Acasa Management Gabriela Neamțu: „Ne-am propus o abordare pozitivă, cu accent pe componenta umană”

Gabriela Neamțu: „Ne-am propus o abordare pozitivă, cu accent pe componenta umană”

6 min citire
0
0
621

Se vorbește adesea despre cultura de organizație, însă de multe ori subiectul este tratat teoretic sau contemplativ. Mai exact, sunt conturate două direcții în această discuție: una axată pe analiză, pe interpretarea culturii și pe justificarea ei (care sunt explicațiile pentru care cultura unei organizații este așa cum este), iar alta, pe acțiune, pe înțelegerea profundă a mecanismelor care determină și susțin cultura unei organizații, pentru schimbarea acestora sau pentru acționarea lor în direcția dorită.

de Eugenia Mihalcea

În urmă cu trei ani, Grupul MOL a adoptat Strategia 2030 – pentru consolidarea și dezvoltarea poziției MOL ca lider regional în Europa Centrală și de Est. Din perspectiva HR, acest pas ne-a dus către constatarea că ceea ce stă la baza unor schimbări profunde, care să facă diferența în mediul competitiv de astăzi, este cultura noastră organizațională.

Considerăm că succesul Strategiei 2030 și atingerea obiectivelor strategice de afaceri depind în mare măsură de fiecare dintre noi, oamenii care fac posibilă experiența clienților noștri de pretutindeni. Astfel că, plecând de aici, ne-am propus o transformare a culturii noastre organizaționale, clădind-o pe câțiva piloni puternici, valorile noastre: oamenii, clienții, asumarea responsabilității și agilitatea.

Ne-am propus o abordare pozitivă, cu accent pe componenta umană, dar și pe inovație, responsabilitate și flexibilitate, dezvoltând aceste direcții în cadrul organizației noastre, pentru a susține obiectivele strategice ale companiei.

La nivelul MOL au fost inițiate mai multe acțiuni în cadrul procesului de transformare organizațională, printre care menționăm includerea, printre obiectivele anuale ale tuturor angajaților companiei, și a unuia specific legat de cultura organizației și de comportamentele dorite în interiorul acesteia. În același timp, am abordat aspectele legate de comunicare din cadrul organizației, punând un accent deosebit pe feedback ca instrument de dezvoltare continuă.

Având o preocupare constantă pentru oameni și dezvoltarea lor atât personală, cât și profesională, ne-am îndreptat atenția asupra procesului de evaluare a performanței și lucrăm permanent pentru a crea contextul unui dialog valoros cu fiecare om din echipă pentru a-i oferi tot sprijinul în livrarea rezultatelor. MOL încurajează învățarea și dezvoltarea profesională a angajaților. În acest fel considerăm că le oferim angajaților instrumentele cu care se vor adapta la cerințele și provocările de business care devin tot mai complexe.

Ne dorim ca fiecare angajat al companiei să trăiască valorile MOL, de aceea suntem atenți la recunoașterea meritelor și comportamentelor pe care vrem să le încurajăm în rândul angajaților noștri. Este o metodă prin care aducem în prim-plan valorile noastre și îi evidențiem pe acei colegi care au internalizat aceste valori.

Un alt aspect important care va face diferența atunci când vorbim despre cultura noastră se referă la leadership. Înțelegând rolul liderilor noștri în construirea unei culturi puternice, în susținerea și creșterea oamenilor din companie, ne propunem să dezvoltăm un cadru în care aceștia să devină mai conștienți de acest rol, măsurând și dezvoltând impactul lor în cadrul organizației.

gabrielaGabriela Neamțu

Head of Corporate Center & HR, MOL ROMÂNIA

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Revista HR Manager
Incarcati mai multe in Management

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Adina Mărculescu: “Lecția pe care am învățat-o a fost importanța anticipării schimbărilor și a pregătirii pentru situații neprevăzute”

Continental Hotels, unul dintre cele mai cunoscute lanțuri hoteliere din România, reprezin…