Acasa Agenda HR HR Disruption | Grigoriada Stroe, Ubisoft: ,,Ruptura trebuie să reprezinte evaluarea modelelor existente, adaptare şi evoluţie, nu anularea completă a vechilor modele”

HR Disruption | Grigoriada Stroe, Ubisoft: ,,Ruptura trebuie să reprezinte evaluarea modelelor existente, adaptare şi evoluţie, nu anularea completă a vechilor modele”

4 min citire
0
0
529

Această intervenție a fost publicată inițial în revista HR Manager și face parte din seria de interviuri dedicate ,,HR Disruption”, pe care vă invităm să le descoperiți în această săptămână și pe www.hrmanageronline.ro

***

Cum se schimbă rolul HR-ului?

Grigoriada Stroe, HR & Operations Director Ubisoft Bucureşti, Ubisoft Kiev şi Ubisoft Belgrad: Oamenii sunt cea mai importantă resursă în industria în care activăm, iar funcţia de HR rămâne un vector al oamenilor, indiferent de evoluţia tehnologică sau de automatizarea anumitor roluri.

Evoluţia tehnologică este, în definitiv, tot rezultatul implicării umane. În cazul nostru, faptul că tehnologia ne permite automatizarea anumitor funcţii în recrutare sau raportare este un avantaj, nicidecum o ameninţare. Automatizând anumite funcţii, avem mai mult timp pentru a ne implica în programe de dezvoltare profesională şi personală a oamenilor, în discuţii ,,one-to-one” sau coaching. Toate acestea sunt acţiuni care se bazează exclusiv pe latura umană şi pe interacţiune.

Cu toate acestea, Resursele Umane nu mai au (de mult) doar un rol de suport. HR-ul trebuie să fie parte a board-ului decizional al companiei. Orice decizie la nivel de companie are un impact direct asupra oamenilor şi resurselor sale. De aceea, HR-ul trebuie să înţeleagă businessul în care activează, industria, stakeholderii şi să fie implicat în stabilirea strategiei de business, în punerea ei în practică, în stabilirea obiectivelor companiei şi, în general, în orice discuţie de business care ar putea avea un impact direct asupra oamenilor.

,,HR disruption” = ,,death of established knowledge”?

Grigoriada Stroe: Schimbarea paradigmelor şi a modelelor de Resurse Umane care au stat la baza dezvoltării strategiilor de recrutare şi dezvoltare nu trebuie să fie echivalentă cu negarea şi anularea lor. Paradigmele deja cunoscute şi-au demonstrat eficienţa de-a lungul timpului şi reprezintă baza pe care s-au construit (şi continuă să fie construite) noile modele. Evoluţia în HR este absolut necesară, în special într-un domeniu atât de dinamic precum IT&C (industria jocurilor video, mai exact). Noile paradigme nu trebuie să anuleze vechile paradigme, ci să fie construite pe baza lor. Trebuie să analizăm întotdeauna ceea ce ştim, să vedem ce a funcţionat şi ce nu mai funcţionează în contextul prezentului şi, succesiv, să ne adaptăm schimbării. De aceea, consider că ruptura trebuie să reprezinte evaluarea modelelor existente, adaptare şi evoluţie, nu anularea completă a vechilor modele.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Revista HR Manager
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Adina Mărculescu: “Lecția pe care am învățat-o a fost importanța anticipării schimbărilor și a pregătirii pentru situații neprevăzute”

Continental Hotels, unul dintre cele mai cunoscute lanțuri hoteliere din România, reprezin…