Acasa Performance HR CULTURE EXCELLENCE, cu Corina Făurescu, Head Of People Booking Holdings România

HR CULTURE EXCELLENCE, cu Corina Făurescu, Head Of People Booking Holdings România

22 min citire
0
0
752

Am invitat câțiva directori de HR din România care au reușit să implementeze cu succes diverse strategii de dezvoltare să ne prezinte proiectele lor de referință, împărțite în două categorii:

  • United in Diversity
  • HR Culture Excellence

Aceste organizații demonstrează că succesul începe atunci când oamenii devin prioritatea numărul unu.

De această dată ne-a povestit din experiența proprie, Corina Făurescu, Head Of People Booking Holdings România. Mai multe detalii în cele ce urmează:

CARE CREDEȚI CĂ SUNT VALORILE AUTENTICE CARE POT STIMULA CEL MAI BINE ANGAJAMENTUL ȘI IMPLICAREA ANGAJAȚILOR? ȘI DE CE?

Când vine vorba de Booking Holdings România, pe lângă valorile noastre, cred că misiunea organizației („Make it easier for everyone to experience the world“) contribuie semnificativ la activarea nivelului de implicare și angajament al colegilor. Indiferent de rolul pe care îl are fiecare în companie, misiunea noastră este încorporată în activitățile de zi cu zi. Fiecare coleg știe cum contribuie la realizarea misiunii companiei, atât prin prisma proceselor anuale de setare de obiective și management al performanței, cât și prin ralierea la valorile noastre, care promovează transparența, integritatea, colaborarea.

Valorile noastre, precum „Experiences of every kind for everyone“, încurajează angajații să se implice în proiecte și activități prin care reușesc, de exemplu, să aducă o îmbunătățire semnificativă într-un proces care se poate propaga apoi într-un impact real la clienții brandurilor din portofoliul Booking Holdings. Valorile organizației noastre se transpun în comportamente și competențe, cum ar fi colaborarea și învățarea continuă. Încurajând munca în echipă și un mediu de lucru colaborativ, colegii noștri simt că fac parte dintr-o comunitate, cu interese și provocări comune.

În acest sens, ne-am concentrat și ne dorim să dezvoltăm și mai departe spiritul de apartenență la grup și la un scop comun. Inițiativa noastră „Communities of Practice“ are ca scop crearea de comunități de colegi, în care se pune accent pe colaborare, pe schimbul de experiență în adre sarea diverselor provocări din anumite domenii și în care inovația joacă rolul principal.

În același timp, această inițiativă le oferă o ocazie excelentă de a-și dezvolta abilitățile și de a rămâne la curent cu cele mai importante trenduri din industrie. Ne-am axat și pe crearea de comunități construite în jurul unor interese comune („community groups“), lansând două asemenea proiecte cu scopul de a crește nivelul de angajament și de implicare a colegilor noștri.

Primul grup, numit „Women of Excellence“, își propune să creeze o rețea incluzivă și de susținere pentru femeile din cadrul organizației noastre, într-un mediu în care își împărtășesc cunoștințele, abordează provocările comune și se sprijină reciproc în carieră și în dezvoltarea profesională.

De asemenea, colegii noștri se simt motivați când știu că au sprijinul companiei și al managementului pentru a se perfecționa, a învăța și a-și dezvolta cariera. Avem multiple inițiative de învățare în cadrul organizației, care demonstrează angajamentul nostru față de viitorul colegilor, ceea ce întărește, la rândul său, loialitatea și implicarea acestora. „Learning wallet“, beneficiul pe care l-am implementat pentru colegii noștri, urmărește să ofere autonomie și flexibilitate pentru a alege tipul de învățare pe care doresc să îl urmeze la momentul potrivit pentru ei.

Fiecare angajat beneficiază de o sumă individuală pe an pentru a urma diverse oportunități de învățare – certificări, sesiuni de formare individuală sau cu instru- ctor, conferințe și evenimente, ateliere etc. –, în con formitate cu rolul, planul de dezvoltare și aspirațiile sale profesionale.

CUM TREBUIE SĂ ARATE O CULTURĂ ORGANIZAȚIONALĂ ÎN CARE FIECARE AN GAJAT SE SIMTE INSPIRAT ȘI ÎMPUTERNICIT SĂ CONTRIBUIE LA SUCCESUL COMPANIEI?

Dacă ar fi să dau un răspuns foarte scurt, atunci acesta ar fi reprezentat de mottoulnostru: „The right results, the right way“. În acest motto, sunt încorporate mai multe elemente sau dimensiuni ale culturii noastre organizaționale, pe care le consider esențiale în orice mediu. Acestea inspiră angajații să fie mândri să contribuie la succesul compa niei: misiune, viziune, valori clar definite și comunicate transparent, integritate, respect față de cei din jurul tău, flexibilitate, focus pe oameni și pe nevoile lor, leadership incluziv, ce încurajează feedbackul și creează un mediu de încredere.

O cultură de tipul people first face ca angajamentul și colaborarea colegilor să fie o prioritate și pune accent pe crearea de echipe care lucrează bine împreună, pornind de la momentul recrutării, unde trebuie să existe criterii de compatibilitate cu echipa și cultura, până la onboar- ding și integrarea în mediul de lucru. În cadrul unei asemenea culturi, elemente precum evenimentele de echipă, politici de lucru flexibil, programe de wellbeing și beneficii personalizate contribuie atât la crearea unor legături solide între membrii echipelor, cât și la consoli darea sentimentului de apartenență și conexiune cu organizația.

Un program pe care noi l-am lansat anul acesta, „Team Bonding“, își propune tocmai să ofere ocazia echipelor să se cunoască mai bine, într-un mediu formal sau informal. Având un buget la dispoziție, colegii pot da dovadă de creativitate în alegerea activităților, care să le întărească sentimentul de conexiune cu echipa și, în cele din urmă, cu organizația.

CARE SUNT STRATEGIILE CELE MAI EFICIENTE PENTRU ÎMBUNĂTĂȚIREA EXPERIENȚEI ANGAJAȚILOR? CE DETALII NE PUTEȚI DA DESPRE PROIECTELE PE CARE LE-AȚI DERULAT RECENT ÎN ACEST SENS? CUM AȚI IMPLICAT ANGAJAȚII ÎN ACESTE PROIECTE? CARE AU FOST OBIECTIVELE ȘI REZULTATELE? CUM INTEGRAȚI FEEDBACKUL ANGAJAȚILOR ÎN DEZVOLTAREA ȘI ÎMBUNĂTĂȚIREA PROGRAMELOR?

Încă de la bun început, ne-am concentrat pe a crea o experiență de angajat cât mai bună și pe a asculta feedbackul colegilor. Avem mai multe inițiative pentru integrarea noilor angajați, prin care ne asigurăm că venim în întâmpinarea lor cu lucruri relevante și utile. „New hire Follow-up“ este un program pe care l-am implementat de la început, prin care luăm pulsul noilor colegi la șase și, respectiv, 12 luni de la angajare. Prin discuții individuale cu fiecare coleg, primim feedback, detalii despre experiența lor de până acum în organizație, dar și idei de îmbunătățire.

Este un program valoros pentru noi, pentru că ne oferă informații directe despre ce facem bine și despre cum am putea avea mai mult impact. Sugestiile colegilor se pot transforma, apoi, în planuri de acțiune. Promovăm o cultură a feedbackului continuu, folosind informațiile primite de la colegii noștri pentru a modela și perfecționa inițiativele.

Mai mult, în cadrul procesului de management al performanței, am introdus funcționalitatea de feedback continuu, ce oferă posibilitatea tuturor să ceară și să ofere feedback în orice moment, nu doar în perioada evaluării de sfârșit de an. Ne îmbunătățim continuu proiectele pe baza feed backului primit și implementăm soluții pentru a aborda orice probleme sau nevoi care apar. De exemplu, colegii noștri și-au exprimat, încă de la început, nevoia de inițiative care să creeze conexiune, iar noi am implementat nu doar un beneficiu dedicat acestei nevoi („team bonding“), ci și proiecte, și evenimente care să încurajeze asta: „Monthly Connect & Department Spotlight“ (o serie de evenimente în care fiecare de partament este invitat să își prezinte echipa și abilitățile profesionale în fața colegilor), competiții și inițiative prin care colegii pot afla mai multe unul despre celălalt, petrecerea de Crăciun, petrecerea de vară etc.

CARE SUNT CELE MAI IMPORTANTE LECȚII PE CARE LE-AȚI ÎNVĂȚAT ÎN URMA IMPLEMENTĂRII ACESTOR PROIECTE? AU EXISTAT PROVOCĂRI? CUM LE-AȚI ABORDAT?

 Provocările sunt date, de obicei, de încercarea de a găsi cea mai bună soluție pentru toți colegii. Toate proiectele noastre sunt gândite în amănunt, cu o intenție bine stabilită: de a contribui la crearea unui mediu de lucru excelent și a oferi colegilor o experiență de angajat pe măsură. Promovăm cultura de a vorbi deschis, în care fiecare coleg să se simtă confortabil să își spună părerea și să își împărtășească ideile.

Echipa de management caută întotdeauna să se asigure că toți membrii echipelor sunt ascultați și se axează pe crearea unei atmosfere de sprijin și siguranță pentru angajați. Mai mult, la nivel de strategie de learning, unul dintre pilonii de bază se referă la echipă și la modalitățile prin care membrii ei pot rezolva anumite provocări sau își pot dezvolta anumite abilități. Ce am învățat în această perioadă de aproape trei ani de când suntem aici (Centrul nostru de Excelență Booking Holdings s-a deschis în 2021) este să ascultăm cu adevărat feedbackul care ni se oferă, formal și informal.

Avem la dispoziție diferite programe și inițiative pen-tru a capta interesele și dorințele colegilor, cum ar fi sur-vey-ul anual de engagement, sesiuni 1:1 dedicate feedbackului din partea noilor colegi, survey de feedback pentru evenimentele pe care le organizăm. Această abordare a dus natural la formarea unui mindset de îm bunătățire continuă, care este esențial într-un centru de excelență, ce își propune să se dezvolte și să crească.

CE STRATEGII FOLOSIȚI PENTRU A ASIGURA COMUNICAREA DESCHISĂ ȘI TRANSPARENTĂ ÎN CADRUL COMPANIEI? CUM ÎNCURAJAȚI COLABORAREA ÎNTRE ECHIPE ȘI DEPARTAMENTE PENTRU A CONSTRUI UN MEDIU DE LUCRU COEZIV?

Am construit o strategie puternică de comunicare in ternă, care ne ajută nu doar să menținem ridicat scorul de satisfacție a angajaților, dar și pentru a răspunde nevoilor lor: să facem cunoscute strategia și proiectele Centrului nostru de Excelență, să ne cunoaștem mai bine, să creăm legături, să ne dezvoltăm cultura și să încurajăm nivelul de excelență la care oferim servicii brandurilor Booking Holdings:

◆ Actualizări despre strategia de business: Organizăm sesiuni de All-hands pentru toți colegii noștri, în care le transmitem actualizări complete cu privire la progresul nostru strategic.

◆ Crearea de conexiuni: Organizăm evenimente interactive. De exemplu, „Monthly Connect & Department Spotlight“, despre care am amintit mai devreme, în cadrul cărora fiecare departament are ocazia să-și prezinte echipa și proiectele.

De asemenea, organizăm două petreceri (de Crăciun și de vară), în fiecare an, pentru a ne sărbători realizările și a crea experiențe memorabile.

CUM PROMOVAȚI INOVAȚIA ȘI CREATIVI TATEA ÎN CADRUL ECHIPELOR PENTRU A ÎMBUNĂTĂȚI EXPERIENȚA ANGAJAȚILOR?

Inovația și creativitatea joacă un rol foarte important în dezvoltarea Centrului nostru de Excelență și avem multe inițiative care încurajează aceste aspecte. Aș menționa aici hackathonul lansat chiar în acest an, în urma căruia colegii noștri au propus idei de proiecte impresionante, „Capture the Flag“, care încurajează nu doar colaborarea internă, ci și cu brandurile Booking Holdings. Apoi, mai avem și inițiativele de community groups, în care colegii cu interese comune se întâlnesc și dau viață unor experiențe care încurajează incluziunea. În plus, mai avem și „Communities of Practice“, inițiative concepute pentru a reuni specialiști în anumite domenii pentru a împărtăși cunoștințe, bune practici și a promova un mediu de colaborare.


Despre Centrul de Excelență Booking Holdings din București

Booking Holdings Romania este un Centru de Excelență cu sediul în București, România. Centrul a fost creat pentru a sprijini brandurile Booking Holdings odată cu creșterea cerințelor de afaceri. Centrul de Excelență oferă acces la specialiști de înaltă calificare și la cele mai bune practici din industrie, dar și oportunități de colaborare între toate brandurile și diviziile de business ale Booking Holdings. Află mai multe pe site-ul nostru de cariere: www.bookingholdings-coe.com

Acest material a fost preluat din Revista HR Manager cu numărul 78.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Pescaru Constantin
Incarcati mai multe in Performance

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

HR NEXUS: Adina Nanu, Director Resurse Umane și Transformare Auchan Retail România

Explorăm modul în care putem aduce tehnologia și inovația în inima Resurselor Umane, trans…