Acasa Agenda HR HR Disruption | Mihaela Crăciun: ,,Companiile au început să utilizeze tool-urile noii generaţii, softurile de HR au fost şi ele modernizate… dar este, oare, suficient?”

HR Disruption | Mihaela Crăciun: ,,Companiile au început să utilizeze tool-urile noii generaţii, softurile de HR au fost şi ele modernizate… dar este, oare, suficient?”

6 min citire
0
0
597

Această intervenție a fost publicată inițial în revista HR Manager și face parte din seria de interviuri dedicate ,,HR Disruption”, pe care vă invităm să le descoperiți în această săptămână și pe www.hrmanageronline.ro

***

Cum se schimbă rolul HR-ului? Cum se poate adapta și cum poate ajuta organizația să îmbrățișeze, la rândul său, schimbarea?

Mihaela Crăciun, HR Director ArcelorMittal Galați & BDSE: La modul simplist, ,,disruption” se reduce la un singur cuvânt: ,,SCHIMBARE”. Acest cuvânt a căpătat o nouă conotaţie în ultimii ani, în sensul că – din punct de vedere business – schimbarea este noua normalitate.

Pe de altă parte, nu cred că trebuie să ne sperie, nu este nici prima şi nici ultima transformare care va pune motoarele departamentului de HR în mişcare.

În acest moment, în România este la început. Cred că în ţara noastră există discrepanţe mari de la o industrie la alta, de la o companie la alta, în detrimentul companiior mici. Da, companiile au început să utilizeze – din ce în ce mai mult – ,,tool”-urile noii generaţii (Facebook, Twitter, plus diverse aplicaţii), softurile de HR au fost şi ele modernizate… dar este, oare, suficient?

Dacă dorim să avem clienţi în continuare şi să rămânem în business, va trebui să ne mişcăm rapid şi să construim sisteme mai bune cu ajutorul avantajelor oferite de tehnologie. Totodată, trebuie să fim pregătiţi pentru angajaţii noii generaţii. Mai precis, sistemele pe care le vom utiliza în managementul resurselor umane (pentru zonele de carieră, de dezvoltare, pentru zona de managementul performanţei şi obţinerea angajamentului) trebuie să fie integrate, uşor de înţeles şi uşor de accesat, dar şi atractive din punct de vedere al avantajelor pe care le oferă angajaţilor.

Avem de-a face, oarecum, cu un paradox: cei care trebuie să gândească şi să creeze sistemele de HR pentru generaţiile viitoare sunt din altă generaţie, au alte valori, alte aşteptări şi altă cultură colectivă, prin urmare ne lovim de o mare întrebare: cum putem să gândim transformarea? Răspunsul: trebuie să ne dăm un ,,reset”!

Cred că nu trebuie să ne încăpăţânăm să nu ţinem pasul cu progresul, trebuie să înţelegem şi să ne dorim progresul, să vedem aceste noi trenduri ca pe o oportunitate de a explora domeniul nostru (atât de frumos şi atât de nobil) din unghiuri neatinse până acum. Trebuie să vedem aceste noi trenduri ca pe o oportunitate de a ne ,,upgrada” businessurile, dar şi de a educa noua generaţie.

Intrăm într-o nouă etapă atât din punct de vedere al inovaţiei tehnologice, cât şi din punct de vedere al valorilor noilor generaţii. Prin urmare, chiar şi noi – cei din HR – trebuie să fim mai flexibili, mai creativi şi echipaţi atât cu cunoştinţe care să ne permită să utilizăm noile tehnologii, dar – mai ales – cu abilitatea de a înţelege noua generaţie. De asemenea, trebuie să găsim un numitor comun care să ne ajute să construim noile sisteme de HR.

HR-ul trebuie să fie pregătit să susţină noile trenduri, dar nu oricum. Grija faţă de nevoile angajaţilor – la nivel real – este un ,,must”. Pe de altă parte, caracterul de parteneriat în managementul companiei trebuie privit cu mai multă seriozitate decât până acum. Cred că acest lucru lipseşte în multe companii din România.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Revista HR Manager
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Cardul Pluxee Cadou – o surpriză inspirată pentru echipa ta în perioada sărbătorilor de iarnă

Finalul de an este întotdeauna un moment de bilanț, dar și o perioadă în care ne bucurăm d…