de oameni va reuși să se ridice din mediocritate şi să-şi scrie propriul succes în vânzări, în carieră, în viaţă.
Sunt 28 de elemente importante în cartea lui Hill care își pun amprenta pe succesul unui om de vânzări. Aceste elemente au fost culese de-a lungul timpului în lucrul cu mii de oameni de vânzări atât de către Hill cât şi de către manageri de vânzări cu care acesta s-a sfătuit.
Dintre ele, primele 5 sunt de o importanţă majoră, pentru că reprezintă baza pe care se poate clădi cu celelalte. Citește-le. Înțelege-le. Evaluează-te în raport cu ele. Plănuiește cum să te dezvolți și acționează începând chiar de astăzi. Iată-le:
1. Condiția fizică – corpul și mintea omului nu pot funcționa la capacitate maximă atunci când se află în dezechilibru. Dieta echilibrată, exercițiile fizice, odihna și aerul curat sunt elemente esenţiale în atingerea şi menținerea unei condiţii fizice bune. Ferește-te cât mai mult de apucături care îți afectează condiția fizică, pentru că este demonstrat științific că starea de spirit este un rezultat al stării fizice iar factorii chimici și fizici sunt cei care determină dispoziția, sentimentele și gândurile din subconștientul nostru, cele care ne influențează în permanenţă.
2. Curajul este al doilea element la care orice om care caută succesul în vânzări și în viață trebuie să se raporteze. Manifestarea curajului trebuie să fie deopotrivă în raport cu ceilalți și în raport cu sine. Viața îți dă șanse proporţional cu curajul cu care i le ceri!
3. Imaginația – capacitatea de a vedea în avans lucrurile şi de a anticipa ceea ce cel din faţa ta va gândi sau va face este de importanţă majoră. Capacitatea de a te pune în situația lui și de a-i înţelege poziţia, nevoile, obiectivele și chiar obiecţiile pe care le-ar putea avea te vor ajuta să alegi o direcție în acord cu gândurile sale.
4. Discursul – atât ceea ce spui precum și modul în care spui determină reacțiile persoanei din fața ta. Un ton strident, țipător poate fi iritant. Cuvintele spuse încet sau pe jumătate nu pot fi înţelese. Vorbește clar și alege tonul potrivit omului și situației, pentru ca mesajul tău să pătrundă în interiorul celui căruia i-l adresezi. În ceea ce privește conținutul, știința a dovedit că ceea ce gândești influenţează ceea ce vorbești în mod indirect. Watson spune că gândurile sunt, de fapt, discurs nearticulat. Așa că fă-ți ordine în gândire și discursul tău se va îmbunătăți.
5. Munca asiduă este cel de-al cincilea element fără de care, indiferent în ce stare fizică și psihică ești, indiferent cât curaj sau imaginație ai și cât de clare și bune sunt gândurile tale și discursul tău, rezultatele nu pot apărea. Munca inteligentă este singura care transformă abilitățile şi cunoştințele în valoare şi bani. Iar cei mai mulți oameni (de vânzări) tind să dea la o parte acest factor.
Încerc să intuiesc ce ai să spui: „Nu e ușor să devii maestru în vânzări!” sau poate „Lasă că am văzut oameni care au succes şi nu sunt aşa!”. E firesc ca acesta să fie primul gând însă, după ce te obișnuiești puțin cu șocul indus de cele de mai sus, te rog să încerci să-ți reconsideri poziția luând în calcul următoarele 2.5 aspecte:
#1. Definește-ți propriul succes! Calitatea, intensitatea și durata acestuia îți vor spune cât de bine trebuie să stăpânești fiecare dintre elementele de mai sus.
#2. Găsește-ți exemple pe măsură! Nu te mulțumi să te compari cu cineva pentru care succesul este diferit de al tău. Găsește oamenii care și-au stabilit (și au atins) un nivel de succes cel puțin similar cu ceea ce îţi doreşti pentru tine şi raportează-te la ei.
#2.5 Ia în calcul că este în puterea ta să te dezvolţi în direcția fiecăruia dintre aceste elemente! Ne naștem cu înclinații, însă pregătirea noastră este cea care, în final, face diferența. Anumite înclinații pot face pregătirea mai ușoară, însă nu o pot elimina!
Imaginează-te stăpânind foarte bine cele 5 elemente de mai sus. Ce ar însemna asta pentru tine, pentru viața ta?
Marius Stăvărache, Business consultant, Trainer & Coach
La împlinirea a 14 ani de când a intrat în vânzări și cu o experiență de 10 ani în consultanța în management și training, Marius Stăvărache a adus în România soluțiile pentru profesioniștii în vânzări și customer service ale lui Jeffrey Gitomer, „America’s #1 Sales Authority”.
Marius se mândrește cu capacitatea sa de a combina stilul pragmatic și individualist de training american cu stilul deschis, orientat către explorarea propriilor capacități, specific scandinav, capacitate dezvoltată în experiențele sale multinaționale și multiculturale de lucru și învățare.
Legătura puternică între ce mănânci, ce gândești și cât succes ai în vânzări (și în viață) | Marius Stăvărache
februarie 19, 2017 at 10:51 am
[…] …….. Citește întregul material în varianta online a revistei HR Manager pe http://hrmanageronline.ro/legatura-puternica-intre-ce-mananci-ce-gandesti-si-cat-succes-ai-in-vanzar… […]