Acasa Agenda HR Formula ideală a muncii hibrid

Formula ideală a muncii hibrid

6 min citire
0
0
451

Andrei Crețu, Co-fondator Pluria, 7card, a vorbit despre Încrederea în angajați, ca fundație a unei organizații agile în cadrul celei de-a XI-a ediții a seriei de evenimente FAST FORWARD. ORGANIZAȚIA VIITORULUI a avut ca subiect:  THE CULTURE OF TRUST & AGILITY. Evenimentul este organizat de Revista HR Manager cu sprijinul Humanistic și a avut loc pe 24 și 25 NOIEMBRIE, 2021.

Evenimentul a pus sub lumina reflectorului organizația construită pe premisele unui nou tip de leadership, mult mai conștient, ce pune în mijloc starea de bine și echilibrul angajatului, prin construirea de relații sănătoase: Coaching Culture, The Culture of Trust – Cultura încrederii. Totodată, în lumina reflectorului a fost pus și conceptul de Organizație Agilă.

S-au dezbătut idei, inițiative, s-au  prezentat studii și proiecte implementate în companii.

Când vorbim despre o organizație agilă, ne vin în minte metodologii care ne ajută să ajungem acolo. Dar care este fundația pentru a construi o astfel de companie – descentralizată, în care se lucrează autonom și flexibil, care ia decizii rapide și rămâne competitivă?

Discuția a început cu lansarea unei provocări, și anume, să răspundă la întrebarea: care este formula ideală a muncii hibrid? Pluria s-a născut în timpul pandemiei și mult timp s-au adresat companiilor care lucrează complet remote, dar cu o fluiditate absolută în care fiecare lucrează de unde își dorește. În timp, însă, și-a dat seama că marea problemă nu este cum definim munca remote, ci munca hibrid. Majoritatea companiilor își păstrează biroul propriu, ca o ancoră fixă. Cum se combină însă biroul propriu cu alte spații este o întrebare foarte grea care se află pe agenda tuturor organizațiilor care au adoptat o astfel de strategie de muncă. Formule de genul 2 zile la birou, 3 remote, sunt greu de implementat din 2 motive: chiar dacă e ușor de organizat, e foarte greu ca toți colegii dintr-un departament să se regăsească într-o formă optimă, plus că sunt colegi care sunt în afara zonei. Atunci obligativitatea venirii la sediul fizic înseamnă că nu dau voie angajatului să locuiască în altă parte decât în proximitatea sediului. Pe de altă parte, munca complet remote, ne poate „sălbătici”. Trebuie create oportunități de colaborare, de socializare, numai că ingredientul magic trebuie să fie această „încredere”. Trebuie să dăm autonimie decizională angajatului, și, în același timp, trebuie încurajate întâlnirile dintre colegi, fizic, pentru a nu pierde contactul și modul de colaborare.

Care sunt elementele de stabilitate unei echipe? Care sunt elementele de flexibilitate? Care sunt elementele de conectare cu echipa?, acestea par a fi cele 3 întrebări de care trebuie să țină cont managementul unei companii pentru punerea în funcțiune a unei strategii complete și complexe care să răspundă atât nevoilor companiilor, cât și nevoilor angajaților.

Una dintre așteptările angajaților este să aibă autonomie decizională individuală sau la nivel de echipă. Nu putem flexibiliza munca într-un cadru rigid. Care este rolul unor spații flexibile în munca hibridă? Este un element de încredere și agilitate faptul că se lucrează remote? Sunt alte întrebări la care a răspuns reprezentantul Pluria.

Aici puteți viziona discursul lui Andrei Crețu.

Aici puteți viziona întreg evenimentul.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena Ispas
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Strategii HR de succes: cum își consolidează companiile brandul de angajator și își promovează angajații

Într-un context de piață a muncii extrem de competitiv și în continuă schimbare, strategii…