Acasa Performance HR NEXUS: Roberto Follacchio, Vicepreședinte Resurse Umane, Ursus Breweries

HR NEXUS: Roberto Follacchio, Vicepreședinte Resurse Umane, Ursus Breweries

18 min citire
0
0
188
Roberto

Explorăm modul în care putem aduce tehnologia și inovația în inima Resurselor Umane, transformând modul în care recrutăm, gestionăm și dezvoltăm talentele, cu Roberto Follacchio, Vicepreședinte Resurse Umane, Ursus Breweries.

Cum gestionați schimbările tehnologice și cum pregătiți angajații pentru tranziția către soluții digitale?

Tehnologia evoluează constant, iar soluțiile de digitalizare în HR apar într-un ritm alert. A devenit o regulă să găsim modalități de a ne optimiza fluxurile de lucru și de a oferi soluții angajaților, fie că este vorba de responsabilii de procese de resurse umane sau de utilizatorii finali.

Astfel, ceea ce am observat este că, într-o mare de noutăți și tehnologii în continuă dezvoltare, trebuie să ne concentrăm asupra acelor soluții care se potrivesc cu viziunea noastră strategică și care aduc cu adevărat valoare organizației, nu doar să urmăm trenduri.

În plus, este important să putem face o selecție clară și să explicăm cât mai bine schimbarea pentru ca aceasta să fie îmbrățișată de angajați.

În cadrul Ursus Breweries, am început un amplu proces de digitalizare a departamentului de HR, pe care îl desfășurăm treptat, acordând fiecărei schimbări timpul necesar pentru adoptare. Comunicarea și managementul schimbării sunt esențiale aici și ne concentrăm întotdeauna pe acestea atunci când implementăm o soluție nouă.

Care au fost cele mai de succes inițiative de digitalizare ale departamentului de HR și cum au impactat operațiunile zilnice? Ce rezultate au avut? Povestiți-ne mai pe larg.

Am avut o serie de inițiative care au adus schimbări și rezultate pozitive. Ne-am concentrat pe domeniile în care tehnologia și digitalizarea ar putea aduce valoare adăugată, cum ar fi ariile de învățare și dezvoltare, wellbeing, task-uri administrative, sănătate și siguranță, și recrutare.

În septembrie 2021, am îmbunătățit complet soluția noastră de învățare online, oferind colegilor  acces ușor la o bibliotecă extinsă de cursuri disponibile, cu multe funcții interactive. Această soluție a permis transferarea training-urilor obligatorii în format e-learning, creând spațiu pentru alte tipuri de cursuri, unde interacțiunea poate aduce mai multă valoare adăugată. De asemenea, le-a oferit angajaților noștri flexibilitatea de a finaliza cursurile în ritmul lor propriu.

De atunci, am îmbunătățit constant soluțiile noastre de învățare. A fost important pentru noi să susținem și pasiunile angajaților noștri și, prin urmare, aceștia au acum șansa de a utiliza platforma Good Habitz, unde pot învăța orice, de la o limbă străină nouă, la îmbunătățirea abilităților soft sau pot explora zona de wellbeing. Mai mult, aceștia pot împărtăși informații despre ei și despre interesele lor, iar platforma le va recomandă acele module care li se potrivesc.

Au funcționat eforturile noastre? Sunt aceste soluții apreciate de către angajați? Cel mai recent sondaj de opinie a colegilor arată că am înregistrat o creștere de 7% a ratei de satisfacție cu privire la programele L&D, o cifră de care suntem foarte mulțumiți.

O altă bornă importantă pentru noi a fost implementarea unei platforme flexibile de beneficii, la sfârșitul anului trecut, care a pornit de la faptul că o singură măsură nu se potrivește întotdeauna tuturor. Prin urmare, a fost important pentru noi să le oferim colegilor posibilitatea de a alege opțiunea care li se potrivește cel mai bine și să poată face acest lucru cu ușurință – de pe orice computer sau telefon. 

De asemenea, am analizat modul în care tehnologia poate contribui la reducerea sarcinilor administrative și la rezolvarea ușoară și eficientă a cererilor operaționale venite înspre departamentul de HR. Având în vedere că avem angajați atât în fabrică, cât și pe teren, cu un acces mai limitat la computere, anul trecut am implementat un chatbot HR, disponibil 24/7, care funcționează pe orice telefon prin aplicația Whatsapp. Acesta procesează și aprobă cu ușurință cererile de concediu de odihnă, eliberează multe tipuri de certificate de HR, răspunde la întrebări privind procesele din cadrul departamentului.

Așadar, acest lucru ne-a permis cu adevărat să reducem timpul petrecut de colegii de la HR cu activitățile de rutină, să reducem timpul de așteptare al angajaților noștri și să le facilităm accesul la informații prin intermediul unui instrument cu care erau deja familiarizați.

Și desigur ne-am uitat și la zona de recrutare, esențială pentru orice organizație. După o analiză atentă, suntem în curs de a implementa tehnologia care-i va ajuta atât pe recrutori și managerii, cât și pe candidații noștri. Anul viitor, candidații vor avea acces la chatbotul bazat pe inteligență artificială, care le va oferi acces ușor la informații și o imagine mai clară din interiorul companiei noastre, așa că rămâneți aproape.

Ce provocări ați întâmpinat și cum le-ați depășit?

Mi-ar plăcea să spun că totul a fost ușor și a decurs conform planului, dar realitatea este că evoluția nu este deloc ușoară.

Așadar, sfatul meu pentru oricine trece printr-o schimbare tehnologică este să aibă răbdare și să înțeleagă că totul necesită timp. Ne-am confruntat cu câteva provocări, cum ar fi reticența la schimbare, astfel am fost nevoiți să ne adaptăm pe parcurs, să identificăm soluții care să fie potrivite pentru angajații noștri, să găsim echilibrul potrivit în ceea ce privește tacticile de comunicare.

Când vine vorba despre comunicare, este întotdeauna dificil să ajungi la o paletă atât de largă de angajați dispersați geografic. Prin urmare, pe lângă alocarea resurselor pentru implementarea efectivă a instrumentelor, eforturile noastre s-au concentrat pe comunicare și implicarea angajaților, fie prin organizarea de workshop-uri online sau față în față, prin utilizarea canalelor noastre de comunicare sau prin crearea de activități care să stimuleze implicarea pe aceste teme.

Însă, pe lângă provocări, care sunt inerente oricărui proiect, este important să ne menținem linia strategică și să fim consecvenți, chiar dacă este nevoie de timp. Astfel, cred că am depășit majoritatea obstacolelor doar cu acest ingredient simplu – consecvența.

Ce lecții ați învățat?

Orice schimbare, indiferent cât de benefică este, necesită timp. Prin consecvență și încredere în proiect, vor veni și rezultatele.

Cum colaborați cu alte departamente pentru a asigura o integrare eficientă a tehnologiilor digitale HR?

La Ursus Breweries, suntem încrezători că noi, ca departament HR, am reușit să creăm legături valoroase cu colegii noștri și că suntem un adevărat partener de afaceri. Ca atare, tot ceea ce facem este în strânsă colaborare cu colegii noștri. Ne dorim să implicăm angajații cheie în proiectele pe care le implementăm și să luăm în considerare opiniile lor atunci când propunem o soluție nouă. De asemenea, solicităm constant feedback, ceea ce ne ajută să ne ajustăm și să ne îmbunătățim procesele.

Cum vă asigurați că soluțiile digitale implementate sunt accesibile și ușor de utilizat pentru toți angajații?

Acesta este unul dintre criteriile pe care le luăm în considerare în procesul decizional. Înțelegem că într-un mediu cu ritm rapid, precum FMCG, soluțiile pe care le aducem trebuie să fie centrate pe utilizatori.

Prin urmare, analizăm întotdeauna cu atenție modul în care orice schimbare ar putea avea un impact asupra angajaților noștri, iar scopul nostru este să aducem tehnologii noi care sunt ușor de accesat și care fac viața profesională mai ușoară.

Cu toate acestea, mai avem câteva zone de îmbunătățit, cum ar fi extinderea propunerii noastre de instrumente digitale și către angajații din fabrică, în mod tradițional un grup țintă care utilizează mai puțin computerul. Așadar, este un aspect pe care îl analizăm cu atenție pentru viitor. 

Ce inițiative de transformare digitală HR aveți în plan pentru viitor?

În prezent, implementăm inițiative digitale în zona de recrutare, acolo unde vom folosi inteligența artificială pentru a ajuta atât managerii și recrutorii, cât și candidații. Aceasta este o soluție care va fi gata în viitorul apropiat. Pe termen lung, planurile noastre sunt orientate spre extinderea utilizării instrumentelor digitale și către angajații din fabricile noastre de bere.

Cum schimbă noile tehnologii și soluțiile digitale dinamica pe piața muncii?

Totul este mai rapid și mai accesibil pentru noi toți. Cu siguranță, acest lucru influențează modul în care candidații se comportă și interacționează cu noi. De asemenea, în zona de atragere a talentelor, observăm cum apar noi competențe, în timp ce altele se transformă sau dispar. Cred că asistăm la un moment unic, cu multe schimbări intense, dar, în același timp, cu atât de multe oportunități!

Ce sfaturi aveți pentru angajații care doresc să rămână relevanți pe piața muncii, în contextul dezvoltării rapide a tehnologiilor și Inteligenței Artificiale? Dar pentru organizații?

Răspunsul este „învățare continuă”. Nu putem progresa fără ea! În acest context tehnologic în continuă schimbare, toți trebuie să explorăm mai mult, să ne păstrăm curiozitatea, să experimentăm cu noile tehnologii. Și nu în ultimul rând, să avem o minte deschisă și să conștientizăm că există multe oportunități.





Acest material a fost preluat din
Revista HR Manager,
ediția cu numărul 79.

Aici găsiți un preview al ediției.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Pescaru Constantin
Incarcati mai multe in Performance

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Planificarea forței de muncă în 2025. Adaptarea la modele hibride și la strategii orientate spre viitor

Planificarea forței de muncă în 2025 nu mai este doar o necesitate operațională – este o p…