Acasa Performance HR CULTURE EXCELLENCE, cu Andreea Videanu, Director HR Servier Pharma România

HR CULTURE EXCELLENCE, cu Andreea Videanu, Director HR Servier Pharma România

13 min citire
0
0
799

Am invitat câțiva directori de HR din România care au reușit să implementeze cu succes diverse strategii de dezvoltare să ne prezinte proiectele lor de referință, împărțite în două categorii:

  • United in Diversity
  • HR Culture Excellence

Aceste organizații demonstrează că succesul începe atunci când oamenii devin prioritatea numărul unu.

De această dată ne-a povestit din experiența proprie, Andreea Videanu, Director HR Servier Pharma România. Mai multe detalii în cele ce urmează:

CARE CREDEȚI CĂ SUNT VALORILE AUTENTICE CARE POT STIMULA CEL MAI BINE ANGAJAMENTUL ȘI IMPLICAREA ANGAJAȚILOR? ȘI DE CE?

Cultura Servier se bazează pe 4 principii (valori): Dare to innovate (Curajul de a inova), Care (Ne pasă), Commit to succeed (Dedicare pentru reușită), Grow by sharing (Ne dezvoltăm colaborând). Acestea sunt ingrediente critice care ne ajută an de an să îmbunătățim nivelul de implicare și experiența pe care o trăiesc colegii în companie. Dincolo de aceste valori care ne ghidează, aș vrea să adaug și că fiecare dintre noi are o datorie morală să caute semnificația în munca pe care o face, să își găsească scopul muncii, cea de zi cu zi. De aici vin în mod natural dăruirea și străduința, angajamentul și implicarea.

CUM TREBUIE SĂ ARATE O CULTURĂ ORGANIZAȚIONALĂ ÎN CARE FIECARE AN GAJAT SE SIMTE INSPIRAT ȘI ÎMPUTERNICIT SĂ CONTRIBUIE LA SUCCESUL COMPANIEI?

Cred că „tonul face muzica“ și mă bucur că Servier România este o organizație sănătoasă, normală și din acest punct de vedere. Este exact ceea ce se întâmplă într-un grup de oameni: atunci când te simți bine cu cei din jurul tău, te implici în dinamica discuției, faci anumite acțiuni, pui suflet, investești timp și resurse.

Ar fi exagerat să ne amăgim cu faptul că angajații dintr-o companie se simt, toți și zilnic, inspirați. Însă am credința că managementul Servier face zil nic, în mod concret și aplicat, demersurile necesare în această direcție de „împuternicire“ a oamenilor lor și de încurajare, pentru că suntem conștienți că oamenii aduc rezultatele și astfel ei sunt în centrul tuturor acțiunilor noastre. În Servier avem empowerment, ceea ce ne respon sabilizează, ne împlinește și dă sens călătoriei noastre profesionale aici.

CARE SUNT STRATEGIILE CELE MAI EFICI ENTE PENTRU ÎMBUNĂTĂȚIREA EXPERIENȚEI ANGAJAȚILOR? CE DETALII NE PUTEȚI DA DESPRE PROIECTELE PE CARE LE-AȚI DERU LAT RECENT ÎN ACEST SENS? CUM AȚI IMPLICAT ANGAJAȚII ÎN ACESTE PROIECTE? CARE AU FOST OBIECTIVELE ȘI REZULTATELE? CUM INTEGRAȚI FEED BACKUL ANGAJAȚILOR ÎN DEZVOLTAREA ȘI ÎMBUNĂTĂȚIREA PROGRAMELOR?

„Strategia“ o adaptăm an de an, în funcție de pulsul organizației, dar și de obiectivele de business asumate. Cu toții avem, de exemplu, responsabilități formale (ne asumăm să contribuim activ la optimizarea propriei activități, precum și a activităților desfășurate în cadrul departamentului). Toți ne bucurăm de sisteme și aplica- ții mai eficiente, de eliminarea pașilor inutili sau redundanți din activitățile pe care le desfășurăm, de o mai mare viteză de procesare. Așadar, cu toții suntem încurajați să contribuim. Am derulat recent și un proiect dedicat, „Servier moved by YOU“, pe acest subiect. Cu siguranță, la cele viitoare, colegii din Servier vor avea mai mult curaj. Din categoria „employees’ engagement“ am facilitat acțiuni de voluntariat (pentru educație în mediile defavorizate), webinarii live cu speakeri externi (despre managementul schimbării, despre skill-uri digitale, despre educație financiară), o zi pe lună prin care facem „publicitate“ internă unui departament, urmată de un prânz tematic la birou, sărbătorirea diverselor zile internaționale, implicarea în programe de sport. Și evident că măsurăm, anual (prin Gallup Survey), cum ne-am descurcat și unde putem interveni. Și, foarte important (și aici vorbesc și despre echipa HR): multă libertate, fără mi cromanagement, încredere deplină în fiecare membru al echipei.

CARE SUNT CELE MAI IMPORTANTE LECȚII PE CARE LE-AȚI ÎNVĂȚAT ÎN URMA IMPLEMENTĂRII ACESTOR PROIECTE? AU EXISTAT PROVOCĂRI? CUM LE-AȚI ABORDAT?

 Provocări au existat și mulțumesc pentru ele, pentru că doar când suntem puși în astfel de situații aflăm cine suntem cu adevărat, noi și ceilalți deopotrivă, și cât de mare este valoarea noastră în această lume. Am învățat că indiferent cât de greu ne-ar fi la un moment dat, resursele noastre interioare sunt infinite. Reziliență, răbdare, calm, atenție, luarea tim pului necesar sunt câteva dintre modalitățile de gestionare a unor astfel de proiecte de mare im pact, mai ales în momentele lor cheie. Este uimitor cum unele acțiuni (cele de învățare/webinariile) au adunat foarte mulți par ticipanți, peste 90% din organizație. Iar cele din categoria „fun“, care au avut fiecare și un mic premiu asociat, s-au clasat pe locul 2 în ceea ce privește rata de interes. Asta spune multe despre oamenii extraordinari din Servier România.

CE STRATEGII FOLOSIȚI PENTRU A ASIGURA COMUNICAREA DESCHISĂ ȘI TRANSPARENTĂ ÎN CADRUL COMPANIEI? CUM ÎNCURAJAȚI COLABORAREA ÎNTRE ECHIPE ȘI DEPARTAMENTE PENTRU A CONSTRUI UN MEDIU DE LUCRU COEZIV?

Am implementat recent un amplu proces de redesign organizațional și, la momentul când am avut toate detaliile, am ieșit în fața oamenilor și le-am spus, transparent, ce urmează să imple mentăm, pașii și cum va arăta organizația peste 3 luni. Servier România nu a mai experimentat un astfel de proces amplu. Așadar, am pregătit echipele în prealabil, cu acele webinarii lunare despre mentalitățile și comportamentele sănătoase într-un mediu de schimbare, urmate de traininguri dedicate de o zi, suplimentate de disponibilitatea mea și a colegilor din echipa HR în orice moment, precum și de disponibilitatea celor din echipa de management.

CUM PROMOVAȚI INOVAȚIA ȘI CREATIVITATEA ÎN CADRUL ECHIPELOR PENTRU A ÎMBUNĂTĂȚI EXPERIENȚA ANGAJAȚILOR?

Lucrăm într-o industrie foarte reglementată, așadar suntem mai degrabă adepții „îmbună tățirilor continue“, care sunt la îndemâna oricărui coleg din Servier. Echipa HR lucrează în mod continuu pentru găsirea modalităților de a îmbunătăți experiența colegilor prin abordări individualizate/„tailor made“ în practicile aplicte în organizație (de exemplu, în politica de beneficii și nu numai). Inovația este de asemenea prezentă în cadrul echipelor de research & development, către care se duce mare parte din profitul Grupului Servier, grup dedicat progresului terapeutic pentru a răspunde nevoilor pacienților.

CE DORIȚI SĂ ADĂUGAȚI ȘI NU V-AM ÎNTREBAT?

Adaug un mare MULȚUMESC tuturor colegilor din Servier România pentru că fac posibile rezultate extraordinare an de an, pentru că au grijă de cultura noastră organizațională, pentru că sunt alături unii de ceilalți! 2024 este foarte special pentru că împlinim 70 de ani de existență ca grup, timp în care învățăm încontinuu, an de an, să fim cea mai bună ver siune a noastră ca echipă! Ca om de HR, vă întreb: ce poate fi mai frumos?

Acest material a fost preluat din Revista HR Manager cu numărul 78.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Pescaru Constantin
Incarcati mai multe in Performance

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

HR NEXUS: Adina Nanu, Director Resurse Umane și Transformare Auchan Retail România

Explorăm modul în care putem aduce tehnologia și inovația în inima Resurselor Umane, trans…