Acasa Planeta HR Inteligența Artificială Generativă: Ce impact va avea asupra pieței muncii

Inteligența Artificială Generativă: Ce impact va avea asupra pieței muncii

7 min citire
0
0
1,376
inteligenta artificiala generativa

Inteligența Artificială Generativă (GenAI) reprezintă o tehnologie revoluționară cu un potențial vast, care are capacitatea să revoluționeze diverse aspecte ale pieței muncii și ale mediului de business.

Printre capabilitățile sale extraordinare se numără generarea unor forme diverse de conținut – de pildă, imagini, text, muzică și video. Grație acestei versatilități, își poate găsi aplicații în numeroase sectoare, inclusiv dezvoltarea de software, transcrierea interacțiunilor medic-pacient și facilitarea interacțiunilor în cadrul sistemelor de gestiune a relației cu clienții, ca să oferim doar câteva exemple. Cu toate că GenAI are numeroase puncte forte impresionante, nu este un domeniu lipsit de provocări și complexități. În anumite situații, poate genera rezultate distorsionate sau complet inventate, astfel că fiabilitatea rezultatelor sale poate fi pusă la îndoială.

Mai mult, există preocupări importante legate de confidențialitate și drepturile de autor, care necesită o analiză atentă. Liderii de business nu trebuie să subestimeze importanța Inteligenței Artificiale Generative. Aceasta ar trebui să fie privită ca un instrument versatil cu potențialul de a revoluționa sarcinile cognitive, asemănător cu impactul transformator al electricității și Internetului. Și, în loc să înlocuiască forța de muncă umană, proiectele GenAI trebuie să aibă scopul de a spori productivitatea umană, în special în roluri precum programarea sau rezumarea informațiilor.

DEJA ARE LOC O ACCELERARE A INVESTIȚIILOR ÎN INTELIGENȚĂ ARTIFICIALĂ GENERATIVĂ

Primii pași importanți au fost făcuți în acest sens. Directorii executivi din întreaga lume recunosc potențialul Inteligenței Artificiale Generative și mai mult de 70% dintre ei susțin că organizațiile pe care le conduc vor crește semnificativ investițiile în acest domeniu pentru a-și menține competitivitatea, conform celui mai recent sondaj „CEO Outlook Pulse“, realizat de EY în rândul a 1.200 de lideri de business de pe tot Globul. Mai mult, recrutarea de talente cu abilități GenAI ia avânt, 87% dintre aceștia angajând deja sau aflându-se în proces de angajare a unor astfel de candidați și stabilind proiecte-pilot și parteneriate cu alte companii. De asemenea, 91% dintre directorii de marketing (CMO) cred că Inteligența Artificială Generativă reprezintă viitorul și nu doar o tendință trecătoare sau o extravaganță temporară.

DE CE VOM INTEGRA INTELIGENȚA ARTIFICIALĂ GENERATIVĂ MAI REPEDE ÎN MODUL NOSTRU DE LUCRU DECÂT ALTE INVENȚII

Așadar, se preconizează că Inteligența Artificială Generativă va deveni o componentă esențială a vieții noastre în 2024. De ce? Este simplu: aceasta este rapid încorporată în multe dintre produsele și soluțiile software pe care le folosim deja la scară largă. Cu peste 103 milioane de utilizatori lunar, ChatGPT reprezintă o comunitate semnificativă, care doar a dat startul unei tendințe ce va lua amploare cu adevărat anul viitor. Asta pentru că giganții IT au început deja să implementeze GenAI (mai mult sau mai puțin) treptat în instrumentele digitale cu care suntem deja foarte obișnuiți și pe care le folosim zi de zi.

Iată doar câteva exemple relevante:

◆ Copilot de la Microsoft. Peste un miliard de persoane care folosesc PowerPoint, Excel, Outlook, Word și Teams vor beneficia de avantajele Inteligenței Artificiale Generative în activitățile lor, odată cu lansarea Copilot de către Microsoft.

◆ Google Bard. Acesta este deja integrat în Gmail, Google Docs și Drive, oferind acces la Inteligența Artificială Generativă acestor utilizatori; ca să ne facem o idee, 2 miliarde de persoane folosesc Gmail.

◆ Meta AI. Acesta este un asistent conversațional avansat care include și generarea de imagini. A fost lansat pentru utilizatorii americani de WhatsApp, Messenger și Instagram, iar în curând va fi disponibil pentru miliarde de oameni care vor putea folosi Inteligența Artificială Generativă în conversațiile lor.

◆ Llama 2. Acesta este un model fundamental de Inteligență Artificială care le permite întreprinderilor și cercetătorilor să-și construiască propriii agenți AI. A fost descărcat de peste 30 de milioane de ori numai în luna octombrie.


Aici puteți vedea un preview al celui mai recent număr al revistei HR Manager.

Pentru abonare, click aici.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Pescaru Constantin
Incarcati mai multe in Planeta HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

HR NEXUS: Adina Nanu, Director Resurse Umane și Transformare Auchan Retail România

Explorăm modul în care putem aduce tehnologia și inovația în inima Resurselor Umane, trans…