Interviu acordat de Cristina Gheorghe, project manager Joblandia
Joblandia a fost lansată acum un an, la inițiativa HR Club România și a devenit rapid un punct de întâlnire între elevii de liceu și companiile care își doresc să se implice în educația practică a tinerilor, pentru a le fi mai ușor acestora să își găsească drumul în carieră.
Pe ce se centrează Joblandia?
O componentă esențială a acestei platforme este organizarea vizitelor elevilor în companii din diverse domenii, unde aceștia au ocazia de a experimenta direct ce înseamnă mediul de lucru într-o companie și de a vedea care sunt provocările cu care se întâlnesc oamenii din diverse domenii de activitate.
Joblandia se bucură deja de o acoperire la nivelul întregii țări atât din perspectiva companiilor înscrise, cât și a liceelor care își doresc să le treacă porțile. Domeniile de activitate care au deja reprezentare în Joblandia sunt: banking, servicii de mobilitate, resurse umane, producție alimentară, retail, industria de automobile, petrol și gaze, asigurări, servicii profesionale, industria de electrocasnice și de înfrumusețare, training, media, IT.
Care sunt rezultatele după un an?
Într-un singur an de la lansare, Joblandia a reușit să adune la un loc 68 de companii și 123 de licee, și astfel s-a creat o punte între elevi și lumea afacerilor, cu acces la experiențe practice și la informații valoroase pentru a-și coordona alegerile în educația ulterioară și în carieră. Prin intermediul platformei, elevii au posibilitatea de a participa la cât mai multe vizite organizate în companii din diferite sectoare de activitate, unde pot interacționa direct cu angajații și pot înțelege mai bine cerințele și posibilitățile fiecărui domeniu.
Participarea la aceste vizite le oferă elevilor oportunitatea de a-și descoperi pasiunile, de a înțelege mai bine ce implică diversele profesii și de a-și forma o viziune mai clară asupra viitorului lor profesional. Prin intermediul Joblandia, elevii pot primi sfaturi și ghidare personalizată din partea specialiștilor, ajutându-i în luarea deciziilor legate de parcursul lor educațional și profesional.
Vizitele realizate în companii prin intermediul Joblandia au avut un impact semnificativ asupra elevilor, oferindu-le oportunitatea de a vedea cum arată o zi de lucru, de a înțelege cerințele și perspectivele din diferite industrii și de a stabili legături importante cu profesioniștii din domeniu.
Aceste experiențe practice sunt benefice pentru elevi nu doar în alegerea unui drum potrivit, ci și în dezvoltarea abilităților soft, în creșterea motivației și în construirea unei rețele valoroase de contacte.
Cum funcționează, pe scurt, platforma Joblandia?
Companiile se înscriu în Platforma Joblandia (joblandia.ro), iar apoi primesc elevi însoțiți de profesori pentru vizite. Profesorii își înscriu liceul în platformă și lansează solicitarea de vizită către una sau mai multe companii din lista celor deja înscrise. Vizitele se realizează după confirmarea datei, orei și a numărului de elevi acceptați într-o vizită de către companii.
Accentul în timpul vizitei se pune pe tipurile de joburi din organizația vizitată, dar și pe modul în care compania se implică în protecția mediului și reducerea amprentei sale de carbon. Există posibilitatea de feedback pentru a evalua fiecare experiență, atât din perspectiva companiilor, dar și a liceenilor, și a profesorilor acestora.
Cum au reacționat liceenii și care sunt planurile Joblandia?
Foarte entuziaști. Și recunoscători. Unul dintre elevi spunea că vizita în companii „a fost o experiență utilă, dar și memorabilă”, iar un profesor care și-a însoțit elevii menționa foarte frumos: „Un parteneriat educațional în adevăratul sens al cuvântului. Într-o lume în care suntem înconjurați de «teorie», proiectul Joblandia vine în sprijinul elevilor cu partea de «practică». Elevii au ocazia să vadă direct și să experimenteze preț de câteva ore ceea ce înseamnă să lucrezi în diverse industrii, descoperindu-și astfel interesele și, de ce nu, poate un job la care să țintească și la care poate nu s-ar fi gândit până la momentul vizitei! Mulțumim pentru această oportunitate și pentru experiențele acumulate în decursul vizitelor la companii”.
Joblandia își dorește să fie în continuare partenerul de încredere în călătoria educațională și profesională a elevilor, contribuind la formarea unei generații pregătite să facă față provocărilor viitoare. Vrem ca viitorul să nu-i scoată la tablă pe acești copii, nepregătiți. De aceea ne implicăm în educația practică la nivel sistemic. Vrem să fim co-creatori de viitor și astfel co-creatori de comunități mai bine pregătite și mai antifragile.
Aici puteți vedea un preview al celui mai recent număr al revistei HR Manager.
Pentru abonare, click aici.