Acasa Planeta HR HR Workshop Marathon – informații și inspirație pentru profesioniștii din HR

HR Workshop Marathon – informații și inspirație pentru profesioniștii din HR

28 min citire
0
0
876

„Este mult mai important să fii interesat decât interesant”, după cum bine spune Jane Fonda. Interesanți, dar mai ales interesați, implicați și curioși, activi și doritori să învețe au fost și maratoniștii care au participat la HR Workshop Marathon, organizat de Revista HR Manager ieri, 18 aprilie 2018, la hotel Caro.

De Felicia Luca

Într-o serie de 12 workshop-uri, participanții au primit informații relevante și de mare utilitate pentru a performa pe o piață a muncii care se află într-o profundă și continuă transformare. În era digitalizării și a profesionalismului nomad, când munca noastră capătă valențe atât de personale, iar leadershipul cunoaște propria evoluție, este nevoie de instrumente noi, adaptate noilor realități.

Maratonul a inclus patru sesiuni intense și interactive.

În cadrul workshop-ului „Angajament, Motivație și Cultură de organizație” s-a discutat despre diferențele dintre cultură și climat în cadrul organizației și despre importanța comportamentelor constructive, de întărire și susținere, concentrate pe căutarea de soluții și acordarea de recunoaștere.

Iuliana Stan, Managing Partner, Human Synergistics Romania

Workshop-ul a fost susținut de Iuliana Stan, Managing Partner, Human Synergistics Romania, care ne-a declarat:

„Mă bucură mult să constat că, generație după generație, oamenii acordă o importanță tot mai mare aspectelor care țin de cultura de organizație și de climat. Complexitatea vieții profesionale de astăzi este mult dincolo de reperele clasice ale fișei postului, toți oamenii înțelegând din ce în ce mai mai clar, dar și mai asertiv că pentru a avea un mediu de lucru așa cum și-l doresc, ei sunt primii care au responsabilitatea de a contribui la realizarea lui.

Workshopul „Angajament, Motivație si Cultură de Organizație” de la HR Marathon, a fost chiar un maraton despre cum putem să știm, în foarte scurt timp, care sunt acele elemente care susțin realizarea unor culturi constructive în care, atât oamenii cât și organizațiile, să fie cât mai aproape de realizarea potențialului lor.”

Marian Hanganu, Director Vânzări, Romanian Software

Marian Hanganu, Director Vânzări la Romanian Software ne-a vorbit în workshop-ul „Make HR Great Again – Cum te ajută digitalizarea să eficientizezi procesele de HR” despre relevanța implementării unui Sistem de Management al Performanței în organizație.

Conform studiilor Gallup, numai 29% dintre oameni cred că sunt conduși într-un mod motivant, iar nivelul de implicare (engagement) constatat în 2016 era de 15% Europa și 33% SUA. Sistemul de Management al Performanței este un instrument integrat de modelare și schimbare a culturii organizaționale bine conceput și atent executat, care să includă „toate elementele, de la setare de obiective până la competențe tehnice, manageriale, parcurs profesional (career path), indicatori de performanță, recompensare, evaluare, care să fie utilizat corespunzător de către manageri”, ne spune Csaba Gergely-Varga, Consultant, Trainer, Coach la Influence Consulting, care ne-a împărtășit informați valoroase în cadrul workshopului.

 Marian Hanganu susține că „Managementul Performanței este esențial pentru orice companie conștientă că este într-o competiție continuă și acerbă cu concurenți din țară și străinătate. Romanian Software oferă consultanță pentru definirea unui sistem de management al performanței ce urmează să fie automatizat cu ajutorul suitei software Colorful.HR.”

De asemenea, este important de reținut că automatizarea este necesară, dar nu înlocuiește omul, este doar un instrument, nu un scop în sine. Managerii trebuie să aibă conversațiile de management corespunzătoare.

Ioana Dragne, Consultant Senior, Hart Consulting

Al treilea workshop din cadrul primei sesiuni a fost „Cum prevenim incompetenţa managerială” și a fost susținut de Ioana Dragne, Consultant Senior, Hart Consulting. S-a discutat despre emergență versus eficiență, despre coerență în parcursul de dezvoltare profesională, despre libertatea de a experimenta și de a greși, despre complementaritate comportamentală, potențare la nivel de echipă și cum se face calibrarea prin nevoi și interese comune.

„Ființa umană produce cele mai serioase consecințe dintre toate ființele de pe Planetă. Din această perspectivă, studiul personalității umane, mai ales la vârf, devine elementul fundamental atunci când vorbim de companii sau de gupuri sociale. Când calitatea liderilor este ridicată, organizațiile și națiunile prosperă.

De peste 30 de ani, Hogan Assessment a derulat cercetări robuste care demonstrează legătura puternică dintre trăsăturile de personalitate, leadership și eficiență organizațională și propune o viziune unică cu privire la ADN-ul uman: partea luminoasă (comportamente pe care oamenii le manifestă zi de zi), partea întunecată a personalității (comportamente pe care oamenii le manifestă când se diluează auto-cenzura) și „interiorul” (valorile și credințele personale care explică de ce facem ceea ce facem).

La nivel individual, punctul de plecare în orice demers de dezvoltare și coaching ce are în vedere accelerarea performanței este reprezentat de auto-conștientizarea strategică, de înțelegerea acelor comportamente care trebuie păstrate, temperate sau stopate pentru atingerea succesului.

La nivel organizațional, Hogan oferă trusa de instrumente ancorate în date științifice, care ajută organizațiile să ia decizii înțelepte cu privire la cine ar trebui să conducă (planificarea succesiunii) și cine sunt talentele în care trebuie investite bugetele de dezvoltare și efortul de retenție (identificare și dezvoltare de talente)”, declară Ioan Dragne.

Viorel Panaite, Managing Partner Human Invest & Ken Blanchard Romania

Viorel Panaite, Managing Partner Human Invest & Ken Blanchard Romania, ne-a vorbit despre  „Coaching Essentials for Managers” – construirea unei culturi de coaching în organizaţie.

S-a discutat despre cum leardshipul și coachingul de calitate se poate face numai ținând cont de tiparele culturale locale. În România, atitudinea predominantă este defensivă, concentrată pe supraviețuire, securitate, evitarea incertitudinii. Oamenii doresc să controleze viitoul și se simt judecați de societate, ceea ce afectează inovația, creativitatea, manifestarea potențialului și a aspirațiilor proprii.

Coaching-ul are un rol esențial pentru realizarea importantelor schimbări de mentalitate necesare. Viorel Panaite ne-a declarat:Toți managerii pot adopta o mentalitate de coaching și își pot dezvolta aceste competențe. Coaching-ul este probabil principalul stil de conducere pe care un manager îl folosește în ceea ce face zilnic cu cei pe care îi conduce: de la stabilirea de obiective, monitorizarea și evaluarea rezultatelor, oferirea de feedback, la conducerea ședințelor, delegarea sarcinilor sau creșterea angajamentului, și așa mai departe. Provocarea managerilor nu este lipsa de timp pentru a face coaching. Provocarea lor este să-și dorească și să știe să facă coaching în timpul pe care îl au.”

Cătălin Chirilescu, Senior Trainer, Speaker, Consultant & Managing Partner, Attitude Training

Cum reușim să-i facem pe scepticii din companie să lase garda jos și cum le recadrăm obiecțiile? Ne-a învățat Cătălin Chirilescu, Senior Trainer, Speaker, Consultant & Managing Partner, Attitude Training, în cadrul worksop-ului „Reframe Skeptical People”, care ne-a declarat:

„Din păcate sau din fericire, comunicarea nu este matematică. De multe ori 1+1 nu fac 2. 1+1 pot face 1,92 sau 2,04. De ce? Pentru că în față ta ai un OM, care are nevoile și dorințele lui. Iar acestea sunt fluide și se pot schimba de la un context la altul. OMUL nu e robot, are stări și trăiri care îi pot transforma comportamentul în câteva fracțiuni de secundă. Iar dacă înțelegem asta, concluzionam că adaptarea este soluția. Și alegem să ne antrenăm abilitățile de comunicare astfel încât să relaționăm eficient cu scepticii sau haterii din preajma noastră în funcție de fiecare context în parte. Limbajul de sugestionare pentru sceptici și recadrarea cu subtehnicile ei reprezintă doar câteva instrumente.

Cu toate astea, menționez că avem nevoie să le utilizăm etic. Și autentic. Și nu pentru că sunt tehnici demonstrate în practică sau învățate la traininguri, ci pentru că scepticii sunt la fel ca noi, OAMENI. Și trebuie să-i respectăm, apreciem, valorizăm. Și demonstrând că avem intenții bune, cresc șansele că ei să lase garda jos și să accepte că le vorbim prietenește și că vrem binele.

În concluzie, degeaba ai multă experiență și ești super competent în domeniul tău, căci în ziua de azi dacă nu ai și formă, mod de a îmbrăca mesajele, grijă pentru ceilalți, în mod cert rezultatele în comunicare vor întârzia să apară. De-asta abilitățile de soft-skills și leadership ar trebui să se regăsească printre primele preocupări ale organizațiilor.”

Dr. Anne Pleșuvescu, Senior Trainer&Consultant, Transformational Coach, Innerchords.ro

În cadrul worksop-ului „Requilibrium – ghid de transformare a problemelor de business în oportunități de dezvoltare”, Anne Pleșuvescu ne-a vorbit despre componenta umană a organizației, pentru a cărei dezvoltare, formare și direcționare trebuie să-și asume responsabilitatea:

„Măsura provocărilor prin care angajații unei companii trec este egală cu măsura oportunităților de învățare pe care oamenii care muncesc în acea companie le au. Este întotdeauna o alegere între a te considera ca fiind victima unei întâmplări sau cel mai norocos învățăcel. Vă doresc tututor celor care ați participat la evenimentul organizat de HR Manager, HR Workshop Maraton, să aveți tăria de a vă transforma în cei mai buni studenți ai circumstanțelor prin care viața voastră vă va trece și, în egală măsură, să aveți puterea de a răspândi această stare de spirit și celor care se află în jurul vostru”, ne-a împărtășit Anne Pleșuvescu, Senior Trainer&Consultant, Transformational Coach, Innerchords.ro

Razvan-Gabriel Zaharia, Psiholog Psihoterapeut si Trainer SmartExperience

 

Atelierul „Brain Fitness for HR Managers”, susținut de Răzvan Gabriel Zaharia pentru managerii de resurse umane de furnizorul de programe wellbeing SmartExperience, face parte din categoria atelierelor de optimizare a stilului de viață pe care această companie le pune la dispoziția angajatorilor. Rolul său a fost ca managerii de resurse umane să conștientizare schimbările pe care le pot face pentru optimizarea stilului de viață prin aplicarea unor tehnici simple de menținere a echilibrului psihic, de igienă mentală. Trainerul a încercat să îi ajute pe participanți să înțeleagă că, pentru ca rezultatele să apară și să persiste, este necesară antrenarea minții în mod consecvent.

Participanții au fost invitați să facă exerciții de dezvoltare a încrederii și colaborării și să facă exerciții de introspecție, gândindu-se la momentele de succes, reușită și demnitate personală, la complexitatea și calitatea rolurilor pe care le îndeplinesc în viața lor.

Alexandra Olteanu, Managing Director, All To Know

Alexandra Olteanu, Managing Director, All To Know, a susținut worksop-ul cu tema „Beneficiile mentalităţii flexibile în organizaţii şi în viaţa personală”. Am învățat despre cât de sănătoasă ar fi lumea în care oamenii ar fi înrădăcinați în valorile lor, fără teamă de comparația cu ceilalți. „Eșecul și succesul sunt doar fapte, întâmplări din viața noastră, care nu trebuie să devină identități. În momentul în care eu mă definesc pe mine prin întâmplările, bune sau rele, din viața mea, risc o imagine și un comportament deviant. Am redefinit succesul de la dorința de a fi „cineva” la obiectivul de a fi împăcat cu sine, satisfăcut de ceea ce faci. Acest lucru elimină teama de eșec, nevoia permanentă de a demonstra competențele noastre și validarea din exterior.

Avem nevoie să ne deschidem spre cunoaștere și învățare, să acceptăm perspective diferite, însă acest lucru presupune să renunțăm la ego, să acceptăm că nu deținem dreptatea supremă și că suntem vulnerabili.

Trăim foarte mult în preconcepții și etichetăm oameni și lucruri, iar etichetele pe care le punem ne obligă la o unică pespectivă asupra lucrurilor.

Este nevoie de organizații cu mentalități flexibile, concentrate mai degrabă pe potențial, decât pe expertiză, cu manageri care sunt surse de învățare și nu de autoritate, care dezvoltă cultură de feedback, urmărind schimbările, și apreciază efortul susținut”, declară Alexandra Olteanu.

Roxana Mocanu, Chief Game-Changer Noosfera (ITOL& CIPD HR Enterprise)

În cadrul workshopului „Are you a Game-Changer, a Play-Maker or a Strategist?!” ni s-a vorbit despre cum lideri perfecți nu există, ci există lideri diferiți – în funcție de context, organizație, oameni. Perfecțiunea leadershipului este asigurată prin diversitatea și complementaritatea echipei de lideri din cadrul organizației.

„Noi, la Noosfera, credem cu tărie ca este nevoie să fie regândită întreaga perspectivă a muncii împreună (efort, cunoaștere, pricepere, nivel de implicare, asumare, semnificație, impact), care generează o transformare masivă a funcțiunii de Human Resources și o investiție uriașă în dezvoltarea de lideri ai viitorului; acesta este misiunea asupra căreia ne consacrăm în anii ce vin, dorindu-ne să creștem impactul pe care îl avem în business și în organizații de tot felul”, au declarat Roxana Mocanu, Chief Game-Changer, Noosfera (noul brand umbrelă pentru ITOL & (CIPD) HR Enterprise) și Carmen Grigore, Community Strategist, Noosfera (noul brand umbrelă pentru ITOL & (CIPD) HR Enterprise).

Andrei Dunuţă, Sales & Public Speaking Trainer si Fondator, SELFTRUST Academy

Andrei Dunuță a susșinut workshopul „Selling HR ideas IN/OUT: sesiune practică de vorbit în public și prezentări cu impact pentru oameni de HR”. Ne-a vobit despre importanța și universalitatea poveștii în comunicare, despre cum oamenilor trebuie să li se vorbească despre ei, într-un mod interactiv și amuzant.

„A fost o sesiune interactivă și foarte practică. Oamenii au rezonat puternic cu faptul că e important să spui o poveste care să fie despre ceilalți, adaptată lor și cu regula de aur de a începe cu finalul în minte.

Fie că te adresezi audienței externe – cum este cazul în recrutare și employer branding – sau celei interne – angajați, business, top leadership sau chiar echipa ta, ca om și profesionist de HR ai nenumărate ocazii să vorbești în public. Cheia este să știi când, cum și mai ales de ce să iei cuvântul.

Astăzi am discutat și exersat prezentări de impact care fac diferența!

Mi-aș dori să văd mai mulți oameni de HR vorbind cu aceeași pasiune cu care mută munții din loc în spatele scenei”, ne-a împărtășit Andrei Dunuță, Sales & Public Speaking Trainer și Fondator, SELFTRUST Academy.

Raluca Radu, Managing Partner, SuperAchievers

Raluca Radu, Managing Partner, SuperAchievers, ne-a vorbit despre „Visualization – master skill in High Performance”. „Vizualizarea este o metodă bine dezvoltată de îmbunătățire a performanței, susținută de dovezi științifice substanțiale și folosită de oamenii de succes în toate domeniile vieții”. Ni s-a vorbit despre mecanismele vizualizării, despre rolul activării ambelor emisfere ale creierului în același timp. Am fost învățați că orice emoție durează numai 90 de minute, iar dacă durează mai mult este pentru că noi o regenerăm mental.

„În maraton nu există scurtături, așadar  toți cei care aleargă maratonul muncesc din greu”, spune  Jeffrey Horowitz, care a alergat peste 170 de maratone, pe șase continente. Și maratoniștii noștri au muncit din greu și au muncit bine. Redacția HR Manager și redacția Revistei CARIERE le mulțumesc tuturor pentru participare și le urează să le fie de folos tot ce au învățat”.


Mulțumim pentru susținere partenerilor noștri: 

Partener Anual : Romanian Software

Parteneri:  Hart Consulting, Smart Experience, Human Invest & Ken Blanchard Romania, Human Synergistics Romania, Self Trust Academy, All to Know, Attitude Training, Innerchords.ro, Noosfera


Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena
Incarcati mai multe in Planeta HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Strategii HR de succes: cum își consolidează companiile brandul de angajator și își promovează angajații

Într-un context de piață a muncii extrem de competitiv și în continuă schimbare, strategii…