Acasa Performance Găsirea unui scop la locul de muncă reprezintă un lucru primordial pentru a atinge succesul

Găsirea unui scop la locul de muncă reprezintă un lucru primordial pentru a atinge succesul

12 min citire
0
0
459

Luminița Florea, Director Resurse Umane, PHILIPS MORRIS ROMÂNIA a vorbit despre lucrurile primordiale la locul de muncă și a răspuns la întrebări despre fericirea la locul de muncă în revista cu numărul 62 a Revistei HR Manager, ediția din octombrie-decembrie 2019. Urmăriți în continuare interviul:

Într-o piață a muncii în care angajații potriviți sunt greu de găsit, cum poate fi crescut nivelul de engagement astfel încât aceștia să fie implicați – și un pic mai mult?

Cred că, înainte de toate, este o chestiune de abordare. În cadrul Philip Morris, angajatul este întotdeauna în centrul acțiunilor noastre și încercăm să îi oferim sprijin din toate punctele de vedere. Ca o confirmare vine faptul că am obținut, pentru al patrulea an consecutiv, certificarea Top Employer, atât la nivel local, cât și global, certificare cu care, evident, ne mândrim. Acest premiu implică evaluarea riguroasă a practicilor noastre din HR, de la modul în care recrutăm până la oportunitățile pe care le oferim angajaților noștri. Punem mare preț pe elementele de management al oamenilor, adică dezvoltarea personală și profesională a angajatului, promovând autonomia, creând un mediu în care îi încurajăm, chiar și pe cei aflați la început de drum, să își descopere pasiunile și interesele în domenii diferite, dezvoltându-și, în același timp, înțelegerea de business.

Fericirea la locul de muncă este o utopie sau un deziderat ce merită atins? Psihologul american Roy Baumeister spune că acest sentiment este unul trecător și, cel puțin când vine vorba de serviciu, ar trebui să țintim mai degrabă către găsirea unui scop în jobul nostru. Cât de important este acesta?

Fericirea este un concept extrem de subiectiv, putând lua diferite forme în funcție de individ. Totuși, credem că găsirea unui scop la locul de muncă reprezintă un lucru primordial pentru a atinge succesul și, înainte de toate, pentru a spori sentimentul de stare de bine la locul de muncă. Compania noastră este în plin proces de transformare, iar această transformare este una majoră. Acum, mai mult ca niciodată, avem nevoie de talente care să contribuie la viitorul companiei, iar unul din elementele esențiale ca un om să performeze la capacitate maximă este să aibă un scop al lui, unul în care să creadă, cât se poate de personal.

Ce rol joacă valorile personale în acest proces? În procesul de recrutare, cum se verifică alinierea valorilor personale la cele ale companiei?

Nu e niciun secret, orice companie este formată din oameni, iar valorile lor personale contribuie la definirea unei culturi organizaționale unice. Philip Morris crede în viziunea și valorile personale ale angajaților, așadar oferim tuturor posibilitatea de a-și face vocea auzită, indiferent de rolul în companie. Avem o tradiție puternică a oamenilor care și-au demonstrat abilitatea de a livra rezultate excelente în condiții și moduri diferite. În cadrul procesului de recrutare, avem anumite componente care validează interdependența sau complementaritatea valorilor personale și a celor ale companiei. Punctual, putem spune că viitorii angajați ar trebui să aibă capacități de comunicare excelente, atât cu echipa în care vor lucra, cât și cu mediul extern, să fie orientați către rezultate și proactivi, dar să aibă și o flexibilitate și o deschidere către nou.

Cum putem da muncii un sens? Ce rol joacă HR-ul în sprijinirea angajaților pentru a-l putea identifica și a-l hrăni în continuare?

Ca să vă răspund mai întâi la a doua întrebare, rolul echipei de resurse umane este să susținem organizația aflată în permanent proces de transformare și învăţare, astfel încât să îndeplinim misiunea pe care ne-am asumat-o, cea a unui viitor fără fum. Adaptăm în permanență modul în care lucrăm prin stimularea fluidităţii organizaţionale și prin oferirea de soluţii de HR care permit o experienţă interesantă a angajaţilor (mai multă agilitate, o mai bună colaborare și spirit antreprenorial). În ceea ce privește sensul muncii, oamenii reprezintă compania, iar scopul nostru este să aibă un sentiment de mândrie că lucrează la Philip Morris.

Cum ar trebui să arate o cultură organizațională care promovează ideea găsirii unui sens în muncă? Ce rol joacă în acest caz componenta de Employer Branding?

E foarte simplu: Employer Branding este promisiunea de brand pe care o facem ca angajator angajaților noștri actuali și viitori. Companiile cu un brand puternic de angajator sunt percepute ca un loc de muncă excelent, cu valori de brand atractive și perspective bune de dezvoltare în carieră. Piața forței de muncă crește permanent din punct de vedere al competitivității, ceea ce face ca crearea și menținerea unui brand de angajator autentic să fie un instrument critic pentru atragerea și reținerea talentelor.

Crearea acestei legături emoționale între companie și angajați ajută la relații mai puternice, la o promovare informală a companiei în cercurile apropiate ale fiecăruia dintre angajații noștri. În curând, vom relansa un nou Employer Branding pentru a adresa cât mai bine transformarea prin care trece compania noastră, viziunea noastră pentru un viitor fără fum. Pentru că businessul, oamenii, viziunea și modul în care fiecare dintre noi, ca angajați, se regăsește în această viziune sunt esențiale.

Care sunt programele pe care le folosește compania dv. pentru a crește nivelul de engagement și wellbeing al angajaților?

Trebuie să știți că Philip Morris a dezvoltat un program integrat pe care l-am intitulat Promise4Health, program ce este revizuit și actualizat anual astfel încât să includem cât mai multe inițiative care implică și aportul angajaților. Programul cuprinde activități sportive, acțiuni din zona de responsabilitate socială, dar și workshopuri și seminarii tematice din zona dezvoltării personale sau workshopuri cu subiecte care țin de sănătate, nutriție, ecologie, reciclare.

Engagementul este un rezultat și este influențat de multe elemente pe care un angajat le trăiește, le experimentează în fiecare zi în cadrul echipei și al companiei, de la modul în care comunicăm viziunea și strategia companiei, la modul în care se desfășoară relația cu managerul direct, continuând cu modul în care primește feedback și ajungând până la elementele de recu-noaștere profesională și personală. Suntem diferiți ca oameni și căutăm lucruri diferite în viețile și carierele noastre.

Pentru un angajat, poate fi important salariul competitiv, pentru un altul, beneficiile sau o carieră interna-țională, iar pentru altul, flexibilitatea, echilibrul între viața personală și locul de muncă. În cadrul Philip Morris, încercăm permanent să aducem acest element de relevanță și diversitate în definirea programelor adresate angajaților

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena Ispas
Incarcati mai multe in Performance

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Strategii HR de succes: cum își consolidează companiile brandul de angajator și își promovează angajații

Într-un context de piață a muncii extrem de competitiv și în continuă schimbare, strategii…